Kadın olmak zor!!!

22 May

Bu aralar çok stresliyim, bir regl haftasında da şöyle sakin olayım, vücut hemen sinir stres moduna girmesin, nolur sanki? Ama yok, illa gerilmek zorundayım dimi? ?

Geçen ay doktora gittim, adet düzensizliği için. Doktor sen de “polikistik over var” dedi. Ay internetten bi baktım, artık kısırlık mı dersiniz, düşük yapma ihtimali mi dersiniz bir kadın için problem ne varsa yazmışlar. Ben de tabi bu kadar ciddi bir şey olduğunu bilmiyordum, heh dedim bir bu eksikti zaten. Polikistik Over’ın erkeklik hormonunun vücudumuzdaki oranının artmasından dolayı aşırı kıllanma, ayrıca kilo alma ve adet düzensizliği gibi belirtileri oluyor. Bir kadında bu belirtilerin hepsi de olabiliyor, hiçbiri de olmayabiliyor. Ben de sadece adet düzensizliği vardı 35-36 günde bir falan oluyordum. Bir de kilo aldığımı da söyledim doktora ama o aşırı kilodan bahsetti gerçi ben kendimi frenlemeseydim, o hızla şimdiye 100 kilo olmuştum herhalde. Ay arkadaşlar hep söylüyorum, valla dikkat edin, yok ben kilo almam falan demeyin, noldum diyene kadar 15 kg. aldım ve verene kadar da canım çıktı, psikolojim bozuldu. Neyse sonra doktor hormon testi yaptı, yapmışken kan değerleri, tiroid bezleri cart curt bir sürü testten geçtim. Sonuç; sapasağlamım, polikistik falan da yokmuş. Boşuna dert etmişim zaten yukarıda saydığım ihtimallerde bu hastalığın epey bir ilerlemiş safhalarında olabilecek ve herkese de olmayacak ayrıca da tedavisi olan bir durummuş.Bir daha internette araştıracağıma doktordan ayrıntılı bilgi isteyeceğim, ödüm koptu valla. İşte hayatımdan bir kaç gün daha herzamanki gibi gereksiz abartı ve kuruntu yaparak geçmiş oldu böylelikle.

Buarada biz artık bebek düşünüyoruz galiba. Ne kadar saçma bir cümle oldu değil mi? Ya bilmiyorum belki aynı durumda olanlar anlarlar. Böyle erteleyip duruyoruz, ay yaz geçsin, ay kış olsun, ay ben kilo aldım, ay tüy, ay sakal falan filan derken insanlar hesapsızca bebek yapıyorlar. En azından çevremdekiler öyle, valla benden sonra evlenen ve tanıdığım herkes neredeyse hamile ya da çoktan yaptı çocuğu:)) Biz neyi hesaplıyoruz bu kadar? neye hazır değiliz? hazır olmak ne demek? bu aralar kafamı kurcalayan konu bu. Sonuçta gezmenin tozmanın sonu yok, birbirimizi tanıma aşamasını geçeli 5 sene falan oldu artık, maddi konular desen önümüzdeki bir kaç yıl piyangodan para çıkmazsa hayat standartlarımız değişmeyecek. Eeee daha ne o zaman? Bir de sanki tamam çocuk yapalım diyince o gün oluyor sanki? belki bizde bir problem var? belki tedavi olmamız lazım. Bu çocuk yapma işi hem basit hem zor. Kimisi türlü çeşit korunurken bile hamile kalıyor, kimileri de hiçbir problem olmadığı halde kalamıyor, ha diyince olmuyor yani. Daha 6 aylık evli insanlardan hamilelik haberi alınca kızıyorum kendime, acaba çocuk istemiyor muyum da erteleyip duruyorum diye düşünüyorum. “Sen böyle keyfim gelince yaparım havalarında gezerken uğraşcan uğraşcan olmıcak, görücen gününü ondan sonra” diyorum. Zaten ben biliyorum kendimi, ilk ayda olmasın hemen başlarım stres yapmaya. Bu tip konularda da doktorun en büyük tavsiyesi; stres yapmamak, akışına bırakmak. Ay hiç bana göre değil takmamak, herşeyi kendi haline bırakmak. Ben “kafada olabilecek en kötü senaryoları kurma” insanıyım. Buarada şu streste ne menem bişeydir ki bir olayı da etkilemesin. Ya yumurtaların döllenmesinin stresle ne alakası var, yumurtalar mı strese giriyor ben giriyorum allah allah!!!!

