Bir rahat yok bana!

8 Jul


Bugün koşuya başlıyorum. Sonra da sahildeki aletlerle egzersiz yapacağım. Spor yapmayı kesinlikle sevmiyorum, sadece mecburiyetten yapıyorum, yaşam tarzı haline getirmem imkansız, çok vaktim olsa belki. Kesinlikle işten çıkayım, spora koşayım falan tarzı bir insan değilim, aynı şekilde uykumdan da spor için ödün veremem. Bu aralar yine kilo almaya başladım. Ne zaman tartılsam hep bir önceki günden fazla çıkıyorum. Allahım ya, ben hiç vicdan azabı çekmeden yemek yiyemeyecek miyim? Aslında kilo almam durmuştu, folik asit kullanmaya başladım, o mu beni bu kadar acıktırıyor acaba??? Ay bilmiyorum ama acaip sinir oluyorum:(

.

34 Responses to “Bir rahat yok bana!”

  1. Haydins July 8, 2009 at 4:39 pm #

    Sporu bır bırakıp bır baslamakta ıyı degıl dıye bılıyorum , vucut ona gore alısıyor ya..Ya hıc alıstırma az ye ,ya alıstır ıstegını ye..

  2. alis July 8, 2009 at 5:55 pm #

    Alışsan seversin aslında, hatta bağımlısı olursun.. Ya da sevdiğin birşey bulsan, mesela tenis, pilates, yüzme, dans; ne ilgini çekiyorsa… Ben koşmayı çok seviyorum o yüzden koşuyorum ama arada değişiklik olsun diye paten kayıyorum, basket oynuyorum kendi kendime. Vücudun henüz hamken hemen koşmaya başlama bence. Öyle olunca çok zor geliyor ve insan iyice spordan soğuyor. Yürüyerek başla, birkaç hafta sonra koşuya geçersin. Bir de azar azar başla, mesela 30 dk. ile, zamanla arttır. Zaten zamanla 30 dk.da yorulmayacaksın bile.

  3. melusina July 8, 2009 at 6:34 pm #

    off al benden de o kadar. Asla sporu yaşam biçimi haline getiremem. Bu kilolar nasıl gidecek bakalım?Folik asit ben de kullanmaya başlayacağım ama hamilelik öncesi biraz kilo vermek istiyorum eğer daha kolay bir yöntem nulursan lütfen paylaş 🙂

  4. Itır July 8, 2009 at 8:58 pm #

    Folik asit nedir? neden alıyon ?

  5. Anonymous July 9, 2009 at 5:55 am #

    ay bende folik asit kullanmaya başlayalı beri bir fil kadar çok yemeye başladım:( hamilelikte kilo alıcam diye korkarken bir de folik asit çıktı. ondanmıdır acaba bu iştah?NAZİK

  6. NihaL July 9, 2009 at 6:46 am #

    Canım yaa takma o kadar kafana bıraz spor ve bıraz bogazdan kısarak bunu becerebılırsın hem bol bol su içersende üstesinden gelecegıne ınanıyorum 😉

