Düşünce gücüyle zayıflama 2

22 Mar

Bir önceki postta bahsettiğim 232 sayfalık kitabı yaklaşık 3 saat içinde okudum. Çok fazla bir şey beklemiyordum aslında kitaptan sadece fikir vermesi açısından faydalı olabileceğini düşünmüştüm,öyle de oldu. Gel gör ki benim gibi konsantre olmak konusunda başarısız bir insan nasıl kitapta anlatılanları uygular bilmiyorum ama ben bunu deneyeceğim. Geelelim kitabın can alıcı noktalarına.

1- Kilo vermek istiyorsak zihnen, bedenen ve ruhen buna hazır olmalıyız.( ağlayarak yaptığımız diyetler, zorla yaptığımız koşular işe yaramaz.)

2- Tartıyı hayatımızdan çıkarıyoruz. ( Çünkü istediğimiz kiloyu tartıda gördüğümüz andan itibaren beyin yine kilo almaya programlanıyormuş)

3- Kilo verdikten sonra dolapta eskiye dair hiçbir şey kalmamalı. Nasıl olsa tekrar kilo alırız mantığıyla kıyafetleri atmamak niyetindeysek o zmn niye kendimize işkence edip kilo veriyoruz ki?

4- Büyük tabaklar yerine küçük tabaklarda yemek yiyerek beynimizi yanıltıyor ve önce gözümüzü doyuruyoruz.

5- Algımız her zaman zayıflıkta olmalı. Alışveriş yaparken şişmanlığımızı nasıl kapatacağımızı değil zayıfladığımızda ne giyeceğimizi düşünüyoruz.

6- Sevdiğimiz şeyleri yemek için kesinlikle bahanelere başvurmuyoruz. Çikolata yiyeceksekte bunu verdiğimiz 1-2 kiloya ÖDÜL olarak yemiyoruz. Zaten bize kilo aldıran bir şey ödül değil ancak ceza olabilir diye düşünüyoruz.

7- Kendimizi sürekli olarak zayıf hayal ediyoruz. Zayıfken ne giydik? ayna karşısında zayıf halimizle nasılız? insanların zayıf görüntümüze tepkileri neler? bunları düşünüyoruz.

8- Beynimize “çikolata istemiyorum, çikolata istemiyorum” diye komut verdiğimizde, zihnimizde çikolata kavramı canlanacak ve bunu gerçek sanacak hal böyle olunca bunu yapılması gereken bir komut olarak algılayacaktır. Bir başka deyişle çikolata istediğimiz halde çikolata istemiyorum diyerek beynimizi kandıramıyoruz.

9- Sürekli yemememiz gereken şeyleri zihinde hayal etmek en büyük yanlışlardan biri. Onun yerine faydalı yiyecekler hayal ediyoruz, zararlı şeyleri yesek bile yarısını yediğimizi düşünüyoruz. Yemekleri paylaştığımızı ayrıca koştuğumuzu, yüzdüğümüzü sıklıkla hayal ediyoruz.

10- İnsanların sizin kilolarınızla ilgili söylediği şeylere kulağınızı tıkıyorsunuz.

11- Yemekleri tatlarını ala ala, sindire sindire, yavaş yavaş yiyoruz. Lezzet için yemek yiyoruz ve midemizi tıka basa doldurmuyoruz.

12- Biz yemekleri beynimizin ihtiyacını karşılamak için değil bedenimizin ihtiyacını karşılamak için yediğimizde vücut depolama yapmaz, dolayısıyla kilo almayız. Bu sebeple zihnimizin istediğini değil bedenimizin istediğini yemeliyiz. Eğer şekerli bir şey istediğimizde bir kaç kuru üzümde bizi tatmin ediyorsa bu bedenimizin ihtiyacını karşıladık demektir ve bu kilo yapmaz.