Böyle bir hızla yazdım, akşam oldu işten çıkma vakti geldi, dolayısıyla yazacaklarım yarım kaldı ama zaten onlar da başka konulardaydı. Artık başka bir posta kısmetse.
Herkese iyi haftasonları:)))

23 Responses to “Kadın olmak zor!!!”

  1. Salıncakta iki Kişi May 22, 2009 at 6:06 pm #

    cocuk sahibi olmakla ilgili icimde yasadigim ikilemleri oyle guzel anlatmissinki… bende sevgilimle neredeyse 9 yildir birlikteyim, 4 yildirda evliyiz ama hala cocuk icin kararsizim… isin ilginc yani sevgilim cocuk sahibi olmak icin deliriyor-bende cocuklari cok seviyorum ama hala neyi bekliyorum bilmiyorum… belkide bir i$ik-bir i$aret🙂 bu hislerimi etrafimdakilere anlatincada beni anladiklarini hic zannetmiyorum-buyuk ihtimalle beni bencil-anne olup rahatini bozmak istemeyen birisi olarak goruyorlardir…kimbilir ?

  2. yasemin May 22, 2009 at 6:13 pm #

    yazıların çok komik oluyor bayılıyorum:)ve bu yazıdan anladığım kadarıyla bence şu anda çocuk sahibi olmak için doğru zamanda değilsin.çünkü çocuk sahibi olmak isteyenler başka hiçbişey istemiyorlar ve asla ikileme düşmüyolar. evlenmek gibi bişey. bir erkekle evleneyim mi evlenmeyim mi diye günlerce düşünüyosan yanlış erkek demektir, evliliğe de bence kısa bir sürede karar verilir, zaten çok istiyodur iki tarafta, falan filan:)

  3. Itır May 22, 2009 at 8:13 pm #

    Ana bak şimdi ben de 15 kilo kadar aldım.Ama 4 sene de filan.Bunun 8 kilosu Bakuden geldiğimden beridir.Ben hareketsizliğe yoruyordum ama şimdi bu yazdıklarını okuyunca tırstım vala!Bu arada kararınız hayırlı olsun,ama inan o stres öle menem bi şey.Hele bu çoçuk konusunda.Öyle arkadaşlarım var ay tutu tutacak stresiyle olamadıydı.Sonra rahat oldular, oldu:)Ne güzel anlattım de mi?:)))))

  4. gly May 22, 2009 at 8:35 pm #

    bi bebek konusunda bende cok ikilemlerdeyim. hem cocugumla aramda fazla yas farki olmasin istiyorum hem de kendimi hic hazir hissetmiyorum. yok doktoranin sonlarina geleyim yok bi once is bulayim, yok o da olmaz 1-2 yilda calisiyim, zaten ben daha hazir degilim, nasil bakarim cocuga, su gergin ruh halimi ortandan kaldirmam lazim once vs vs vs. sonra bak bak dur benim durumda cocuk sahibi olanlara, onlarin cesaretlerine gipta et otur totonun ustunde. Allah’im bana da biraz cesaret ve pozitiflik lutfen.

  5. MISSRED'S DIARY May 23, 2009 at 7:15 am #

    Öncelikle herkese okuduğu için teşekkür ederim.salıncakta iki kişi ve gly; sizi çok iyi anlıyorum, zaten aynı düşünceler içindeyiz. Sanırım bizim gibiler için “tamam, artık hazırım” diye birşey hiçbizaman olmayacak. O yüzden biraz daha cesur olup kontrolü elden bırakmakta fayda var galiba:))) Çünkü gly’nin de dediği gibi yaş geçiyor ve eğer mutlaka çocuk sahibi olacaksak daha da fazla beklemenin ne anlamı var dimi? Zaten olduktan sonra düzen kurulur bir şekil.yasemin; evet doğru evlenirken bir saniye bile acaba diye düşünmemiştim. Bu tezden yola çıkarak ya hiçbir zmn içimdeki şüpheler geçmezse, o zmn yandım demektir:))) Bir de bir hamile kalsam ondan sonra şüphelerim yerini hayallere ve planlara bırakacak yani çocuk sahibi olmayı çok istiyorum ama işte başlamak bitirmenin yarısı derler ya işte tam o durumdayım.Itır; yok ya obeziteye varan bir kilo alma oluyormuş. Yine de tabi kontrolde fayda var.

