Biraz da sağlık

13 Jul

Bugün pazartesi. Alınan kararların uygulanmaya başlandığı gün. Sigarayı bırakmak, diyete başlamak, spora başlamak gibi. Aslında pazartesi sendromu diye bir şey varken başlangıçlar için hiç de iyi bir gün değil bu haftanın ilk günü. Çünkü zaten haftasonunun rehavetinden çıkamamışken bir de kendinizle ilgili önemli kararlar verdiğinizde bu kararları uygulamak o kadar da kolay olmuyor.

Ben tam manasıyla bir kahve manyağıyım, eskiden hiç sevmezdim. Nasıl oldu bilmiyorum son 1 senedir deli gibi kahve tüketiyorum. (Sigara içtiğim dönemlerde bile kahve, çay tüketimim bu kadar had safhada değildi, benim sigarayla beraber favori içeceğim diet kola, bira ve türk kahvesiydi.) Zaten faydalı bir şeyi alışkanlık haline getirmiyim ben. Uzmanlar her ne kadar günde 3 kahveye kadar zararlı olmadığını söylese de benim esas derdim kahveyi süt tozuyla tüketmem. Sütle tadı güzel gelmiyor, illa bol süt tozu olacak. Hal böyle olunca farketmeden kalorileri alıyorum, sanki aldığımız sıvılar kilo yapmıyormuş gibi geliyor ama tabi yok öyle bir şey. ( Starbucks’ın 1500 kalorilik bir kahvesi varmış, sanırım en güzel örnek)Aynı zamanda kahve ve çay vücutta su tutuyor ve ben her zaman kendimi şiş hissederim mesela. Bir insanın günlük şeker ihtiyacı günde 3 şeker kadarmış bir kaynaktan okuduğum kadarıyla. Günde 5-6 tane kahve içsem zaten sadece kahve içerek aldığım şeker miktarı almam gerekenin 2 katına çıkıyor, arada yediğim dondurmalar, tatlılar, şeker içeren diğer besinler hariç.

Bu yüzden bugün bir karar aldım,yarın uygulamaya başlıyorum. Yarından itibaren günde 1 adet sütlü kahve içeceğim, kahve yerine yeşil çaya başlıyorum. Zaten yeşil çay da severek tükettiğim bir içecektir. Hem onu şekersiz içebiliyorum. Çinliler her yemekten sonra yeşil çay içermiş, hazmı kolaylaştırsın, yenen yiyeceklerin daha çabuk sindirilmesine yardımcı olsun diye. Böyle önüne her gelen sağlıksız yiyeceği, içeceği tüketen bir insan olmak istemiyorum artık, yemek konusunda prensiplerim olsun istiyorum. Tıka basa yiyip ondan sonra ortalıkta mide fesatı geçirmiş bir şekilde dolaşmak istiyorum. :))))

Buarada size evde yapılacak ve bizlere faydalı olabilecek bir kaç çay tarifi vereyim. Uygulamadım ama en kısa sürede yapacağım, özellikle de vücudun su toplamasını engelleyen çayı.

yağları eriten soğuk içecek;

1.5 litre su
2 dilim limon
3 tutam nane
1 avuç gül yaprağı

malzemeleri suyun içine atıp, yarım saat bekletiyoruz. Soğutmak üzere buzdolabına koyuyoruz. Sonra da içiyoruz.

vücudun su toplamaması için çay;
1-
4 kaşık keten tohumu
250 gr su

keten tohumu, 250 gr suda 10 dak. kaynatılarak demlendikten sonra süzülüp içilir.

2- (ben bunu deneyeceğim)
1 adet elma
1 adet limon
2 çubuk tarçın

dörde bölünmüş limon ve elma 1 lt suda kaynatılırken içerisine 2 çubuk tarçin atılır. Soğuyunca cam şişede buzdolabına alınarak her gün sabah ve akşam olmak üzere 2 su bardağı içilir.

8 Responses to “Biraz da sağlık”

  1. nefes July 13, 2009 at 11:42 am #

    yeşil çay tok tutuyor. ayrıca rahatlatıyor.uyku yaptığıu için ofiste içemiyorum. kahveyi ben hiç bi zaman severek içmedim.koladan ve bilumum tüm gazlı içeceklere 1 ay kadar önce veda ettim. tost veya benzeri bişey yersem portaklasuyu taze sıkılmış olanından içiyorum. ama hiç bi zaman bi deri bi kemik olamıyacağım :(((

  2. be July 13, 2009 at 11:57 am #

    simdi gordum postunu bende senden habersiz yesil cay hakkinda yazmistim,suanda iciyorum zaten=) naneli yasili cayi denemediysen kesinlikle dene bence=)

  3. MISSRED'S DIARY July 13, 2009 at 12:27 pm #

    nefes; işin enteresan tarafı bir deri bir kemik olsam bu seferde yüzüm çok çöküyor ve upuzun bişey oluyor. Ne gıcık dimi kiloyu popodan, karından alıyorsun yüzden veriyorsun hahaaa:)))Buarada kesinlikle senin kadar dikkat etmiyorum beslenmeme!Be; denedim çok güzeldi ama liptonun berrak çayının sadesi çok kötü. Naneliyi iyiki hatırlattın:)

  4. yasemin July 13, 2009 at 1:00 pm #

    bu çay bilgileri iyi oldu gerçekten..ben de 6 kg verdim hala da savasa devam ediyorum..

  5. MISSRED'S DIARY July 13, 2009 at 1:17 pm #

    kolay gelsin yasemin gerçekten almak kolay ama vermek zor,çay tarifleri de umarım işe yarıyordur ben de deneyeceğim, zaten işe yaramasa da ben severim böyle içecekleri.

  6. kocasını seven kadın July 13, 2009 at 2:48 pm #

    kolay gelsin 🙂 iç ve sonuçlarını da paylaş :))))

  7. özge kelebek July 13, 2009 at 8:51 pm #

    hemen uzmanlar diyince sen bende bir şeyler yazayım dedim :)valla hiç görmedim starbucksun o yoğunluktaki kahvesini ama frappacinolar gerçekten bomba.su atımında genelde ısırgan çayı işe yarıyor. miss redcim senin tariflerinin biraz tokluk ve kan şekeri dengeleme içeriği daha yoğun.sevgiler. 🙂

  8. MISSRED'S DIARY July 13, 2009 at 9:07 pm #

    bu çaylar işe yaramaz mı diyorsun yani? yaramasa da elma-limon-tarçın içimi lezzetlidir, en azından soğuk içeceklere alternatif olur benim için colaya mesela. Buarada sadece starbucks'un bir kahveli bir içeceğinin 1500 kalori olduğunu biliyorum, demek istediğim içecekler kilo aldırmazmış gibi geliyor ama işin aslı öyle değil. Benim kuzenim hiçbişey yemiyorum, kilo veremiyorum diyip duruyordu, meğer günde 3 litre kola içiyrmuş mesela:))

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

