Sienna ve bizim ikoncanlar

9 Jun

Sienna Miller; neredeyse bütün dünyanın olduğu gibi benim de giyim kuşamını en çok beğendiğim kadınlardan biri. Mevzu ikonluksa bence o gerçek bir ikon. Bizim ikoncanlar gibi kıyafetler üstünde sırıtmıyor çünkü Sienna Miller uçuk kaçık giyinerek ikon olunmayacağının farkında, dahası eminim “it girl” olmak için de bir çaba sarfetmiyor.

Buarada konusu açılmışken ben de bizim ikoncanlarla ilgili bir şeyler söyleyeyim; medyanın gereksiz şişirmeleriyle hayatımıza giren bu ikoncanlar, verilen bu sıfattan dolayı her röportajda rahatsız olduklarını dile getiriyorlar. Benim kanaatim absürd giyinme akımını Eda Taşpınar başlattı ama garip bir şekilde o kadına içten içe sempati duyuyorum, diğer ikoncanlardan ayrı bir kefeye koyuyorum bir nebze de olsa. Çünkü yaşı daha çok genç ve kendisi de sürekli söylüyor, 50 yaşında bu minileri giyemeyeceğim diye. Eda Taşpınar’da başından beri pek çoğumuzun kabullenemediği ama farklı olan bir şeyler var sanki. Velhasıl Deniz Berdan hanım hanımcık giyim stilini tabiri caizse 360 derecelik bir dönüşümle asi punk-rock tarzına çevirdi ve bence yaşına uymuyor. Bir gecede noldu da bu kadın elektrik çarpmışa döndü ben hala anlamış değilim. Farkındaysanız kızıyla aynı tarz giyiniyor ve kızına ne kadar yakışıyor ama ı-ıh ona olmuyor. Yine de onları çok fazla suçlamıyorum, dedikleri gibi ikoncan olmaya çalışmadıklarına inanmak istiyorum. Sonuçta onlarda aynaya bakınca kendilerine yakıştırmadıkları bir şeyi sırf ikon olmak için giymezler herhalde????

Benim için Türkiye’de ikon olabilecek- ikon belki biraz abartı olacak stillerini beğendiğim diyelim- 2 kişi var. Biri Derin Mermerci diğeri de Çağla Şıkel. Derin Mermerci daha klasik şıklığı, Çağla Şıkel’de spor-şık biraz da kokoş bir tarzı yansıtıyor ama benim gözümde ikisi de her zaman çok şık ve ne giymiş olsalar hep yakışıyor onlara . Görüp de ” bu nedir ya?” dediğim hiçbir kıyafetleri olmadı şimdiye kadar. Özellikle Derin Mermerci’nin muhteşem gece kıyafetlerine ve Çağla Şıkel’in salaş hırka ve bol paça pantolonlarına, uzun elbiselerine bayılıyorum.

Gelelim esas konumuza tekrar; Sienna benim giymem dediğim harem pantolonla bile ne kadar şık değil mi? Harem pantolon- ceket uyumu benim bu konudaki önyargılarımı masaya yatırmama sebep oldu ne yalan söyleyeyim. Alttaki elbise ise zaten gece giymek için çok havalı bir seçim ama bunca parıltıya rağmen abartılı da değil. Zaten bu dengeyi kurmak çok önemli. Yoksa bir Süreyya Yalçın’dan ya da Beyonce’den ne farkımız kalır değil mi?

Postumu burada bitirirken “Türkiye’nin gerçek moda ikonu sizce kim?” diye de sormak istiyorum. Ece SÜKAN cevabı geçersizdir hahahaaaa:)))))

11 Responses to “Sienna ve bizim ikoncanlar”

  1. Alışveriş Cini June 10, 2009 at 8:55 am #

    Bence gerçek moda ikonları bloglarda saklı, yani biziz :))

  2. MODA CADISI June 10, 2009 at 9:11 am #

    Sienna'nın saçları beni öldürüyor, bu doğal dalgaların nasıl yapıldığını benim kuaförüme de öğretsinler istiyorum 🙂 .Daha önce yazmıştım tekrar yazayım, bahsettiğin kişiler zorladıkları için olmuyor, effortless chic denilen bir şey var yani çaba gösterilmeden edinilen şıklık, ayna karsısında 10 saat geçirseniz bile sonucu uğraşmamış gibi görünmek olmalı, öyle görünmüyorsa işte olmuyor 🙂 Derin Mermerci'yi ben de beğeniyorum ama Çağla Şıkel benim için fazla abartılı çoğunlukla,ben o kategoriden Özlem Önal'ı da beğenirim, Ahu Yağtu'da bu işi bilir, güzel giyinir 🙂

  3. MISSRED'S DIARY June 10, 2009 at 9:31 am #

    Alışveriş Cini; herkes kendinin ikonu, onlar boşuna kasmasınlar bence de:))Cadı: kahrolası gidip gelen hafızam dolayısıyla Özlem Önal'ın adını bir türlü bulamamıştım, hatırlatman iyi oldu. Evet Ahu Yağtu'yu da severim bak onu direk unutmuşum. Çağla Şıkel hiç senin tarzın değil doğru:) Saç olayına gelince haklısın bizde yapılan dalgalar ben kuaförden çıktım diye bağırıyor. Yalnız ben hatun saçlarını yaptırmadan gitmiş ne güzel demiştim:)) doğal hali olabilir mi acaba?