  6. tweety May 23, 2009 at 7:33 am #

    ah bu çocuk konusu hiç açmayalım zaten ne zaman açsam kafam karışıyor.arkadaşlarımızın çocuklarını sevince bir hafta evet artık yapalım zamanı geldi diyoruz,sonra zorluklarını düşünüp yeniden cayıyoruz.evlilik ve sevgililik döneminin kısa yada çok uzun olması hiç bir şeyi değiştirmiyor,çünkü 1 sene birliktelikten sonra evlilik geldi ve 1,5 senedir evliyiz.ama görüyorumki birçok kişi bizim gibi karasız bu konuda.”biz artık bebek düşünüyoruz galiba” bile diyebildiğin için seni tebrik ediyorum arkadaşım,umarım bir gün bende bunu bile söyleyebilirim.

  7. MISSRED'S DIARY May 23, 2009 at 8:06 am #

    tweety; hadi güzelim hadi çık da gel:)) seni bekliyorum.

  8. nevruz May 23, 2009 at 9:40 am #

    senin bu postlar hep benim ruh halimin üstüne geliyor ama gebe kalmak konusunda karasız kalmam gibi bi durum söz konusu değil evli değilim.bende bu ay 45 gün oldu hala regl olmadım zaten düzensizdi 35-36 gün arasında değişiyordu benimde ama bu sefer iyicene gecikince bende acaba bi sorun mu var diye korkmaya başladım başlarda strese bağlıyordum ama kormaya başladım şimdi.doktorada gitmeyi ihmal ettim,çok ciddi olduğunu düşünmedeğim durumlrda hep ihmal ederim ama sağlık bu şakaya gelmiyor.şimdi yazıyı okuyuncada tutuştum çünkü bnde tüylenme sorunuda başlamıştı ve geçen sene gittiğim doktorum test yaptığında erkeklik hormonun yüksek olduğu çıkmıştı ve uzun süre kullanmamı gerektirecek bi hap verdi ona göre çözüm bulunacaktı ama kilo sorunum yok,doğru doktora artık,inanılmaz bi şişkinlik ve zaman zaman ağrı hisside oluyor ihmal etmemeliyim… bebek konusunda ise en doğru zamanı siz tahsil edersiniz ama bana kalırsa çok geçe bırakmamakta yarar var sonra pürüzler çıkabiliyor artık iyiden iyi düşünmeye başlamışsınızda bence artık hayata geçirin derim ;)sevimli bi melek güzel olur artık

  9. MISSRED'S DIARY May 23, 2009 at 10:01 am #

    nevruz; git bence ihmal etmeden, tedavisi aksatılmaması gereken birşey çünkü:)

  10. moda tasarım stil May 23, 2009 at 10:33 am #

    md-hollywood starları çatır çatır doğuruyor senin neyin eksik :Pşaka bir yana çocuk büyük sorumluluk..iyi düşünmeden hamile kalma bence..

  11. nefes May 23, 2009 at 11:29 am #

    canım ya sanki bu postu ben yazmışım gibi içimi okumuşsun. bende 5 yıllık evliyim ve hala çocuk için bi çabam yok. bi korku bi tuhaflık var içimde. istiyorum ama istemiyorumda…ne bilim ya. dediğin gibi herkesin çocuğu var yada hamile. hatta hiç beklemediğim bi insan bile 3. çocuğuna hamile. ne bu cesaret dedim. bizde 2 sene araba alalım yok bu sene yazın şöle uzun bi tatil yapalım. yok ben kilo aldım onları vereyim. yok yeni işe girdim du bakalım ne olcak diye diye geçti seneler tabi yaşta aldı başını gider şunun şurasında 1 ay sonra tam 34 olacağım. ya insan insana bu kadarmı benzer. seni kendime çok benzetiyorum. yada artık biz genç kadınlar hep aynı fikirdeyiz :))) öpüyorum şeker. iyi hafta sonları.