  7. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 7:55 am #

    Haydins; zaten ağır spor yapacak vaktim yok ama haklısın insan vücudu 30 dak. yürüyüşe bile alışıyor ama bütün doktorlar bas bas bağırıyor, yürüyüş, hafif egzersizler insan hayatında çok önemli diye.Alis; ben 7 sene voleybol oynadım ama bir bıraktım, bırakış o bırakış. Benim tek problemim akşam saat 8'de eve geliyorum bitik bir vaziyette o yüzden belli bir spor dalına yönelemiyorum. Tenis, pilates, yüzme falan için daha insani şartlarda yaşamam lazım sanırım:)))Dün 1 saat hızlı tempo yürüyerek başladım, bakalım neler olacak??Melusina; ben de 10-12 kilo verdim diyetisyen kontrolünde, hatta ilk postlarımda sadece diyetten bahsediyordum, istersen ilk postlara bir bak. Bizde yavaş yavaş çocuk düşündüğümüz için ben de bu yüzden biran önce kilo verebilmek için gitmiştim diyetisyene ama vermekle bitmiyor iş, korumak da bir o kadar zor. Folik asiti de mutlaka kullanmalıyız hamilelik öncesi ve hamilelik esnasında.Itır; hamile ve emziren kadınların bebeklerinin omurilik gelişimlerinin sağlıklı olması amacıylailave folik aside ihtiyaç duyuluyor, hamilelik sırasında folik asit ihtiyacı arttığı için ilave folik asit veriyor doktorlar. Ayrıca bebeğin rahme tutunması yani düşük ihtimalini indirmek için de kullanılıyor. Hamile kalmaya karar vermeden 1-2 ay önce kullanmaya başlıyorsun, hamilelikte de devam ediyorsun.Nazik; ya gerçekten ondan ya da bizim bahanemiz:))) bilmiyorum ama yani su içsem yarıyor lafı tam benim için söylenmiş. Ömür boyu da kontrol edemem ki ben yediğimi.Nihal; kesin sen zayıf, hiç kilo almayan bir hatunsundur, böyle rahat rahat konuşuyosundur:))) keşke anlattığın kadar kolay olsa, böyle dikkat ediyordsun ediyorsun sonra birinin doğumgünü oluyo, canın şöyle güzel bir yemek çekiyor, dayanamıyorsun ve herşey baştan başlıyo ondan sonra:)) buarada su içiyorum, o çok önemli zaten kilo vermede.

  8. MODA CADISI July 9, 2009 at 7:57 am #

    Alis'e katılıyorum, hiç spor yapmamış vücudunu birden zorlaman doğru değil, ben de çok özledim sporu, bu sonbahar inşallah eski günlerime döneceğim, sporu yaşamının bir parçası haline getirmek önemli, ben kesinlikle düzenli spor yaptığım zaan daha mutluydum ve kendimi daha güzel bulup, çok daha fazla dikkat ediyordum.

  9. NihaL July 9, 2009 at 8:01 am #

    Yok be yavrucum olurmu öyle şey gayette kılo almaya meyilli bı ınsanım bende bu ara ıyı zayıfladım hanı anlamadan depresyon etkısı falan olsa gerek canım 🙂 ama en buyuk etkenım su oldu bıde bıraz yuruyuş ınan cozume ulasıyor:)

  10. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 8:21 am #

    Cadı; vücut endorfin hormonu salgıladığı için spor yapan insanlar daha mutlu oluyorlar. Dediğim gibi sporu yaşam biçimi haline getirmek için şartların biraz daha elverişli olması lazım. Mesela çevremde doğru düzgün bir spor merkezi yok, yürüyüş için bile arabayla sahile gitmem gerekiyor, hal böyle olunca insan bir yerden sonra sıkılıyor tabi. Nihal; öncelikle geçmiş olsun, dikkat et kendine. Bakalım işte yapıyorum birşeyler ve su içmeyi ihmal etmiyorum zorla da olsa.

  11. nefes July 9, 2009 at 8:52 am #

    ben sporun tüm gün içinde olduğum için terzi söküğünü dikemez misali yapmıyorum. hiç cezbetmiyor. ilk başlarda harikaydı herşey ama sıkıldım. yapmayıncada kendimi suçlu hissediyorum. regl dönemini bile spor yapınca çok rahat geçiriyorum. kendime daha çok bakıyorum.daha neşeli oluyorum.kilo almana üzüldüm. çok çaba sarfettin. emeklerin boşa gitmesin. sporu çok ağır olmadanda yapabilirsin. koşmak yerine tempolu yürüyüş ve evde mutlaka streching yap. faydasını göreceksin. zaten koşmak değil yürümek daha faydalıymış. spor hocalarımız söylemişti.

  12. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 9:18 am #

    tıpkı benim tekstilin içinde olup binlerce çeşit aksesuardan kendime bişeyler yapmadığım gibi. Dün 1 saat yürüdüm, bedenen iyi hissediyorum kendimi, devam edicem bakalım nereye kadar?

