Begüm 6 aylık ve inek sütü alerjimiz

26 Oct

Begüm cumartesi itibariyle 6 aylık bir cimcime:)

Doktor kontrolümüz sonucu bu ay 480 gr alarak 7280 grama, 1.5 cm uzayarak 69,5 cm.e ulaşmış durumda. Herşey yolunda sadece kilomuz persentile göre %50’nin altında. Canımızı sıkansa alerjiler…

Önceki postta bahsettiğim alerji testi sonucunda Begüm’ün inek sütü, çikolata ve çileğe ayrıca çimene, hamam böceğine ve küfe alerjisi çıktı. Negatif çıkan sonuçlar ise Begüm’ün onlara alerjisi olmadığını göstermiyor. Yani domatese alerjisi sıfır çıktı ama belki de var, bunu henüz bilemiyoruz. Dolayısıyla bu testleri yaptırmak çok da anlamlı değil en iyisi bebeği gözlemlemek, yeni yiyeceklerle tanıştırmak aşamasında dikkatli olmak.

İnek sütüne alerjisi çıkınca keçi peynirinden yoğurt yapıp yedirmeyi denedim ama ne yazık ki keçi peynirine de aynı reaksiyonu gösterdi kızımın vücudu. Lazım olur diye rapor çıkarttığımız PregominAS mamasından deneyeceğim bugün yoğurt yapmayı o da nasıl olacak bilmiyorum ki formül sütten yoğurt???? Bu arada bu hipoalerjenik mamaların tadı çok kötüymüş, şükürler olsun ki şimdiye kadar Begüm hep anne sütü aldı yoksa benim gurme kızım bu mamayı hayatta ağzına sürmezdi. O kadar seçici ki kızım tatlar konusunda ileride epey zorlanacakmışız gibi geliyor.

Bugün kısa yazıp işimin başına dönmek durumundayım. Bir sonraki postumda ek gıdalara geçiş serüvenimizden bahsedeceğim.

32 Responses to “Begüm 6 aylık ve inek sütü alerjimiz”

  1. ALIŞVERİŞ GÜNLÜĞÜM October 26, 2010 at 12:54 pm #

    sıpa sen büyü bak cici annen sana popoya vura vura neler yediriyor :)) inatçı keçi :))

  2. ALIŞVERİŞ GÜNLÜĞÜM October 26, 2010 at 12:54 pm #

    sıpa sen büyü bak cici annen sana popoya vura vura neler yediriyor :)) inatçı keçi :))

  3. MISSRED October 26, 2010 at 1:58 pm #

    tam sıpa tatlım ya, çok seçici olacak bizim cimcime.

  4. MISSRED October 26, 2010 at 1:58 pm #

    tam sıpa tatlım ya, çok seçici olacak bizim cimcime.

  5. ♥sibelinsu♥ October 26, 2010 at 4:29 pm #

    2. bir Pelinsu yetişiyor sanırım…:((Biz bu alerjilerden ve yememesinden çok çektik..hala da çekiyoruz..umarım Beğüm daha minik boyutlarda atlatır..

  6. ♥sibelinsu♥ October 26, 2010 at 4:29 pm #

    2. bir Pelinsu yetişiyor sanırım…:((Biz bu alerjilerden ve yememesinden çok çektik..hala da çekiyoruz..umarım Beğüm daha minik boyutlarda atlatır..

  7. Çiğdemmm October 26, 2010 at 5:04 pm #

    hay allah zor olacak desene.. pek bir araşrırma yapmadığım için bilemiyorum neler yedirmeli? nasıl yoğurt yapmalı? ama sen bayaaa bir araştıracaksın sanırsam😦 Buraya belki yorumlardan neler yapabileceğin konusunda öneriler gelir.koca kız oldunuz artık yarım yaş!! kutlarız efenim sizi :))

  8. Çiğdemmm October 26, 2010 at 5:04 pm #

    hay allah zor olacak desene.. pek bir araşrırma yapmadığım için bilemiyorum neler yedirmeli? nasıl yoğurt yapmalı? ama sen bayaaa bir araştıracaksın sanırsam😦 Buraya belki yorumlardan neler yapabileceğin konusunda öneriler gelir.koca kız oldunuz artık yarım yaş!! kutlarız efenim sizi :))