  12. MODA CADISI May 23, 2009 at 6:41 pm #

    Wow, ciddi bir ortam oluşmuş burda🙂 Çocugu olan, hayatı çocuk olan ve sonuçta çokta mutlu olmayan arkadaslarım var, iyi düşünmek lazım.

  13. JustMakeup May 23, 2009 at 8:03 pm #

    Evli olduğunu duyunca çok şaşırdım, çok genç görünüyorsun maşallah! Yazından çocuk için hazır olmadığın anlaşılıyor, sanki biraz daha beklesen daha iyi, sonradan pişman olmaktan iyidir. Evli değilim, çocuk düşüncesi bana çok çok uzak o yüzden benim lafıma pek güven olmaz gerçi;))

  14. MISSRED'S DIARY May 24, 2009 at 10:04 am #

    M.T.S.; Dur ben sana neyim eksik sayayım; bakıcılar, diyetsiyenler, spor hocaları ve bir miktar da para:))))Nefes; bilmiyorum ya bu durum beni geriyor bu aralar.Cadı; ben de işte şu an hayatımın çocuk olmasına hazır mıyım diye düşünüyorum, sanırım tam değilim ya da bir şekil hayatımın çocuk olmamasının yollarını arıycam:)Just makeup; iltifatın için teşekkürler. Sanırım benim gibi yoğun çalışma temposunda olan kadınların ben tam olarak hazırım demeleri pek mümkün değil, o yüzden hazır olmaktan ziyade cesur olmak gerekiyor. Çünkü aynı zamanda bir bebiş çok da istiyorum:)

  15. Meyvelitepe May 24, 2009 at 2:58 pm #

    Merak ettim de sen Cerverix (veya diğer marka olan rahim kanserine karşı) aşı oldun mu? Bu aşının ikincisini olduktan sonra aynı sendeki belirtiler bende de oldu, her türlü test yapıldı nedeni bulunamadı, polikistik over zannedildi doktor öyle bir yapı var burada falan dedi ama sonra olmadığı anlaşıldı. Ve gayet zayıfken çok kısa sürede aşırı dikkat etmeme rağmen tuhaf bir şekilde 5-6 kg aldım. Aşıdan olabilir mi diye doktora sordum “kesinlikle olmaz” dedi ama internet forumlarında bu tip şikayetlerle karşılaştım, o yüzden sana da sormak istedim, sorumu mazur görürsün umarım🙂

  16. alis May 24, 2009 at 3:00 pm #

    Cerverixle ilgili yorumu ben gönderdim ama yanlışlıkla annemin hesabından yollamışım.

  17. tuguna May 24, 2009 at 3:03 pm #

    Aslinda insan cocuk sahibi olunca her zaman hayati cocuk olup, diger hicbir sey yapamama durumu olmuyor ya. Ya da bizde olmadi:) Cok gozunu korkutmasin cunku gercekten hos bir sey insanin bebeginin olmasi. Bir sekilde tempo olusuyor bir iki ay sonra filan. Bir de belki yaniliyorumdur ama sanki insanin yasi buyudukce cocukla ilgilenecek enerjisi azaliyor gibi geliyor bana. 30 yas ustu anne olup da cok yorulan insanlar var etrafimda. Ben 20lerimdeyim ve neredeyse hic zorlanmiyorum bebegime bakarken. O yuzden pek de geciktirmemek gerek sanki.