  13. MODA CADISI July 9, 2009 at 9:58 am #

    Evet biliyorum, endorfin,seratonin hepsi 🙂 Sartlar çok önemli haklısın,kolay olmalı ulaşmak, yoksa sıkıntı başlıyor, düzen sekteye uğruyor.

  14. nefes July 9, 2009 at 10:35 am #

    moda cadısı ulaşımım o kadar kolayki kulübün içindeyim ama akşama kadar görüp görüp sonra yapmak insanın içinden gelmiyor. bir an önce çıkıp gidesim geliyor.

  15. Pınar July 9, 2009 at 10:45 am #

    Çok güzel bir karar.Salon sporu arkadaş olmazsa hiç çekilmiyor missred çok fazla da şart değil yani çevrende olması. Sahilde koşmak kesinlikle daha çekici bence. Alışana kadar zor oluyor ama alıştıktan sonra yapmazsan rahatsızlık duyuyorsun. Bu arada yeni başlıyorsan spora ilk zamanlar bir süre kilo almaya devam edersin. Vücudun kendini toparlaması zaman alıyor o yüzden panikleme 🙂 daha sonradan istediğin kıvama yavaş yavaş geliyorsun. Ben de haftada 3 gün yüzmeye gayret ediyorum ordan biliyorum.

  16. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 11:01 am #

    Pınar; kilo almaktan ziyade diyetisyene gittiğim dönemde ilk 1-2 hafta kaslar şiştiği için verdiğin kiloların tartıda yansımasını göremezsin demişti. Yani yine veriyoruz kilo ama aynı zamanda kaslar da şiştiği için tartıda aynı kilodaymışız gibi çıkıyor.

  17. Pınar July 9, 2009 at 11:19 am #

    Ben de fazla efor sarfedildiği için daha çok acıkıyor ve hemen kilo verilmiyor sanmıştım:)profesyonel yorumlar lazım demekki motivasyon için. Bu arada hiç fazlalığın varmış gibi değil.

  18. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 11:32 am #

    Pınarcım; 2-3 kilo olduğu için farkedilmiyordur ama ben giydiklerimin duruşundan anlıyorum maalesef:)) bir de ben kilo almaya başladım mı gerisi de geliyor o yüzden önceden sıkı tutayım dedim. Senin dediğin doğru buarada insan enerji harcadıkça acıkıyor, işte bu durumda ne yediğin önemli. Acıkıyoruz diye doyurucu ama sağlıklı besinler yerine kebap, fast food yersek tabi sporun bir anlamı kalmaz, kilo almaya devam ederiz.

  19. nefes July 9, 2009 at 11:44 am #

    spordan sonra insan gerçekten hiç acıkmıyor. akşamları sadece salta yiyerek kilo verdim ve devam ediyorum. spor yapıldığı zaman insan hemen çok kilo verecek sanılıyor.ben 2 aydır sıkılsamda apursamda köpürsemde yapıyorum. 6 kilo verdim. ama hala incecik gözükemiyorum. çünkü yağlar gitti kas oldular.sporunda tek başına böle bi dezavantajı var. hem spor hem diet diyorum ben. ama nereye kadar. sonrasıda şart. yaa neden hep kadınlar ince olmak zorunda. erkeklerde çıçını kaldırsın…

  20. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 11:51 am #

    nefes; bu konuda değişik görüşler var. Diyetisyenler, önce kilo verin sonra spora başlayın diyor,(yani aletli çalışmalara falan) sadece yürüyüş en iyisi diyorlar. Spor eğitmenlerine sorsan onlarda mutlaka kilo verirken spor yapılmalı diyorlar, ben bilmiyorum hangisi doğru. Tek bildiğim bilinçsiz spor yapmamak, çok zorlamamak lazım, biz sporcu değiliz sonuçta:) Bu kas-yağ- kasların yağa dönüşmesi falan hiç kafam basmıyor. Yemeyince bir de su içince veriyorsun kilo ben bunu bilir bunu söylerim.