  9. MISSRED October 27, 2010 at 9:16 am #

    Sibelinsu; hangi boyutlarda olacak bilmiyorum ama sağlıklı olsunlar da yemesinler önemli değil, tabi sinirleri harap ediyor çocuğun yememesi o ayrı, alışıcaz:(Çiğdemmm; evet biraz zor olacak ama napalım buna da alışıcaz, Allah çözümsüz dert vermesin. Bu arada o söylediğin bloga da bakıcam şimdi teşekkürler canım:)

  10. MISSRED October 27, 2010 at 9:16 am #

    Sibelinsu; hangi boyutlarda olacak bilmiyorum ama sağlıklı olsunlar da yemesinler önemli değil, tabi sinirleri harap ediyor çocuğun yememesi o ayrı, alışıcaz:(Çiğdemmm; evet biraz zor olacak ama napalım buna da alışıcaz, Allah çözümsüz dert vermesin. Bu arada o söylediğin bloga da bakıcam şimdi teşekkürler canım:)

  11. NİHAN October 28, 2010 at 8:28 pm #

    çok geçmiş olsun… Begüm ün boyu oldukça uzun🙂 Can Ali de şuanda 69.5 cm ve 6 aylık boy süper kilo sorun olmasın bence biz de son 1.5 aydır sadece 400gr aldık… sürekli kusuyoruz, ishal hatta nefes problemlerimiz de başladı ama şimdi nefeste sorun kalmadı… ben de kan tahlili yaptırdım fakat çıkmadı dediğin gibi çıkmadı yok anlamına gelmezmiş. size IgE ve Eozinofilik Katyonik Protein e bakıldı mı? anne sütü alıyor sadece değil mi şimdiye kadar? bizim doktorumuz da aicl durumlar için neocate verdi ben daha önce hiç mama kullanmadım ama… şimdi ek gıdalara başlıyoruz ve sabahları bebelac anne sütü ile verdi doktorumuz… ayrıca lütfen üzülme 1 yaşına kadar atlatma olasılığı oldukça yüksek… değilse bile 2 yaşta %90 aşıyorlarmış! o zamana kadar alerjiyle yaşamayı hem biz hem de onlar öğrenecek… çok çok geçmiş olsun…

  12. can ali nin annesi October 28, 2010 at 8:28 pm #

    çok geçmiş olsun… Begüm ün boyu oldukça uzun🙂 Can Ali de şuanda 69.5 cm ve 6 aylık boy süper kilo sorun olmasın bence biz de son 1.5 aydır sadece 400gr aldık… sürekli kusuyoruz, ishal hatta nefes problemlerimiz de başladı ama şimdi nefeste sorun kalmadı… ben de kan tahlili yaptırdım fakat çıkmadı dediğin gibi çıkmadı yok anlamına gelmezmiş. size IgE ve Eozinofilik Katyonik Protein e bakıldı mı? anne sütü alıyor sadece değil mi şimdiye kadar? bizim doktorumuz da aicl durumlar için neocate verdi ben daha önce hiç mama kullanmadım ama… şimdi ek gıdalara başlıyoruz ve sabahları bebelac anne sütü ile verdi doktorumuz… ayrıca lütfen üzülme 1 yaşına kadar atlatma olasılığı oldukça yüksek… değilse bile 2 yaşta %90 aşıyorlarmış! o zamana kadar alerjiyle yaşamayı hem biz hem de onlar öğrenecek… çok çok geçmiş olsun…

  13. MISSRED October 29, 2010 at 9:32 am #

    Ige 69 çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam ama e.k. proteine bakılmadı. Sadece anne sütü aldı şimdiye kadar sadece bir defa ben çok hastalandım ve sütleri çözdürecek vaktimiz yoktu, hipp'in formül sütünü verdik ama içmedi ve 2 dak. sonra dudaklarının kenarlarında kırmızılıklar belirdi.Şimdi şükrediyorum anne sütü verebildiğim için çünkü neocatemiş, pregominasmış hepsinin tadı iğrenç, bilmiyorum Begüm nasıl içerdi o sütleri.Bu arada balkabağı ve sanırım muza da alerjisi var Begüm'ün. En siniri de neye alerjisi olduğunu tam bilememek zaten. Yoksa şu testler doğru sonuçları verebileseydi en azından bilir ve emin olurduk. Senin de dediğin gibi 1 yaşına kadar kurtuluruz umarım.

  14. MISSRED October 29, 2010 at 9:32 am #

    Ige 69 çıkmıştı yanlış hatırlamıyorsam ama e.k. proteine bakılmadı. