Archive | Hamilelik günleri RSS feed for this section

Begüm yarın geliyor:)))

22 Apr

Bugün doktora gittik. Eşim, ben ve doktor yarın bebeğin gelmesine karar verdik Hiç planlamadığım bir şeydi bu planlı doğum ama artık son kararımız bu yönde. Böylesi kısmetmiş diyor ve hayırlısını diliyorum.

Yarın sabah 8′de kızıma kavuşacağım ve şu an bunun mutluluk ve heyecanını yaşıyorum.

Hamileliğim boyunca bana destek olan, nerdeyse benim kadar Begüm’ün gelişini heyecanla bekleyen herkese yanımda olduğunuz için teşekkür ediyorum.

Yarın büyük gün bebeğim, yarın içimdeki dünyadan yeni dünyana merhaba diyecek ve bizim dünyamızı da değiştireceksin. Heyecanla, sevgiyle, aşkla seni bekliyoruz.

.

Ah Belinda!!!

20 Apr

Bugün 39 haftalık bir bebek oldu Begüm. O yerinde rahat ben de bir o kadar rahatsız.

İş yerinde de son günümdü bugün, biraz önce eve geldim. Son günleri dinlenerek geçirmek istiyorum sonra çok ihtiyacım olacak çünkü.

Bugün bebiş gelir diye çok umutlanmıştım. Belinda’nın tahminleri tutmadı:((( Şu dakika itibariyle kendimi sıkmıyorum, kasmıyorum, Begüm’ün içimdeki son kıpırtılarının, son tekmelerinin  keyfini çıkarıyorum ve sükunetle kavuşmamızı bekliyorum.

.

Son günler

18 Apr

Dün kontrolümüz vardı.

NST + Ultrason + Pelvik  muayene sonrası sonuç:  Begüm’ün hiiiiiç gelmeye niyeti yok:))

Doktor beklemeye devam dedi. Bebeğin kilosu 3600 küsür gram çıktı. Biraz daha büyürse beni oldukça zorlayacak gibi gözüküyor.

Perşembe günü de tekrar kontrole gideceğiz ve o güne kadar gelmezse minik cadı, artık ben bir karar vereceğim galiba. Çünkü gelmezse, kilosu biraz daha artmış olacak , 40. haftayı tamamlamak üzere olacağız ve ben artık dayanamıyorum. Hayırlısı diyorum, kızımın cuma gününe kadar geleceğine inandırıyorum kendimi hem de onunla sürekli konuşuyorum gelsin diye. Bakalım kızım beni dinleyecek mi??

Bu arada komik bir şey anlatayım. Cuma günü manikür, pedikür vs için yıllardır gittiğim arkadaşa gittim. Bana, daha önce gelen hamilelerin karnını göre göre doğum tarihlerini tahmin ettiğini söylemişti. Hatta bir kadın  gelmiş,manikürünü, pedikürünü yaptırmış, “ağda için haftaya geleceğim” demiş, bizimki de “bence bugün yapalım , senin süren dolmuş, bugün en geç yarın gelir” demiş. O gece kadın doğum yapmış:))) Kendisi göbek deliği çevresinde oluşan yuvarlağın tamamlandığından ve çizginin aldığı renkten anladığını söyledi yani hissederek falan söylemiyor.  Ben de gittiğimde göbeğimi açtım, “söyle bakalım dedim bizimki ne zaman gelecek???” Şöyle bir baktı “en geç Salı” dedi:)))) Her ne kadar böyle şeylere inanan bir insan olmasam da bir umuttur yaşatan insanı diyorum ve salı gününün gelmesini bekliyorum:)))))

Hastane çantamız hazır

17 Apr
Beni takip eden hamile arkadaşlara yol göstermesi  ve belki de eklemem gerekenleri söylemeniz açısından hastane çantama neler koydum bir göz atalım;
Benim için;
 2 adet göğüs kısmı düğmeli gecelik,
 Sabahlık,
 2 adet emzirme sütyeni,
 İç çamaşırı ve atılabilir külot ( bunlar işe yarıyormuş ben Joker’den aldım, her yerde satılıyor)
 Lansinoh göğüs kremi,
 Lansinoh göğüs pedi,
Çorap,
Terlik,
Ped,
Kırmızı taç;
Allık, concealer, lipstik, deodorant, tarak,diş fırçası ve diş macunu
Çıkış için kıyafet