  21. özge kelebek July 9, 2009 at 12:05 pm #

    miss redcim önemli olan diyetten sonra porsiyon kontrolüne dikkat etmek o kadar ayrıca ideal kilona ulaştıktan sonra mutlaka 1 aylık koruma programı uygulanmalı hem kile sabitlenmeli hem de nasıl korunacağı kişiye öğretilmeli benceki öylede yaparım ben :)sağlıklı beslenme ancak bilerek ve öğrenilerek yapılabilinirse sürdürülebilir. ** beni takip et :)sevgiler.

  22. nefes July 9, 2009 at 12:08 pm #

    kesinlikle sana katılıyorum. salon sporu şart değil zaten. spor hocalarının ve özellikle kulüp satış elemanlarının önerdiği bişi. yoksa salonda bile 45 dkdan fazlası ve ağır çalışmak sakıncalı. dediğim gibi her türlü spor biz çalışanlara serbest ve ücretsiz. ama zararlı diye spor hocası arkadaşlarım yaptırmıyorlar. ben gidince 30 dk koşu bandında yürüyüş ve karın kaslarını çalıştırmak için bisiklet çeviriyorum. birazda step bitiriyorum. diğer tüm aletler tamamen sporculara yönelik. ama bizimde bir yerden para kazanmamız lazım değilmi.:) diyetisyene katılmıyorum ben. sadece diyetle zayıflarsak sıkılaşmaz vücut. ikisi birarada olmalı. ama illaki salon şart değil. ben salondansa istanbulda yaşasaydım sahilde yürüyüşü tercih ederdim. yazın salonlar hiç çekilmiyor. bayıyor.salona gelenlerde sırf para verdik boşa gitmesin diye geliyorlar. bide o gidiyo bu gidiyo bende gideyim diye gelen çok oluyor.neticede hepimiz çalışan emekçi insanlarız.orta halliyiz. zar zor kazanılan parayı fahiş fiyatlarla salonlara harcıyamayız.ben salonda çalışmasaydım kesinlikle gitmezdim. hocaların elinde şebeğe çevrilmeye hiç gerek yok.çok mu konuştum ne? patron duymasın :)))

  23. Pınar July 9, 2009 at 12:24 pm #

    Gizli fazlalıklar söz konusu demekki 🙂 yazın gelmesiyle birlikte onlar daha çok göze batıyor. Aynen kas-yağ konusundaki ayrıntılara ben de pek inmiyorum ama bildiğim birşey varki o da bol su içmek. Günde 3lt su içiyorum son 2 senedir. Yağ birikimini önlüyor ve selülitlerde ciddi aşama kaydettim. Kremler fasafiso. Ayrıca imkanın varsa yürüyüş ve koşudan ziyade yüzmeyi dene. Çok daha çabuk etkisini gösteriyor.

  24. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 2:13 pm #

    kelebek; benimde koruma programım vardı zaten, hatta son 1 aya kadar da uyguladım ama birden ipin ucunu kaçırdım maalesef, şimdi 1-2 kilo bişi olmaz demiyorum, 10 kilo almış gibi disiplinli birşekilde dikkat ediyorum. Buarada takip etmez miyim tabiki ediyorum, sen de yanlışlarım olursa düzelt beni, sonuçta konu açılınca blogumu takip edenler soruyorlar, ben de yanlış bilgi vermek istemiyorum, hatta bugün biri zor bir şey sorarsa kelebeğe sorarım demiştim:))nefes; bence de patron duymasın:))Gerçekten gidilebilecek düzgün mekanlar oldukça pahalı, ilk bir heves gidiyorsun, sonra senelik aboneliklerde yazık oluyor parana. Biz eşimle gidecektik 6 aylık bir programa, 3000 liraydı nakit 2 kişi. Sonra düşündük, taşındık, vazgeçtik, iyiki de vazgeçmişiz.Pınar; maalesef yüzme imkanım yok, selülit kremleri bence de işe yaramıyor. Bir tek Vichy'nin bir kremi vardı onu da kaldırdılar halbuki o ileri düzey olmayan selülitlerde çok işe yarıyordu.

