Yoğurt yaptım. Oldu.

28 Sep

Açıkçası gözüm korkmuştu, tutmaz mı diye düşünüp epey bir araştırdım hangi yoğurdu kullanmalı hangi sütü tercih etmeli. Aslında en güzeli çiğ süt ve yoğurt mayasıyla yapmak ama şu an bunları bulabilme imkanım yok. Ben de marketten pınar günlük süt ve tikveşli yoğurt aldım.
100 cc sütü cezvede kaynattım,
Sütün elimi yakmayacak ısıya gelmesini bekledim.
1 çay kaşığı dolusu yoğurdu sütün az bir kısmıyla karıştırarak yoğurdu sulandırdım.
Sonra sulandırdığım yoğurdu süte ekledim.
Bu iş için Begüm’ün kullanmadığım ve aqzı sıkı kapanan bir biberonunu kullandım.
Biberonu havluyla iyice sardım sarmaladım,bir köşeye koydum.( açıp olmuş mu diye bakmak ve hareket ettirmek YOK)
Geceden yaptığım bu karışımı sabah bir açtım ki YOĞURT OLMUŞ:)))
Sonra iyice kıvam alması için buzdolabına koydum.

Ben; tadını beğendim biraz daha yoğun olsa daha iyiydi. Danone’nin yoğurduna benzedi tadı.

Begüm ise; kesinlikle yoğurtlu meyveli karışımı beğenmedi:(((((

6 Responses to “Yoğurt yaptım. Oldu.”

  1. özgekuzey September 29, 2010 at 10:48 am #

    ya neden ev yapımı yoğurdu beyenmiyor bu bebeler…bu arada ellerine sağlık:)

  2. MISSRED September 30, 2010 at 6:56 am #

    teşekkürler:)) oturup biz yiyoruz kaç gündür:(

  3. Eymen'in Annesi October 3, 2010 at 5:25 pm #

    bizde yiyoruz afiyetle :))

  4. ÇokBilmiş October 5, 2010 at 11:00 am #

    Beğenmedi diye kestirip atma, aman. Benim kız ilk zamanlar 1 kavanoz yoğurt yiyordu. Sonra sonra bir kesti yoğurt yemeyi ki, bir kaşık zor yedirir hale gelmiştik. 3-4 ay sonra birden bir açıldı, şimdi 2 kavanoz yoğurdu lüpletiyor mideye :)Bir de deneme yanılma yöntemi ile bebek yoğurdundan yapılan mayanın daha yoğurdunu daha yoğun yapabileceğini ekleyeyim. Hani marketlerde "baby yoghurt" diye satılanlardan.Bir deee eğer kolay yoldan yogurt yapmak istersen, yoğurt yapma makinesi önerebilirim. ben memnunum, siteme de bu konuda bir yazı yazdım:http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2010/10/hayatm-krtaran-urunler-yogurt-makinesi.html

  5. keyf-i hayat October 6, 2010 at 10:03 pm #

    mrb begumun annesi sanirim artik aktif degilsiniz diger mesajlarim zaman asimindan dolayi silinir diye yenidne yazmak istedim ben zeynep lutfen burdaki ikinci yorumu silebilirmisiniz msn adresim varya onun icin http://missredsdiary.blogspot.com/2009/06/braunla-ozgurluk-hareketi-5gun.htmlsevgiler zeynep

  6. MISSRED October 8, 2010 at 10:42 am #

    Çok bilmiş; ah keşke sadece beğenmemiş olsaydı, bir de alerjisi çıktı kızımın ne yazık ki:)Zeynep; sildim bile:)

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

