Gelişimsel Kalça Displazisi(GKD) veya Kalça Gelişim Geriliği

31 Aug

Aslında hikayemiz oldukça uzun, sizi sıkmasam da nasıl kısaca geçsem diye düşünürken baktım günler geçiyor ben de oturdum klavyenin başına ve başladım yazmaya. Bu yazıdan birileri bilgilenecek, birileri ders çıkaracak, birileri hayret edecek, birileri de sağlık sistemimize “yuh” diyecek. Bütün bebeklerin sağlıklı olması dileğiyle.

Bebeklere 1. ayını doldurduklarında kalça çıkığı varsa erken teşhis ve tedavi için kalça ultrasonu çekiliyor.( Bu her hastane ve doktor tarafından istenmeyebilir, lütfen özellikle çekilmesini isteyin) Biz de 1 ay sonra yine doğum yaptığım  hastanede hatrı sayılır bir meblağ ödeyerek ultrasonu çektirdik. Sonuca göre Begüm de kalça çıkığı yoktu ama kalçası olması gerekene göre geriydi. Aynı hastanenin çocuk doktoru “önemli değil, hiç dert etmeyin, 2. veya 3. ayda bir daha çekildiğinde büyük ihtimalle düzelmiş olur” dedi. Aynı gün kalça ultrasonu çekilen 3 bebekte de aynı sonuç çıkınca ben kıllandım tabi .Kesin yine bir özel hastane klasiği yine bir para tuzağı durumuyla karşı karşıyayız dedim ve 3.ayda tekrar çektirmek üzere bu konuyu rafa kaldırdık.

3. ay geldiğinde biz rutin kontroller için  başka bir çocuk doktoruna gittik ve hastanede çekilen ultrasonun raporunu gösterdiğimizde bize ortopedist Doç. Dr. G. Bey’i önerdi.  Yalnız bu yeni gittiğimiz çocuk doktorunu beğenmeyince yine hastanedeki doktorumuza gittik ve o da 3. ay ultrason kontrolü için bizi uyarınca, biz de yaptığımız ufak çaplı araştırma sonucunda hastanede ultrason çektirmek istemediğimizi, G. Bey’e gitmek istediğimizi söyledik. O da zaten “benim de hocam kendisi, bence de ona gidin” dedi.

Randevumuzu alarak G. Bey’e gittik. Begüm’ün ultrasonunu çekti ve bizi odaya aldı ve teşhisini anlatmaya başladı. Tabi biz şoktayız, tedbir olsun diye gittiğimiz doktordan kalça gelişim geriliği teşhisiyle çıkıyoruz. Begüm de bütün bacak hareketlerini kısıtlayan bir pavlik bandaj, kızımı görseniz öyle masum ki hiçbir şey anlamıyor tabi ama bacaklarını kıpırdatamadığından put gibi duruyor öyle. ” Bandaj haftada bir çıkarılacak banyo yapması için, kıyafetleri dahil değişmeyecek, bu bandaj kesinlikle açılmayacak.” falan diyor doktor. “ama biz her gün yıkıyoruz Begüm’ü” diyorum, doktor sanki ” a iyi o zaman her gün yıkamaya devam edin” diyecek:))) Bu arada eşim soruyor ” ne kadar süre takacak 1 ay falan mı?” Doktor ” 1 ay çok iyimser olur, en az 5-6 ay takabilir, 1 yaşına kadar sürebilir” İkinci darbeyi de yedikten sonra ağlaya ağlaya eve gidiyorum. Begüm 1 gün önce dönmeye çalışıyordu, 10 güne kalmaz döner derken şimdi hareketsiz bir şekilde yatağında yatıyordu miniğim.

Bu arada hala iyi bir çocuk doktoru arayışlarımız devam ederken 2 arkadaşımın tavsiyesi üzerine Begüm’ü şu anda ki çocuk doktorumuza götürdük. Doktor ” ben bu çocuğu Doç. dr. A. B. Hanım’a götürmezseniz bu teşhisten emin olamam” dedi. Biz de zaten başka bir ortopedist görsün diyorduk ve randevu aldık. Çok komik ki eşimin konuştuğu A. Hanım ” muayenehaneye gelmeyin, Baltalimanı’na gelin perşembe günü” dedi. ( böyle doktorlar kaldı mı Türkiye’de?)( Ayrıca gittiğimiz ilk ortopedistle ilgili de bir sürü söylenti duyduk bu arada)

Ve nihayet Baltalimanı’na gittik. Orda asistanlar ultrason çekti. Yine aynı teşhis kondu. Sonra A. Hanım bizden hastanede ilk çektirdiğimiz ultrasonları istedi ve uzunca inceledi. Sıkı durun çok komik! ultrason raporuyla ultrason birbirini tutmuyor. Aynen şöyle diyor doktor “e bu kalça normal ama rapor yanlış”. “O zaman asistanların çektiği ultrason neden böyle çıktı” diyor ve bir de kendisi bakıyor. Asistanlar da yanlış çekmiş ultrasonu:))) Zaten öyle lakayt bir ortam vardı ki açıkçası şaşırmadık. Hadi biz çocuk doktorumuzun ismini verdik diye ilgilendi A. Hanım bizimle, ya onca ultrason çekilen çocuğa da yanlış teşhis konup gönderilmişse???bunun hesabını kim verecek??? Velhasıl ” bu kalça çok normal ama 1 hafta sonra tekrar kontrol edelim ” dedi doktor. Begüm mutlu, ben mutlu, babası mutlu ayrıldık oradan.