Bebek için;
1 hastane çıkış seti (zıbın, eldiven, bere)
1 tulum, 1 body
1 hırka
çorap
1 penye, 1 yün battaniye (çıkarken sarmak için)
Ekstra;
Kağıt havlu, ıslak mendil, kolonya
Fotoğraf makinesi
 

38. HAFTA

13 Apr
Çok gergin geceler geçiriyorum. Gündüzleri hiç sıkıntım yok işten eve gelip de uzanınca yorulduğumu anlıyorum, hafif ağrılarım oluyor zaten bunlar olacak çok normal ama gece oldu mu tam bir kurt adama dönüşüyorum:)))  Uyuyamıyorum ve hangi arada uyuyorsam artık, kabuslarla uyanıyorum. Yüz üstü ve sırt üstü uyuyamadığım gibi  yan yattığımda da hangi yöne doğru yattıysam o tarafım uyuşmuş uyanıyorum. Bazen tam bacağıma kramp girecekmiş gibi oluyor ama hemen geçiyor neyse ki. Sağdan sola dönmenin bir işkence olduğunu sanki bacaklarımın üstünde kilolarca yük varmış gibi bir basınç hissettiğimi artık söylemiyorum bile.

Uyumayı bir kenara bırakalım, kitap okumak dahi çok zor. Kitabı bacağına koysan göbeğinden göremiyorsun, göbeğine koysan bir süre sonra o da baskı yapıyor. Bacaklarını uzatıp üstüne bir yastık koyup kitabı da onun üstüne koysan bu sefer boynun ve belin ağrımaya başlıyor.  Evde iş yapsam sonra ağrılarım oluyor, yapmasam yatsam bu sefer gece hiç uyuyamıyorum. Anlayacağınız ben artık ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim. 

Bu arada bundan 1 hafta önce göbeğim açık bir vaziyette otururken eşim göbeğinin altında bir kızarıklık var dedi. Sonra da “hay demez olaydım diye isyan etti”  Bu kızarıklık dediği şey resmen çatlak, göbeğimin epey altında  biri sağda oldukça uzun diğeri solda 3 küçük kırmızı renkte çatlağım olmuş hayırlı olsun. Nasıl moralim bozuldu anlatamam sanki dünya başıma yıkıldı evet biraz abartmış olabilirim ama benim yüzümden oldu çünkü o hafta artık bu saatten sonra bir şey olmaz diye hem Lierac’ı düzenli sürmedim hem de delicesine kaşıdım. Kremi artık aklıma gelen her dakika sürüyorum, 3-4 çatlakla kurtulduğuma da şükrediyorum. Tabi doğumdan sonra belli olacak her şey, sarkmalar, çatlaklar, selülitler. Bakalım neler göreceğiz daha???

Ve dün 37. hafta da bitti.  Son dönem gerçekten sıkıntılı geçiyormuş, beklemek yoruyor aslında insanı başka da bir şey değil. Hayatta hiçbir şeyi bu denli heyecanla beklememişim o yüzden “beklemek,sabretmek” gibi kelimeleri öğretti bu minik misafir bana.  Bu haftadan itibaren tam bir teyakkuz durumu içerisindeyiz, cumartesi doktor kontrolü var ama ben sanki bu perşembe bizim miniş gelecek gibi hissediyorum. Hadi hayırlısı!!
.

İlk raund; Missred 1, doktor 0 :)))

5 Apr

Cumartesi merakla beklediğimiz doktor kontrolümüze gittik.