  25. MODA CADISI July 9, 2009 at 2:18 pm #

    Ben dışarıda pek spor yapamıyorum, yani benim oturduğum yer buna uygun değil, bazen koşmak istiyorum ancak onun içinde orman, sahil, yanınızda birisi lazım 🙂 Karsıda otursam kesin bisiklete binerdim :).Salona gittiğim zaman daha disiplinliyim, evde veya benim keyfime kalırsa spor işi sallayabiliyorum ancak su an yakınımda gitmek istediğim, bana uygun ücret/benim oraya gitmeyi istemem ekseninde bir yer bulamadım bu gidişle diretsem de Mac'e yazılmak zorunda kalacağım sanırım :(.

  26. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 2:24 pm #

    Cadı orda fiyat nedir? Bir de yine sana daha yakın Cevahir'in arkasında Sports International var, orayı da epey bir övüyorlardı bir ara, hiç oraya baktın mı?

  27. www.denizbaran.com July 9, 2009 at 2:41 pm #

    Valla baskalarinin yaz gelince sicaklardan istahi kesilir benimki acildi 😦 Doymak bilmeyen bir yapim ve yemek yemeyi cok seven bir ruhum var maalesef!! Sofradan doymadan o kadar cok kalktigim oluyor ki!!Anlarim yani derdini canim benim , simdi tavsiyem sana pilates gibi tamamen kadin vucudunun sorunlu bolgelerine focus olan bir spora yonelmen haftada 2 gun ona gidip 1-2 gun de tempolu yurursen 3 ay sonra sonuclara inanamazsin! Bana guven bir dene bak, ben bu plani uyguladim gecen sonbahar sonuc sasirticiydi 😉

  28. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 3:17 pm #

    İlk cümlelerinle tıpkı beni anlatmışsın Deniz:)) Ben de anlamıyorum yazın iştahı kesilen insanları. Önümdeki örnek sensen hemen pilatese başlayayım ben o zaman:)))

  29. nefes July 10, 2009 at 8:00 am #

    missredcim bizdede 1 yıllık bireysel sınırsız üyelik 1600 euro + ilk katılım bedeli 500 euro alınıyor. ne yazıkki popüler ve biraz sosyetik yerler pahalı oluyor. İstanbulda daha çok salon var ama.uygun bir yer bulabilirsin. ama ben yinede salona değmez diyorum. okadar aleti kullanacak zaman bile yok zaten 45 dk yı geçmemek gerekli.fazlası zarar. derslere katılabilirsin. ama oda çok kasar. tam saatinde randevuya yetişir gibi gitmek gerekir. ilk 10 dkdan sonra genelde dersi bölmüyorlar. arkadaşlar Ankarada kulübümüze üye olmak isteyen olursa yardımcı olurum.mailimi missredden alabilirsiniz.web sayfamız var ama buradan vermiyim reklam olmasın.

  30. B July 10, 2009 at 8:16 am #

    Ben de yaklaşık 1 ay önce koşmaya başladım. Aslında çok hevesliyim spor yapmaya ama vakit yok. Neyse anca pazarları sabah çıkıyorum, iyi de tek tatil günü pazar onda da sabah kalk koş gerçekten yorucu ama rahatlatıyo çok fazla. İpleri baştan sıkı tutmalıyız felsefesi ile haydı kızlar koşuya diyorum. Sana da iyi koşular missred 🙂