Aslında 1 hafta sonra gittiğimizde A. Hanım’ın orda olmamasından dolayı da bir sürü karışıklık yaşadık ama bunları da anlatmayayım şimdi. En son teşhise göre Begüm’ün kalçası normal ve gelişmekte olan bir kalça. Ve bandajdan kurtulan Begüm dün itibariyle dönmeye başladı:)))))

Bu yazıdan çıkan ana fikir;
1- Bebeklerinizin mutlaka kalça ultrasonunu çektirin.
2- Para için bebeklere yanlış teşhis koyan doktor demeye utandığım insanlara ve hastane denen darphanelere dikkat edin.  ( Eğer hastanede raporu doğru yazsalardı hiç bunları yaşamayacaktık)
3-  Çocuk doktorunuzu iyi seçin.

.

17 Responses to “Gelişimsel Kalça Displazisi(GKD) veya Kalça Gelişim Geriliği”

  1. LâLz FaShioN August 31, 2010 at 11:30 am #

    şimdi sonuç olarak dünyalar güzeli Begüm iyi ama dimi? Kalçasında bir sorun yok ve gelişimine normal devam ediyor? Kıyamam ben ona yaa küçücük masumları kendi hatalarına nasılda alet ediyorlar… 😦

  2. MISSRED August 31, 2010 at 11:44 am #

    Begüm iyi ve son olarak doktor bu kızın kalçası "fıstık gibi" dedi:) Kafamızda soru işaretleri kalmadı mı kaldı malesef:( 3 ay sonra tekrar kontrol edilecek. Bu kalça gelişim geriliği ileride kireçlenmeye falan sebep olabilecek bir hastalık olduğundan ve toplumumuzda da buna sık rastlandığından pek önemsemiyorlar ama bizim için önemli tabi.

  3. MODAveSOSYETE ; August 31, 2010 at 12:29 pm #

    Allah topunun belasını versin. O kadar hiddetle okudumki yazını !! ne mutlu begüm bebek şanslılardanmış. çok öp O'nu benim ve Ayça'm için 🙂

  4. MISSRED August 31, 2010 at 12:34 pm #

    Biz de öpüyoruz sizi:))) Ve aslında bununla da sınırlı değil bir kaç şey daha yaşadık ama artık daraldım yazmadım, ya işte Allah bu ülkede çocuklarımızı hasta etmesin ya da şöyle diyeyim Allah çocuklarımızı iyi doktorlarla karşılaştırsın:)

  5. müge August 31, 2010 at 1:41 pm #

    aslında yazdıklarını okurken çok yeni aynı kontroller aynı ultrasonlar sonucu daraldığım günler geldi.ben bartuyu doğduğu günden beri 2 özel hastane doktoru,bir üni.çocuk bölümünün başhekimi ve birde şimdiki doktorumuz olmak üzere 4 doktor değiştirdim.şu andaki doktorumun kalça ultrasonu ile ilgili anlattıkları ise şöyle;kalçadaki tüm sorunlar fiziksel doktor muayenesi ile tespit edilebilirmiş yani ultrason son 5 senede çıkmış bir para tuzağıymış sadece.buna rağmen ben dinledimmi hayır gittim çektirdim içim rahat etti en azından.sende bu kadar olaya rağmen en azından kızının çok sağlam bir kalça yapısı olduğunu öğrendin hemde onaylatmış oldun.anne olmak böyle bir şey..çok geçmiş olsun doktor konusunda tavsiyem ise olabildiğince basit ve berrak bir manığı olan doktor bence iyi doktordur…sevgiler…

  6. Çiğdemmm August 31, 2010 at 2:21 pm #

    ayyy ya çok şükür iyiymiş Begüm :)) Bİz de böyle dandirik durumlar yaşamadık değil, doğumdan beri 😦 ben artık doğum yaptığım hastaneye adım atmıyorum mesala 😦 Yankı için de bıngıldağı hızlı kapanıyor, devit i kesin diyen doktor oldu, bizi çok korkutan, beyin gelişimi yatersiz kalan diyen yok canım daha neler bunu söyleyen kesin yaşlı doktordur fosil onlar diyen genç doktorlar vs vs… aklımızda hep bir soru işareti bırakıyorlar ve bir de kaygı içinde doktor doktor gezmeler ..Sonuç oğluş şuan iyi ama kafalar bulanık :/seni çok iyi anlıyorum, tekrar geçmiş ve bitmiş olmasına çok sevindim, öpüyorum

  7. çokoprenses August 31, 2010 at 5:46 pm #

    keşke bu resmi koymasaydın,içim bi hoş oldu,çok üzüldüm:( ama sonuç güzel,Begüm şu an iyi,çok sevindim habere.

