Renk uyumu üzerine

22 Jun

Dünya “uyumsuzluğun uyumu” diye çalkalanırken son günlerde bizim bloggerların giydiklerine yorum yazan kişiler arasında bir renk uyumu tartışmasıdır aldı başını gidiyor. Sizlere uzun zamandır takip ettiğim bir blogdan bahsetmek istiyorum whatiwore2day. Biz kahverengi çantayla siyah ayakkabı olmaz, siyahla lacivert uymaz, yeşille mavi yanyana gelmez, pembeyle kırmızı mı nası yani ? derken bu blogger blogunda siyahla laciverti karıştırma, siyahla kahverengiyi karıştırma, bütün renkleri birbiriyle karıştırma konusunda oldukça başarılı örnekler veriyor. Belki bu kişinin giyim tarzını beğenmemiş olabilirsiniz ama renkleri ve dokuları karıştırmakla ilgili kendisinden öğrenecek çok şeyimiz olduğunu düşünüyorum. Bir bakın bakalım;
Benim bu renkleri karıştırıp kullanmak aklımın ucundan bile geçmez. Bu renk uyumu hastalığı sanırım biz kadınların cesaretsizliğinden kaynaklanıyor. Çoğumuz sokağa çıkarken mini etek, sırt dekoltesi, göğüs dekoltesi için bile tereddüt ederken sanırım giyim- kuşam konusunda biz kadınlar biraz sindirilmiş durumdayız. Bu “aman sinir bozucu bakışlara maruz kalmayayım” endişesiyle nereye kadar istediğimizi giyip dışarı çıkamayacağız bilemiyorum ama bence herkes artık bu konuda sınırlarını zorlamalı. Çünkü biz giymedikçe tuhaf bakışlarına maruz kaldığımız o kuş beyinli öküzler hiç kabullenemeyecek, onlar kabullenmedikçe biz hiç giyemeyeceğiz ve bu kısır döngü böyle devam edecek.

10 Responses to “Renk uyumu üzerine”

  1. Itır June 22, 2009 at 3:35 pm #

    Taciz sadece erkekten elleme mellelelem, ya da başka yollarla gelmez.Bu dediğin olay da bir taciz.Hem de diğer kadınlardan gelen bakışsal bir taciz:)Aldırmayıp yola devam derim:)

  2. * ஐ * : ) Stil Direktörü ( : * ஐ * June 22, 2009 at 3:45 pm #

    He şöyle aynen ya süper demişsin bence de ya ben canım isterse giyerim valla neyse ki bankadaki teftiş olarak çalıştığım günler geride kaldı.

  3. Alışveriş Cini June 22, 2009 at 9:13 pm #

    Son derece ilginç bir tarzı varmış bu blog sahibinin🙂 Türkiye'de dediğin gibi böyle giyinen birinin bakışları üzerine toplamadan sokakta yürüyebilmesi imkansız. Renk uyumu konusunda ben de en azından bu kadar rennkli olmayı tercih etmezdim herhalde. Ama dekolte konusu ayrı, o Türkiye'de hep başlı başına bir dert.

  4. nefes June 23, 2009 at 7:28 am #

    ben çok beğenmedim doğrusu. çok karmaşık giyinmiş. Düşüncem Türk olmakla ilgili değil. sitesine baktım. o kadarda uyumsuz değil.takısında kemerinde tokasında hep bi uyum yakalamış. ama çok başarılı. en fazla 10 kıyafeti var gibi ama 50 çeşit kombin çıkarmış. benim ayakkabım kemerimle yada çantamla kesinlikle aynı renkte olmalı. ama kıyafetlerde tezatlık bazen yaparım.

