EMZİRME REFORMU

6 Jul

Pazartesi işe başladım ben. Begüm’den ayrılmak pek bir zor oldu. İnsanın minicik bebeğini bırakıp çalışması gerçekten oldukça sıkıntılı bir durum. Neyse ki ben bu konuda biraz daha şanslıyım. En azından daha esnek çalışma saatlerine ve istediğim zaman, uygun bir ortamda süt sağabilme şansına sahibim.

Hamile kalmadan önce daha doğrusu doğum, bebek bakımı, emzirme gibi konularda internet üzerinden araştırma yapmaya başlamadan önce emzirme sürecinin bu kadar meşakkatli olduğunu bilmiyordum tabi, dahası kadınların işe başlamak zorunda olduklarında bebeklerini emzirmeye devam edebilmek için bu kadar zorlu bir süreçten geçtiklerinden de bihaberdim. Süt izni diye bir şey olduğunu ve bir çok iş yerinde bu süt izninin annenin başına bela olduğunu, hem hamilelik sürecinde hem de emzirme döneminde biz kadınların ne kadar güç koşullarla, tacizlerle, tehditlerle karşı karşıya kaldıklarını ağzım açık kalarak okudum.

Hem çocuk hem de kariyer yapabilmek bütün kadınların hakkıysa Türkiye’de bu konuda değişmesi gereken çok fazla şey var. Ve bu amaçla emzirmeyle ilgili yaşadığımız zorlukların sona ermesi için Blogcu anne ile Çalışan Gebe, Emzirme Reformu‘nu ortaya koydular ve bir de manifesto düzenlediler. Bence sesimizi duyurabilmek için bütün kadınlar bu konuda birlik olmalı ve Emzirme Reformu’na destek vermeliyiz.

Emmek bebeklerimizin, emzirmek de annelerin en doğal hakkıysa Emzirme Reformu şart!!

7 Responses to “EMZİRME REFORMU”

  1. mermaid July 7, 2010 at 11:18 am #

    bu yazıyı çok sevdim, ve blogunuzu yeni keşfettim. aynı frekansta olduğumu hissettiğim anneleri okumak, ben taze anne adayı için pek hoş:)Sevgiler.

  2. MISSRED'S DIARY July 7, 2010 at 12:26 pm #

    mermaid; alttaki yoruma da yazdığım gibi tekrar hoşgeldin bloguma. Benim bütün hamileliğim senin de dediğin gibi aynı frekansta olduğunu düşündüğüm hamile veya çocuklu anne bloglarını okuyarak geçti. Bu yüzden gerek hamileliğimde gerekse sonrasında kızımı büyütürken bir sonraki aşamayı bildiğimden hep rahat ettim. Sana da bu doğum sürecinde blogların çok faydası olacaktır. Şimdi sen kendine anne adayı diyince ben birden havalara girdim:)) Alt tarafı 10 haftalık anneyim:)))

  3. blogcuanne.com July 7, 2010 at 12:41 pm #

    Desteğiniz için teşekkür ederiz efendim🙂

  4. MISSRED'S DIARY July 7, 2010 at 12:51 pm #

    Elif; şu an emziren ve çalışan bir anne olarak daha da iyi anladım çalışan kadınların ne zorluklar içinde emzirmeye çalıştıklarını. Ayrı bir çantayla işe git, pompalar, kaplar, poşetler, onları steril tutmaya çalış, süt gelmez 45 dakika süt sağmaya çalış vs. gerçekten çok zor ve bir reform mutlaka gerekli. Yapabileceğim başka bir şey olursa seve seve yapmaya hazırım.

  5. perinin sectikleri July 7, 2010 at 3:23 pm #

    Pazartesi minik bebelerini evde birakip ise baslamak zorunda kalan ne cok mahzun anne varmis😦 Umarim alistikca gitgide kolaylasir sut sagmalar, yavrulardan ayri kalmalar… Burada bana faydasi yok ne yazik ki ama emzirme reformu gerekli, ben de destekledim. Ben de sansliyim, esnek calisma saatlerim var ve bu eyalette sirketlere boyle bir hak tanima zorunlu olmadigi halde sut sagma ozgurlugum var.Kolay gelsin Begum'le size.

  6. Tanya's July 22, 2010 at 12:37 pm #

    Miss Red,bende işte sütümü sağıyorum, esnek saatler çalışıyorum ve sıkıntım yok..birazdan cıkıp bebek kokusuna karışacağım yine..şanslıyım galiba haftada 2 gün 6 saat calışıyorum..yada tembelim diyelim hehehe.Bu arada seni de bulaştırdığım parmak arası terlik mevzuu için sana bir özür borcluyum.

  7. MISSRED'S DIARY July 23, 2010 at 12:13 pm #

    Tanya; senin çalışma saatlerin esneğin biraz ötesinde neredeyse çalışmamaya giriyor bence:))) Terlik olayına gelince epey bir doluydum, sana mail attım zaten.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