  8. Esra Günüşen Ertuğrul August 31, 2010 at 7:46 pm #

    İNANAMIYORUM.. OKUDUKÇA DEHŞETE DÜŞTÜM.. LÜTFEN O DOKTORUN İSMİNİ AÇIK AÇIK YAZ Kİ, İNSANLAR BİLSİN.. çOK GEÇMİŞ OLSUN.. ALLAHTAN SORUN YOKMUŞ..SONUÇ İYİ AMA,DÜŞÜNEMİYORUM.. GERÇKETEN ÇOK SİNİRLENDİM…NE BİÇİM ADAMLAR BUNLAR BÖYLE.. SEVGİLER

  9. MISSRED September 1, 2010 at 8:24 am #

    Esra; doktorun ismini açık açık yazmadım, yazıyı okuyup mail atan biri olursa söylerim ya da zaten bu işin içine girenlere 3 doktor tavsiye ediliyor, baş harflerinden anlayacaklarını düşünüyorum. Çokoprensens; o günlere dair bandajla tek fotoğrafı bu kızımın, bir de bizi düşün fotoğraf bile çekmek içimizden gelmemiş. Yine de bu tedavi edilebilecek bir şeydi en azından, allah beterinden korusun bütün çocukları.Çiğdemm; o kafa bulanıklığı çok kötü işte. Farklı doktorların bu kadar önemli konularda farklı şeyler söylemesini ben anlamıyorum. Felsefe mi bu kardeşim aynı konuda bir sürü fikir olabiliyor??? Güvenilir ve iyi doktor bulmak çok zor.Müge; ne yazık ki insan söz konusu çocuğu olunca çok hassas oluyor, bir de doktorların hepsinin başka şey söylemesi soru işareti yaratıyor kafalarda. Annemler hep aynı şeyi söylediler "bizim zamanımızda ultrason falan yoktu, hiçbirinizde de problem çıkmadı" senin de söylediklerini doğrular nitelikte.

  10. perinin sectikleri September 2, 2010 at 1:02 am #

    oh yahu, icim rahatladi. bir kac gun once okudugumda endiselenmistim. buyuk bir gecmis olsun sizlere. tatli begum'unuze bol hareketli gunler dilegiyle.

  11. MISSRED September 2, 2010 at 8:21 am #

    Peri çok teşekkürler, valla bizim de rahatladı.

  12. ÇokBilmiş September 5, 2010 at 8:12 pm #

    Ay okurken daraldım resmen, ama sonu iyi bitti ya sevindim gece gece; eşeğini kaybedip sonra da bulan köylü gibi 🙂 Umarım hep böyle sağlıklı kalır kızınız…

  13. tuguna September 7, 2010 at 9:21 am #

    allahin cezalari, nasil sinirlendim okurken! sonucta saglikli olmasina sevindim ama sizin bozulan moraller ne olacak.bebekler hastalanmasin hic, dayanilmiyor.

  14. MISSRED September 10, 2010 at 11:52 am #

    Çok bilmiş; iyi dileklerin için çook teşekkürler.Tuguna; sorma sen bir de bizi düşün, bir ara doktoru boğmak bile aklımdan geçti, ciddiyim:)

  15. deyda September 12, 2010 at 11:40 am #

    ay kabus gibi resmen! insan katil olur bu memlekette yahu. Bir yil takmasi gerekiyor gibi bir teshisten sonra (cokt sukur) hic sorun olmadigi ortaya cikiyor!! Bu nasil birsey yaaaa, inanamiyorum.Gercekten cocuk doktoru cok onemli! aman birsey olmaz deyip gecmemeli, en iyisini bulmali..-Defne'nin annesi-Not. bu arada yeni blogun hayirli olsun missred!

  16. NİHAN October 28, 2010 at 8:48 pm #

    çok geçmiş olsun! ne kadar güzel bir şekilde içinin sesini dinleyip hareket etmişssin! tebrik ederim annelik işte! şimdi iyi mi nasıl begüm? ne kadar sinirleniyor insan değil mi? sen itina ile gidiyorsun her türlü masrafı göze alıyorsun güvenerek olsun istiyorsun ve… ama gerçetken süper annesin!diğer taraftan bir şey soracağım ben blogumda bütün dr ve gittiğm yerleri ismi ismine azıyorum senin hoş olmayan bir tecrüben olmasına rağmen açık açık yazmamışsın acaba neden? hayır ciddi bir sebebi varsa ben de artık yazmayacağım son derece acemi bir blogger olarak ben olduğu gibi herşeyi yazıyorum 🙂

  17. MISSRED October 29, 2010 at 9:25 am #

    Yazmadım çünkü googleda arattığın zaman yorumlar bile çıkıyor. Bir kere bir marka için olumsuz bir yorum yazmıştım moda blogumda, yok dava açarız yok bilmem ne saçmasapan mailler aldım. Bu işlere hiç bulaşmamak için ben artık yazmıyorum isimleri. Olumlu bahsetmek için yazmakta bir sakınca yok ama olumsuzlar başına dert açabilir.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