13- Eğer beynimiz açsa dünyaları yesek doymayız bu da sürekli diyet yapmaktan, yasaklar koymaktan beynimizde kıtlık bilincinin oluşmasındanmış. Kıtlık bilincinden kurtulmak için zararlı yiyecekleri kendimize tamamen yasaklamıyoruz, en azından yarım yiyoruz, tıka basa midemizi doldurmuyoruz. Ve yazarın önerisi üç hafta boyunca ne yerseniz yiyin yarısını bırakıp 30 dak. sonra yiyin, bolluk bilinci için masanızda ufak sağlıklı atıştırmalıklar olsun diyor.

12 Responses to “Düşünce gücüyle zayıflama 2”

  1. Esther March 23, 2009 at 8:52 pm #

    bu ve 1. bölümü gerçekten ilaç gibi geldi… Günlük hayatta uygulamaya başlasam fena olmayacak 🙂

  2. MISSRED'S DIARY March 24, 2009 at 7:19 am #

    Zaten kilolu insan da zayıf insan da bunları uygulamalı, doğru beslenmek tıka basa yememek hayat tarzımız olmalı ama nerdeeee?:)))Buarada ben de uygulamaya geçtim, en zevklisi de kendimi sürekli çok zayıf hayal etmek kısmı:)))

  3. Serap March 25, 2009 at 7:48 pm #

    Benim gibi sürekli kilolarıyla kavga halinde birini görmek beni rahatlatıyor 🙂

  4. MISSRED'S DIARY March 26, 2009 at 7:19 am #

    serapçım kilolarıyla kavga halinde olmayan kaç kadın var ki bu hayatta? :)))

  5. betsy March 26, 2009 at 8:16 am #

    kilolarıyla kavga halinde olmayan bi sürüü kadın varrrr..cevrem; hergün asla ev yemegi yemeyen, agzına hayatı boyunca sebze sürmemiş, günü big mc menülerle pizzalarla gecirip 34 beden olan hatunlarla dolu :(brrrrrrrr

  6. MISSRED'S DIARY March 26, 2009 at 8:24 am #

    evet bir de öyle bir kesim var , biz kilo alma potansiyeli olan hatunları sinir eden:)))Şahsen ben öyle arkadaşlarla görüşmüyorum:))) Şaka bir yana öyle olabilmek için neler vermezdim ama değilim ve malesef ömür boyu yediğimi içtiğimi hesaplamak zorundayım:(((

  7. Serap March 30, 2009 at 9:05 pm #

    O kadınlar yemiyor yahu… Bakmayın yiyorum dediklerine. Yerler ama en küçük moral bozukluğunda 1 hafta yemek yemezler.

  8. MISSRED'S DIARY March 31, 2009 at 6:08 am #

    serapçım çok az da olsa çok yiyip hiç kilo almayan hatunlar var ama onlarda aşırı zayıf oluyorlar öyle de olmak istemem herhalde.

  9. Anonymous May 25, 2009 at 6:08 am #

    Bu kitabı Ebru şallının programında yazarının ağzından içeriğini öğrendiğim anda gidip aldım.Okudum çok beğendim ara ara okuyorum.Tekrar tekrar keyifli bir kitap.İçeriği yazarları tarafından açıklanan kitaplar beni herzaman cezbetmiştir.

  10. MISSRED'S DIARY May 25, 2009 at 6:31 am #

    evet 1 kere değil sürekli okunacak bir kitap, verdiği örnekler ne kadar etkileyici bir de. Kullandığı basit dilde akıcılığı sağlamış, ben de beğendim kitabı. 2.kitabı da geliyormuş zaten yakında.

  11. pelin June 9, 2009 at 6:55 pm #

    2. şık feci doğru. ama ilk kez birinin bunu yazdığını görüyorum. hakkaten her seferinde istediğim kiloya inmişsem muhakkak o gün dünyaları yerim. demek işin püf noktası bu.

  12. MISSRED'S DIARY June 9, 2009 at 7:04 pm #

    al benden de o kadar:)) yok ya ben de yarın son kez tartılcam en azından kaç kiloyla rejime girdiğimi bileyim ondan sonra 2 hafta diyet yapıcam çabucak aldığım bu kiloyu acil vermem lazım:)

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