  18. MISSRED'S DIARY May 24, 2009 at 4:46 pm #

    Alis; hamile kalmadan 6 ay önce o aşının olunması gerekiyormuş, ben de 6 ay içinde hamile kalabilirim diye henüz olmadım yani ben bebek yaptıktan sonra olucam o iğneyi.Mantık olarak iğnenin kilo yapmaması lazım ama sen de bir hormon testi yaptır istersen yaptırmadıysan.Tuguna; bende 20 li yaşlarımın sonuna yaklaşıyorum artık,benim 2 sene önceki enerjim bile şimdi yok dolayısıyla birkaç sene sonra bebek daha yorucu olur. Zaten seni, kocasını seven kadını gördükçe daha çok istiyorum bebek, bebeğin insanların hayatlarına engel olması tamamen insanlara bağlı aslında, bebek oldu diye dış dünyayla ilişkimizi kesip eve kapanacak halimiz yok herhalde o konuda da haklısın:))

  19. alis May 25, 2009 at 11:50 am #

    Hormon testlerini yaptırdım sorun yok, hatta alakasız diğer hormonların testlerini de yakın zamanda yaptırmıştım onlar da normal. Aşı 3 aşamalı ve ben üçüncüyü olmaya hiç niyetli değilim, hayatımda 1 gün sekmeyen düzenim silindi, gitti. Yabancı bir forumda bu aşının Amerika’da uygulanan muadilini olduktan sonra aynı benim yaşadıklarımı yaşayan, aylarca adet göremeyen kızların yazdığı yüzlerce yorum var. Doktora söyledim, öyle bir etki bildirilmedi diyor. İlaç şirketlerinin yediği naneleri okudukça inanasım gelmiyor. Bu kadınlara ne oluyor o zaman? Benim tavsiyem o aşıyı olmadan önce iki kere düşün, çok iyi araştır, ben çok pişmanım.

  20. MISSRED'S DIARY May 25, 2009 at 11:57 am #

    Alis; eşim o aşının üretildiği firmada çalışıyor. İlaç firmalarının yediği naneleri en yakından bilen benim aslında. Ben o ilacı çalışan gruptaki insanlara bir sordurturayım bakalım ne diyecekler?

  21. Derin May 28, 2009 at 6:03 am #

    Bloguna ilk defa geldim. Daha pek gezemeden bu yazınla karşılaştım. Aynı sorularla ben de boğulduğum için, yazmaya karar verdim. Bu çocuk olayı kafamı çok kurcalıyor. 30’a merdiven dayadım, epey bir süredir de evliyim. Daha kendimi hazır hissetmiyorum. İnsanlar nasıl hazır hissediyorlar bimiyorum. Çok düşünmüyorlar herhalde diyorum. Hesap yapıyorum altından kalkamıyorum ama altından kalkanlara bakıyorum, durumları bizden farklı değil. Neyi bekliyorum o zaman. Gezmek, tozmak dedigin gibi bunların sonu yok. Derdim o da değil ama sanki hep bir an gelecekti ve ben işte artık çocuk yapmalıyım diyecektim gibi hissediyorum. Bekle bekle öyle hissetmiyorum. Bu hissi beklerken de aynı senin gibi kafam karışıyor. Bilmem ki bize kim yardımcı olur?

  22. PrettyPinky May 28, 2009 at 10:07 am #

    Merhabalar, aşının son dozunu geçen cuma oldum..Ve sebebi belirsiz bir şekilde bu ay gecikme yaşadım. Doktorumla da görüşeceğim. Bilgi verebilirseniz çok sevinirim bende

  23. MISSRED'S DIARY May 28, 2009 at 3:07 pm #

    Derin ; ne diyim ya sanırım akışına bırakmak kafaya takmamak ama mevzu çocuk yapmamayı düşünmekse o kadar çok neden var ki çocuk yapmamak için; maddi, manevi, ruhsal, fiziksel bir sürü neden sayabilirim. Ama birçok çift bu kadr rahatsa bu konuda sanırım biz çok abartıyoruz:)Pretty Pink ve Alis; ben bugün o ilacı doktorlara çalışan arkadaşımızla konuştum. Kendisi bir aşının o anda yapabileceği kızarıklık, ağrı, şişme gibi yan etkilerinin dışında herhangi bir yan etkisinin olmadığını söyledi ama sonuçta bu kadarı da nasıl tesadüf oluyor bilmiyorum. En iyisi doktora sormak ama doktora da bu ilacı çalışıp bilgisini veren bu arkadaşlar sonuçta.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: