ne desem bilemedim??

7 May

Sosyoloji bölümünde okurken en sevdiğim hocam hep “bir sosyolog olaylara objektif bakmalıdır” derdi. Gerçek anlamda bir sosyolog olamadım belki ama olaylara objektif bakmayı, her olayın birden fazla yönünün olabileceğini, tek bir doğru olmadığını öğrendim. Olayları olduğu gibi kabul edebilmek, sadece benim bildiğim doğrudur dememek olaylar üzerinde bir düşüncem olmadığı anlamına gelmiyor. Evet benim de kendi kafamda kabul edemediğim gerçeklikler var, benim de fikirlerim ve bir hayat görüşüm var ama bu karşımdakinin düşüncesine ya da hareketlerini küçümsememi gerektirmiyor. Bu yazdıklarımın fotoğrafla ilgisi yok tabi, öylesine içimden geldi.

Gelelim fotoğrafa, tek kelimeyle ağzım açık:)))Gördüklerim benim objektifliğimi de aştı:))))Photoshop mu diye çok baktım ama değil. Şimdi bu fotoğrafın 2 yönü var. Birincisi; komik, çünkü görür görmez kahkaha patlattım, bir ayağa bir başa baka baka bir hal oldum, emin olmak için. İkincisi; bu nasıl bir özgüvendir, bu nasıl bir kendinden emin olmaktır ve rahatlıktır. Bizim ülkemiz sizce böyle bir görüntüyü kaldırabilir mi? Kendisiyle konuşmayı, bazı sorular sorabilmeyi ve bu vesileyle ruh halini öğrenebilmeyi, erkek siluetiyle kadın ayakkabısı giyebilmenin nasıl bir his olduğunu bilmeyi çok isterdim. Bir de ayakkabılarını bana hediye etmesini isterdim, bayıldım çünkü:)))

Fotoğraf ve daha fazla bilgi: victorblanco

21 Responses to “ne desem bilemedim??”

  1. Shopaholic May 7, 2009 at 8:26 pm #

    Ben sosyoloji okumadığımdan rahat rahat yuh diyebilirim sanırım :DYanlış bilmiyorsam ayakkabılar Zara’dan 😉

  2. MISSRED'S DIARY May 7, 2009 at 8:36 pm #

    haha bu iyiydi:))valla ben de şoktayım hala:)))

  3. PINK PRINCESS May 7, 2009 at 10:46 pm #

    bende sosyoloji okumadığımdan rahatlıkla ıyhhh diyebilir miyim:)

  4. Anonymous May 8, 2009 at 6:17 am #

    biraz sert konuşucam. bu moda değil, stil değil, tarz değil. resmen bu adam t.p 🙂

  5. ikoncan May 8, 2009 at 6:37 am #

    ben de sosyoloji mezunu olduğumdan belki de yorumsuz kalamıyorum bu resme.ama ben sizin gibi düşünmüyorum açıkcası.yani bu resimdeki daha uzun boylu ve yakışıklı ve bir manken ve profesyonel bir moda çekimi olsa hepimiz bayıla bayıla ne yaratıcı ne santsal derdik. Tabii bu kişi kim bu resmi neden çekmiş, eğlenmek mi istemiş, yoksa bu kıyafeti giyip sokağa çıkar mı bilemiyorum ama ben kendisini medeni cesaretinden dolayı kutluyorum ve “keşke herkes içindeki kendini bu kadar açıkça dışa vurabilse” diyorum…

  6. MISSRED'S DIARY May 8, 2009 at 7:06 am #

    pink princess; ne isterseniz söyleyebilirsiniz tabi burası özgür bir platform:))adsız : ne olduğuna ben de tam olarak anlam verebilmiş değilim:)ikoncan; victor blanco önemli bir “fashion stlist”. Verdiğim linkte daha farklı topuklularla da görebilirsin kendisini. Açıkçası çekim olsa da ben sanatsal bulmazdım çünkü kadın vücudundan daha estetik bir şey tanımıyorum dünyada, bu ayakkabıyı kesinlikle bir kadında görmek göz zevkimi daha çok tatmin ederdi:)))Dediğim gibi bu kişi böyle dolaşıyor etrafta ve ben ne kadar saçma bulsam da adamın özgüvenine, rahatlığına hayran kaldım. Ben çoğu zaman istediğim şeyleri aman açık olur, aman bu çok kısa olur oraya giderken, diye giyemezken adam resmen dalgasını geçiyor aslında dünyayla:))

  7. keLebek May 8, 2009 at 7:31 am #

    evet Sosyolog olarak objektif bakıp kendi öznel yorumlarımızdan uzaklaşarak fikirlerimizi beyan etmeliyiz aldığımız eğitim gereği.Bakış açısına göre değişir bu durum.Ancak aynen bende senin gibi ağzım açık baktım bir müddet fotografa Misredcim..yapılacabilecek yorumlar çok çeşitli olabilri ancak dediğin gibi ‘özgüven’ ilk sırada.Duruş bakış peşi sıra gelebilir.Ancak ben ayak bileklerinin inceliğindeyim kesinlikle!