Bebek gayet iyi, her şey normal. NST sonucu da iyi, kasılma falan yok. Begüm 2951 gr. olmuş, kısaca 3 kg. diyelim.  Yine yüzünü göstermedi bize, 1 aydır göremiyoruz kendisini ama zaten şurda kavuşmaya ne kaldı ki?? Dile kolay 258 gündür taşıyorum onu, bu kadar zamandır ben nereye o da oraya, ben ne yersem o da onu yiyor, üzüntümü, sıkıntımı,mutluluğumu her şeyi paylaşıyoruz kızımla.  Onun kendisini hazır hissedip benden ayrılmaya karar vermesiyle( umarım olaylar böyle gelişir) dünyaya gelecek miniğim ve biz de bizi bekleyen yeni hayata merhaba diyeceğiz. İkiyken üç olacağız:)  Evde sessiz sedasız ben bir tarafta U. bir tarafta uzanmışken hep bunu düşünüyorum. Bir daha hiçbir şey 2 kişilik olmayacak bu evde, en azından uzun yıllar boyunca her kararımızı 3 kişiye göre düzenleyeceğiz. 3 kiloluk bir kişi o, ne tatlı ya:) ( evet kafayı yedim ben)

Gelelim meşhur çatı muayenesine!! Doktor 2 saniyede muayeneyi gerçekleştirdi.Heh dedim tamam bakmadı bile kesin olumsuz bir şey söyleyecek. “Canın acıdı mı? bu muayene doğumdan önce hastaneye belirtilerle gittiğinde açıklığı tespit etmek için bir çok kez yapılıyor” dedi. Ben de bir mani çıkmasın diye ” Yok, hiç acımadı” dedim, halbuki gözüm karardı acıdan o ayrı:)) Allahtan kısa sürüyor, bir de doğum sancısının yanında bu nedir ki diye düşündüm.

Sonuç: Sezaryenci doktor 0, Missred 1 , ilk raundu kazandım, çatımız dar değilmiş:)))) Şaka bir yana doktorun da hakkını yiyorum, adam sezaryen yanlısı ama benim isteğime saygı duyuyor. Yine de “tabi ki normal doğum” diyen bir doktor olmasını içimi rahatlatması açısından tercih ederdim. Neyse çok az kaldı artık, artık kavuşmak nasıl kavuşacağımdan daha önemli olmaya başladı. Bizim için hayırlısı neyse o olsun sadece bunu istiyorum.

Beni bu havalar mahvetti

2 Apr

Sersem sersem dolaşıyorum ortalıkta, her tarafım ağrıyor. Kime sorsam aynı dertten muzdarip.

Gece saat 04:15′e kadar uyuyamadığım için bugün de iyi geçmiyor. İşe geldim, işlerim vardı çünkü, bir an önce onları bitirip uzamayı düşünüyorum.

Ayaklarım had safhada şiş, çıkarıp ayakkabılarımı biraz uzatsam ayaklarımı sonra ayakkabı hiç olmuyor, en iyisi akşama kadar beklemek. Manikür- pedikür yaptırmam lazım ayrıca.

Bu arada göbeğim ve yüzüm fena halde kaşınıyor. Biraz önce gofret yedim, sabah da domates o yüzden herhalde.

Bugün bloggerlardan biri daha doğuruyor hatta doğurdu bile, umarım her şey yolunda gitmiştir. Bildiğim hamile tek bir blogger kaldı, o da Ayda’nın annesi. Unutmuşum bir de Tanya var. Hepimiz heyecanla bekliyoruz, normal doğum düşündüğümüzden tarihler belli değil.

Yarın büyük gün!! Çünkü hem sonlara yaklaşırken Begüm’ün kilosu önemli hem de ilk defa çatı muayenesi yapılacak. Bakalım çatımız müsait miymiş hanımefendinin geçişine??

Son olarak İdefix’ten verdiğim kitap siparişlerim nihayet elime ulaştı. Kütüphane haftası dolayısıyla %40′a varan indirimler var kitaplarda 20 Nisan’a kadar ilgilenenlerin dikkatine!
Ben mi ne aldım?
Uzun süredir okumayı planladığım ama bir türlü alıp okuyamadığım Emile Zola’nın bir fahişenin yaşamını konu aldığı Nana, Paul Auster’in Görünmeyen adlı yeni romanı, ne zamandır çıkmasını beklediğim Paulo Coelho’dan Brida ve Osho’dan Çocuk. Hangisinden başlasam bilemiyorum,sanırım durumumun anlam ve önemine en uygun olan Çocuk olacak.

Bu hafta da bitti, herkese iyi hafta sonları:)

.

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 464 other followers