  4. Itır June 10, 2009 at 9:56 am #

    Yazdıkların çok doğru gözlemler, Missred.İşin sırrı çabalamamakta, doğallıkta.Bunları resimledikçe saçmalama dozları artıyor.Ama ne yalan söyleyeyeim ben de Eda Taşpınar'ı ayrı kefeye koyuyoru, daha doğal buluyorum.Nedense diğerleri onu taklit ediyorlarmış gibime geliyor.Stil ikonu demeyelim ama tarzını, duruşunu beğendiklerim arasında Ferhan İstanbullu,Biricik Suden,Güllü Aybar,Lal Dedeoğlu,Ahu Yağtu'yu sayabilirim.Begüm Şen'nin kokoşluğunu severim, ona yakıştığı için.Çağla Şikel'i yaratıcı bulurum,Nil Karaibrahimgil'in uçuk kaçıklığını yakıştırırım. Özgü Namal'ın çıtıpıtı halini severim.şimdilik aklıma gelenler bunlar.:)

  5. tuguna June 10, 2009 at 10:09 am #

    Cagla Sikel'i ben pek begenmiyorum acikcasi, cook suslu buluyorum. Biraz da alaturka bence. Ozlem Onal ve Ahu Yagtu ikilisine katiliyorum. Derin Mermerci'ye de. Bence Eda Taspinar eskiden cooldu filan ama taklit olayindan sonra benim icin bitmistir. Hani yuzbinlik bi hermesle goruntulenmis ve millet hani bunun vergisi demisti de hediye bu bana arap musterilerinden filan diye uydurmustu. Sonra o cantayla tek bi fotosunu bile gormedim. Insanin yuzbinlik bi hermes cantasi olsa bes yuz kere takmak ister. Bence direkt sahteci o kiz. Yalniz amma kinim varmis usenmedim yazdim uzun uzun:P

  6. MISSRED'S DIARY June 10, 2009 at 10:26 am #

    Itır; saçmalama dozları bakalım daha ne kadar artacak hep beraber göreceğiz çünkü belli ki medya bu yaz da şişirmeye devam edecek.Tuguna; Çağla Şıkel evet oldukça süslü ama kendisine yakıştırıyor ve salaş giyindiği zaman bile havalı gözüküyor. Mesela Katie Holmes'de salaş giyiniyor ama bakımsız görünüyor, Çağla hep cıvıl cıvıl. Gerçi ben Katie Holmes'un salaşlığını da seviyorum bazen Victoria Beckham'dan daha gerçekçi geliyor bana. Eda Taşpınar'a gelince bu olayı senden duyuyorum, o çantayı hatırlıyorum da sonrasını bilmiyordum ama sonra başka taklit kreasyonları patlamıştı sanırım sonra vazgeçti kendisi taklitçilikten, uzun zamandır böyle bir fiyaskoyla duyulmadı adı, hakikaten de tam bir fiyaskoymuş:)))

  7. tatlisubaligi June 10, 2009 at 11:38 am #

    derin mermerciye katılmakla beraber ben siren ertanı da eklemek isterim

  8. MODA CADISI June 10, 2009 at 11:41 am #

    Tuguna; evet o olay işin cılkının çıktığı andır 🙂 Taklite zaten hep karşıyım yani imkanı olanlarda bunu yapıyorlar ya, kendini kandırmaktan başka bir şey değil.Eda abartmadığı sürece beni çok rahatsız etmiyor bir ışığı var ama bronzluğu gibi, tarzıyla ilgili seyleri de abartıyor :). Cnn Turk'deki Trendikon'u seyrettim gecen hafta, gözüme o kadar da kötü gelmedi, konusması, hali, tavrı hoş görünüyordu, bir elbise ve sandaletle de gayet güzel görünebilecekken, işte her şeyde dozu kaçırması onu itici ve sahte yapıyor.

  9. pelin June 10, 2009 at 12:38 pm #

    canım çağla şikel benim için fazla kokoş.sadece bunda sana katılamıyacağım sorry :)ama derin mermerci, edvina özyeğin, ferhan istanbullu, güllü aybar, zeynep garan, bettina hakko, biricik suden, özlem önal, begüm şen ve son zamanlarda martha şavkan. bu isimler istisnasız giydikleriyle bütünleşen isimler. bu işin püf noktası giyinirken çaba göstermiş olduğunun anlaşılmaması. effortless akımın öncüsü kate moss ve ardından sienna miller gayet düzeyli gidiyorlar. bide bizimkilere bak. 1 aydır hazırlandıkları o kadar belliki. hepsi bi victoria beckham benim gözümde :))

  10. MISSRED'S DIARY June 10, 2009 at 1:52 pm #

    Pelin; Çağla Şıkel biraz daha streetstyle tabi saydıklarının yanında ve evet kokoş ama ne bileyim onun kokoşluğu benim gözüme batmıyor. Tıpkı Agyness Deyn'in çoğunlukla palyaço gibi giyinmesine rağmen ona acaip yakıştırdığım gibi:))) Sonuçta diyemeyiz ki çok ağır giyiniyor, yaşına uygun giyinmiyor falan bence yakıştırıyor. Bir de herkesin aklında çok kokoş kalmış nedense benim gözüme hep atletleri, bol paça pantolonları, salaş hırkaları ve uzun güzel kolyeleri geliyor. Saydığın diğer isimlere gelince fazla tanımıyorum bu kişileri, hep gözümüze sokulanları biliyorum dur ben onları da bi mercek altına alayım ay sıkıldım ya eda taşpınar, ivana, deniz berdan falan offf.

  11. tweety June 10, 2009 at 7:44 pm #

    alışveriş cinin dediğine katılıyorum.insan kendini övmek istemez hepinizi b uradan ben öveyim.moda ile ilgili blog yazıp , resimlerini ekleyen bütün arkadaşlar ; bence hepiniz ikonsunuz.yazılarınızı okudukça bir sürü şey öğreniyorum.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