  31. pelin July 10, 2009 at 9:55 am #

    kızlar hamiş kalmayı planlıyorsanız aklınızdaki tarihden 3 ay önce folik asite başlamalısınız. bende hiç iştah açmadı hayret. hatta açtığını bile şimdi öğreniyorum 🙂 hızlı kilo ve kalça popo bölgesi düzgün kilo vermek için tavsiye edeceğim tek alet step. tüm spor salonlarında olur. hani koluda aynı anda çalıştırdığın. ama bu alet palet şekilde bilekten oynayanı değil kesinlikle. ayaklar tam sabit sadece öne ve arkaya gidecek. bu alet bir mucize. en azından benim için öyleydi. 1 ayda diyet + step 7 kilo vermiştim. hemde gırtlağı fazla kesmeden. ama dakikaları her hafta 5 dk artıracaksın. dan diye yarım saatten başlarsan olmuyo. hatta vücut tepki veriyor ve o güzelim nefret edilesi yağlarından kurtulmamak elinden geleni yapıyor 🙂 ayrıca afedersin ama demin koyduğun resimde vücudun o kadar biçimliki ne sporu demek lazım aslında. bacaklar bel omuz ve kolların çok biçimli şekerim. sporu sağlık için yap kilo vermek için. o zaman daha keyif verecektir sana.

  32. MODA CADISI July 10, 2009 at 10:01 am #

    Sports Int. bana uzak, MAC'de bildiğim kadarıyla su an 2200 usd falan ki uçuk bir rakam ( gerçi 12 ay taksit var ama), spor yapmanın da lüks olduğu bir ülkede yaşadığımız için sinir oluyorum. Ben 1500 tl civarında düzgün bir yere razıyım ki, böyle bir yer ancak benim rüyalarımda olacak sanırım 🙂 Eski spor salonum Motus gibi olsun istiyorum ama mümkün değil bunu anladım, ya uzak, ya tıkış tıkış, ya pahalı.. hep bir engel var, bir türlü bir yeri kendime uygun bulamadım 😦

  33. pelin July 10, 2009 at 10:28 am #

    moda cadısı bende motus deydim..biz şimdi tanıdıkda çıkarız iyimi. :)) feci üzülmüştüm kapattıklarında. 😦 sonra swiss e yazıldım. şahane yaptılar yeni yerlerini tavsiye ederim.

  34. MISSRED'S DIARY July 10, 2009 at 3:32 pm #

    B; ben sabah koşamıyorum, sanırım kan şekerim düşük oluyo, zaten dediğin gibi bir pazar günümüz var, onda da erkenden kalkıp koşmak pek istemiyo insan, ben zaten dediğim gibi akşam yapabilirim ancak, neyse şimdilik kendime söz verdim, pazartesi, çarşamba, pazar 1 saat yürüyeceğim akşamları, bakalım ne kadar uygulayabileceğim???pelin; bana karın bölgesini çalıştıran bir alet lazım, spora da çalışma koşullarımdan dolayı gidemiyorum akşam 19:30'da bitik bir vaziyette çıkıyorum işteN:((, söylediğin aleti anladım, bir kaç kişiden de duymuştum. Şimdilik evde pilates dvd'si, yürüyüş vs. takılıcam. Buarada iltifatların için teşekkür ederim, bilemiyorum 15 kilo verdim ben vakti zamanında böyle bir takıntı oluştu ben de kilo alıcam veremiycem diye, bir de ne kadar 15 kilo versem de eskisi gibi hissetmiyorum sanırım yaşla ilgili, o yüzden de sıkılaşmak için spor yapmalıyım, önerilerin için tekrar teşekkür ederim.Cadı; ben aylık programları tercih ederim, bir sezon boyunca gitmem çünkü kendimi tanıyorum, o yüzden biz de 6 aylık, 1 senelik programları tercih etmedik. Benim düzenli spor salonuna gitmem için evimin karşısında olması lazım:)) Tembellikten değil zamansızlıktan. Dün aynı cümleyi kurdum, spor yapmanın lüks olduğu bir ülkede yaşıyoruz diye. Ve ortası da yok ya hiç gidilmeyecek ama ucuz yerler ya da gidilecek ama çok pahalı yerler var.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

