Son bir sigara içelim

18 Jul

Bu gece saat 00:00’dan itibaren biliyorsunuz ki artık 3 tarafı açık olmayan hiçbir yerde sigara içilemeyecek. Ne kadar denetlenecek, ne kadar başarılı olunacak bilmiyorum ama umarım amacına ulaşan bir hareket olur. Her ne kadar yasaklar sigara tüketimini arttıracak dense de ben bu vesileyle bir çok insanın sigarayı bırakacağını düşünüyorum.

U. yani eşim, bundan 4 ay öncesine kadar günde 2 paket sigara içiyordu. Ben onun sigarayı bırakacağını hayal bile edemiyordum. Sonra fiziksel olarak kendini rahatsız hissetmeye başladı ve hatta doktora gitti, yapılan tetkiklerden hiçbir şey çıkmadı allahtan. O hep “senin hamile kaldığın gün sigarayı bırakacağım” diyordu, babası da annesi U.’ya hamileyken bırakmış. Sonra birden ben çok yakında sigarayı bırakacağım demeye başladı. Bilmiyorum hiç duydunuz mu? ZYBAN diye sigara bıraktıran bir ilaç var, şimdiye kadar kimi duysam onu kullanıp bırakamayan yok. Bir arkadaşıyla beraber o ilaçla sigarayı bırakmaya karar verdiler ama ilacı da almadan önce “deneyelim bakalım bırakabiliyor muyuz?” demişler. İşte U. o gün bugündür sigara içmiyor, arkadaşı da 1 gün sonra içmiş sigara, dayanamamış ama o da Zyban’la bıraktı. Yani biraz istedikten sonra sigarayı bırakmak zor değil, kendi iradenizle bırakamıyorsanız bir sürü yöntem var, yeter ki isteyin.

Hazır “dumansız hava sahası” hareketi başlamışken bu bahaneyle bütün içen arkadaşlara sigaradan kurtulup, sağlıklı bir hayata başlamalarını tavsiye ediyorum ve kendilerine sabır diliyorum, sigaranın esiri olmayın sevgili arkadaşlar. ” Sigarayı bırak demesi kolay” demeyin ben de 7-8 sene içip bıraktım:))))

7 Responses to “Son bir sigara içelim”

  1. Alışveriş Cini July 18, 2009 at 6:47 pm #

    Kesinlikle bırakılabileceğini düşünüyorum. Ben hiç sigara içen bir insan olmadım ama istedikten sonra neyi yapmak zor ki? 🙂

  2. alis July 20, 2009 at 8:30 am #

    Bence sigarayı bırakmak çok kolay! Zor diye beynimize işleyenler bence sigara içmemizi isteyenler. Ben de 6 sene içtikten sonra kendim istemediğim halde erkek arkadaşımın isteğiyle bıraktım, 3 senedir ağzıma koymadım. Hiç de zor olmadı 🙂

  3. tweety July 20, 2009 at 3:07 pm #

    9 sene boyunca 2 paket içtim ve 6 aydır çok rahatım :)))

  4. MISSRED'S DIARY July 20, 2009 at 6:41 pm #

    evet tweety ne güzel bıraktınız ooh:)

  5. * ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * July 20, 2009 at 11:45 pm #

    darısı başıma

  6. Hesionka July 23, 2009 at 7:47 pm #

    Ben de 15 yaşımdan beri sürekli içiyordum.(29'um şu anda) Üniversitede paket taşımaya başladım ve yakın tarihte 2 paket içiyordum. Ama bunun sonu yok maalesef…Kocimle tanışınca bıraktım. Sonra arada bir Djarum içiyordum içkiyle falan ama en sonunda "Allen Carr-Sigarayı bırakmanın kolay yolu" kitabının yardımıyla bıraktım.Şu anda resmen tiksiniyorum, kokusuna bile tahammül edemiyorum, etrafımda içen insanlar nefes hakkıma tecavüz ediyormuş gibi hissediyorum ve şu ana kadar vücuduma verdiğim hasarlar için çok üzülüyorum. İçen arkadaşlar, lütfen bırakmanın bir yolunu bulun… Gerçekten zor değil.

  7. MISSRED'S DIARY July 23, 2009 at 10:03 pm #

    Hesi; ben de üniversitede başladım, 24 yaşında bıraktım. İlk zamanlar puro içiyordum çünkü içki içince sigara krizine giriyordum, o puro beni bir süre oyaladı, sonra ağır gelmeye başladı ve ben de komple bıraktım. Yalnız ben bazen içkiyle ya da kahveyle yakıyorum bir tane, içime çekmiyorum ama keyif veriyor, bazen bir hafta boyunca 3-4 tane içtiğim oluyor, bazen de 1-2 ay hiç ağzıma koymuyorum. Şimdi artık kocam da bıraktıktan sonra hiç aklıma gelmiyor. Yok ya resmen evimizin havası değişti, sağlık olarak da insan zaten yavaş yavaş hissediyor. İyi ki bıraktık valla ben çok mutluyum. Ve kocam da şak diye bıraktı ya artık bırakamayan insanların istemedikleri için bırakmadıklarını düşünüyorum, herkes bırakır, abartıldığı kadar zor değil bırakmak!!

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