  8. Elvan May 8, 2009 at 7:52 am #

    Bence tek kelimeyle komik:))))))

  9. MISSRED'S DIARY May 8, 2009 at 7:58 am #

    kelebek; sırf ayağa bakınca demezsin ki erkek ayağı:) dediğin doğru, bu fotoğraf içinde bir sürü yorumu barındırıyor, saygı duymak, şaşkınlık, merak vs.vs.

  10. MISSRED'S DIARY May 8, 2009 at 8:00 am #

    ha tabi bir de Elvan’ın dediği gİbi komik:)

  11. nefes May 8, 2009 at 9:04 am #

    ben ne denir bildim. aklından zoru olan. iki cinsiyet arasında sıkışmış varlıkımsı bişiy :)))

  12. MISSRED'S DIARY May 8, 2009 at 9:14 am #

    Nefes; belki kendisi giyimde kadın-erkek ayrımına karşı, herkesin herşeyi giyinebileceğini savunan aslında kadınlıkla hiçbir alakası olmayan tamamen heteroseksüel bir arkadaşımızdır. Dediğim gibi ben çözemedim.

  13. nefges May 8, 2009 at 10:18 am #

    hiç o pencereden bakmamıştım. basmakalıplığa o kadar alışmışızki. bakış açıı değiştirdin tşk. ederim

  14. nefes May 8, 2009 at 10:18 am #

    adım yanlışlıkla nefges yazdım nefes olarak düzeltirsen sevinirim. yada tekrar yazayım

  15. MISSRED'S DIARY May 8, 2009 at 2:46 pm #

    nefes; ben bunu düzeltemiyorum, düzeltilmiyor isim kısmı:(

  16. be May 8, 2009 at 4:32 pm #

    benim gozum cok siradan geldi aaa demedim resmi gorunce. sokakta yanimdan gecse donup bakarim ama surati erkeksi oldugu icin vucudunun ust kismi ile alt kismi ayri cinsiyet gibi duruyor belkide iki ayri insan gibi algiliyorum resmi=)

  17. Itır May 9, 2009 at 7:47 am #

    1-Seviyor demek ki:)2-Çalıştığı firmalar için tasarladıklarını giyip, reklamını yapıyor:)3-Dikkat çekmeye ünlü olmaya çalışıyor:)4-İçinde kadınsı duygular var:)5-Ya da tam anlamıyla erke ama kadnlrı anlamak ve neler hissetiklerini çözmek için yüksek ökçelerle dolaşıyor ki daha iyi tasarımlar yapabilsin:)6-fantazisini gerçekleştiriyor:)7-İddiaya girmişler, dolaşırsın dolaşamazsın diye, kazanmak uğruna azap çekiyor:)Daha zırvalarımda abartmamayım:)))))Herşeyi bırak, cesareti takdire değer gerçekten..

  18. Styleseeking Zurich May 9, 2009 at 11:13 pm #

    ben bu ayakkabilari denemistim topuklari gercekten cok yüksek, ben bile yürürken zorlanmistim.. :)Nesli

  19. MISSRED'S DIARY May 10, 2009 at 6:07 pm #

    Itır; dediğin doğru sebebi ne olursa olsun cesareti takdir edilesi.Nesli; sanırım bu adam hepimizden daha alışık topukluları giymeye:)

  20. Anonymous May 13, 2009 at 2:49 pm #

    kadınların herşeye sahip olmasına haklı olarak tahammül eden feminen bir erkek diyelim…ayrıca türk toplumu neyi kaldırabiliyo ki bunu kaldırsın..yada boşverin onu bunu sokaklarda kaç tane kadın rahat rahat dilediğini gezip tozabiliyor..evet belki geziyoruz ama rahat hissedebileceğimiz mekanlarda semtlerde..onun harici ise tam bir felaket..bence bırakın bu fotoğrafı kendi fotoğrafınıza bakmaya başlayın..ve birgün aynaya bakıp hiç o bu şu ne der ne laf yerim acaba söyle böyle kaçarmı demeden sokağa çıkabildiğiniz anın bu topluma kültüre ne kadar yakın olabileceğini düşünün…

  21. MISSRED'S DIARY May 13, 2009 at 3:44 pm #

    Adsız; söylemek istediklerini anlıyorum ama saygı çerçevesinde din,dil, ırk, cinsiyet karıştırmadan mevzuya istediğim giyim tarzını eleştirebileceğimi düşünüyorum. Birşeyleri beğenmemek için sanırım yurtdışında yaşamam gerekmiyor. Diğer söylediğinde evet haklısın belki biraz daha cesur olmak lazım giyim konusunda, özgürce giyebilmeliyim ama bak Eda Taşpınar ve Deniz Berdan bile Beyoğlu’nda ki açılışa pantolon giyerek gitmişler, korktuk demişler. Her yer Nişantaşı, Etiler değil, hepimizin çalışma yerleri, oturduğu yerler her türlü kıyafeti kaldırmıyor. Ve bu biz daha kısa giyindikçe değil,eğitim seviyesi yükseldikçe olacak bir şey.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

