Şalvarları nasıl giymeliyiz?

9 Jul









Hepimizin” şalvar” diye bildiği elin “harem pants” dediği pantolonlardan bahsetmek istiyorum biraz. Bu pantolonun tarihçesini bilmiyorum, haremden ziyade köylerde giyilen, köylerde insanların çalışırken ve günlük yaşamda da oturma ve hareket etme kolaylığı sağladığı için çok rahat ettikleri bir pantolon olduğunu biliyorum sadece.

Önceleri bu pantolonlara bakış açım kesinlikle negatifti, güzel durup durmamasının yanında oryantalizm, doğu-batı sentezi, etnik desenler falan benim hem ev dekorasyonumda hem giyimimde pek kullanmadığım bir tarz, biraz abartılı geliyor bana. Bir başka neden ise etrafımda güzel örneklerine pek rastlamamamdı sanırım. Kendimde tercih etmeyeceğim gibi başka insanlara da yakıştıramıyordum. Sonra bu şalvarlar adeta patladı ve ben hala bir kez olsun denememekle beraber bir çok güzel kombin gördüm blog ve moda sitelerinde, dolayısıyla bu cesaret isteyen modele iyiden iyiye gözüm alıştı. Geçen gün çıktığımız dillere destan Cevahir alışverişimizde de sıkça rastladım şalvarlara. Bir gün giyermiyim bilmiyorum ama alıp da kombinleyemeyen arkadaşlara benden bir kaç öneri olsun istedim.

8 Responses to “Şalvarları nasıl giymeliyiz?”

  1. Shopaholic July 9, 2009 at 4:42 pm #

    Asla ama asla giymeyeceğim şeylerden biridir herhalde şalvar.. Oldum olası sevmem..Harem pants diye şalvara benzer kesimli ama şalvar gibi durmayan (yani altı sarkık olmayan) pantolonlar var, onları topuklu ayakkabı ve üzerlerine ipek bluz (pantolonun içine sokulacak), kemer ve hava durumuna göre bir de blazer ceketle kombinleme işi çok hoşuma gidiyor ama.. Eğer şuan çalıştığım bir işim olsaydı, veya yaş olarak 30 civarı olsaydım, mutlaka öyle bir kombin denerdim :)Ama tekrar söylemeliyim ki, bu şalvar asla! 🙂

  2. MISSRED'S DIARY July 9, 2009 at 4:58 pm #

    ha tabi o haremleri ayrı kefeye koymak lazım. Ayrıca benim nispeten giyilebilir bulduğum altı daha az şalvarlar, mesela ilk resimdeki şalvarı ben de hiç tercih etmem sanırım.

  3. valeriesrainbow July 10, 2009 at 7:40 am #

    Yani hoş tabi ama ben giyer miyim açıkcası bilmiyorum..Fakat Harem pants -yüksekbelli salaş kesimli-pantolonları kullanabilirim.

  4. nefes July 10, 2009 at 7:52 am #

    benimde koca koca desenli bildiğin köy şalvarı tarzında var. hafta sonu hafif topuklu bol boncuklu bi ayakkabıyla üstünede yüzücü atletle giyip kolumada 2 tane kalın bilezik kulağımda kocaman halka küpe taktım ben bile değişime hayret ettim. çok sıradışı ve ilgi çekici oldu. bahçelide gezerken herkes tuhaf tuhaf bakıyodu. modern görünüm ama köyden gelmiş tarzda bi kıyafet valla çok rahat ettim. bizim saygıdeğer köydeki ninelerimiz bu işi biliyor.hepsinin mis gibi toprak kokan ellerinden öpüyorum. konunun dışına çıktım biraz ama missredcim köydeki nineleri çok seviyorum ben. hayat dolu ve çok sağlıklılar.

  5. MODA CADISI July 10, 2009 at 10:04 am #

    Hareme evet, şalvara hayır! Gerçi bir tane uzun tulumum var, şalvara yakın, henüz giymedim ama ııhh genel olarak şalvar bana gelmez 🙂

  6. sibelinsu July 10, 2009 at 10:44 am #

    büyük konuşmak istemem ama sanırım benim de hiç bir zaman giymeceğim bir ürün…2008 kışında bi heves 5. fotodakine benzeyen yanlardan da çıkıntısı olan modelden almışdım ve 1 gün sonra iade ettim..iyi ki de etmişim..yoksa dolabımda yer kaplıyor olacaktı..:)

  7. nefes July 10, 2009 at 11:16 am #

    niye ya :(( şalvar çokm u iğrenç bişeyki….ben sevdim.

  8. MISSRED'S DIARY July 10, 2009 at 2:41 pm #

    valeriesrainbow; ben de o tarz pantolonu seviyorum, hatta edinmeyi düşünüyorum ama gözüme uygun bişey ilişmedi, sanırım bu sezon mutlaka bulurum.nefes; böyle renkli desenli geçen gün laçinde de vardı ve çok şık duruyordu, yine de bazen o da olmayıversin deriz ya ben o moddayım şalvara karşı ama şalvarların çeşitleri var işte mesela ilk fotoğraftaki bana garip geliyor, son fotoğraftaki daha şık.Cadı; evet şalvarlar senin tarzın değil, sen de çok etnik şeylerden hoşlanmıyorsun galiba ama harem pantolonlar çok şık ve yeni bir alternatif olacak hepimize, tabi güzel durursa ben hiç görmedim daha doğru düzgün.Sibelinsu; sonuçta moda diye giymek zorunda değiliz, o yüzden içine sinmeyen bişeyi iyi ki iade etmişsin, benim deneme girişimim bile olmadı.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