  5. MODA CADISI June 23, 2009 at 7:46 am #

    Ben pek beğenmedim kombinasyonları ama herkesin yapabileceği bir şey olmadığı kesin, iyi yapanlara ben de bayılıyorum, ben kim ne der olayını uzun süredir önemsemiyorum zaten, herkese tavsiye ederim :))

  6. MISSRED'S DIARY June 23, 2009 at 8:04 am #

    giyim tarzını beğenmeyeceğinizi tahmin etmiştim, benimde ilgimi çeken zaten kadının renklerle olan barışıklığı, siyahla kahveyi de maviyle yeşili de kombinleyebilmesi benim hoşuma gidiyor. Buarada Nefesinde dediği gibi kadının öyle yüzlerce kıyafeti yok ama o kadar karıştırıyor ki sanki hep farklı giyiniyormuş hissi uyandırıyor, sanırım bu da çok önemli bir detay.Özgürce giyinmek konusuna gelince artık bu konuda biraz daha umursamazım, yine de hala tam istediğim seviyeye ulaştığım söylenemez ama Itır'ın da dediği gibi ne kadınları ne de erkekleri takmamak lazım, hiç tanımadığımız kişilere göre kıyafetimizi belirleyecek halimiz yok herhalde.

  7. ayşin koç June 23, 2009 at 8:41 am #

    önemli olan kişinin kıyafeti kendine yakıştırması.belliki kadın kendine bir tarz yaratmış.tüm zamanların karışımı gibi geldi bana.vintage havası var biraz ama fazla renkli.türkiyedeki bu olayda gerçekten can sıkıcı zaten burada kişi kendi için değil çevredekiler için giyiniyo.tamam kendi istediklerimizi giyiyoruz ama kim ne der diye de düşünmeden edemiyoruz

  8. MISSRED'S DIARY June 23, 2009 at 9:21 am #

    evet ayşincim "kim? ne der?" psikolojisi de biz kadınları daha fazla yaratıcı olmaktan ya da en azından bu sıcaklarda özgürce kısacık şortlarımızı eteklerimizi giymekten alıkoyuyor malesef.

  9. idil&melis June 23, 2009 at 8:16 pm #

    Herkes istediğini giymekte özgür elbette ama yine de "göz zevki" denilen birşey var. Düşük belli dar pantolonun belinden fışkıran cansimitleri nasıl kötü görünüyorsa bazı renk kombinasyonlarının da aynı göründüğünü söyleyebilirim. Tabii kişinin görsel algısına bağlı olarak. "Ben yaptım oldu" zihniyeti başkalarını önemsemeyenler için mantıklı olsa da sonuçta içinde yaşadığımız toplumu gözardı etmek olaya biraz dar bir açıdan bakmak oluyor bence. Renk teorisi ve armonisi denilen birşey var. Aynı kırmızıyı turuncuyla kombinlediğinizde farklı, siyahla kombinlediğinizde farklı algılanır. Tabii zevkler ve renkler tartışıldığı gibi, algılar da tartışılabilir ancak belirli kurallara da uyulması gerektiğine inanıyorum.Melis

  10. MISSRED'S DIARY June 24, 2009 at 7:34 am #

    Meliscim; kurallar yıkılmak içindir:))) şaka bir yana söylediklerine kısmen katılıyorum , renk karıştırmayı bu kadar savunurken eğer giydiklerime baktıysan bu konuda daha eyleme geçebilmiş değilim aslında. Sadece alıştığımız bazı değerler zamanla nasıl değişiyorsa giyim konusunda da bence değişecek ileriki dönemlerde diye düşünüyorum. Çünkü biraz da göz alışma meselesi. Yalnız içinde yaşadığımız toplumu gözettiğimizde esas o zmn giyim alternatiflerimiz daralıyor. Çünkü ben tatildeyken giydiğim şeyleri yaşadığım çevrede giyemiyorsam ya da yurtdışında dolaştığımız kadar rahat olamıyorsak burda,o zmn da bizim yaşadığımız toplumda bir sorun var demektir. Hala çoğu insan dekolte giyen, mini etek giyen kadına farklı gözle bakıyor ve bunun tek sebebi de cehalet, cehaletin ucu giyinmek kadar basit bir konuya bile dokunuyor işte bizde ve bana da bu çok dokunuyor:)

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

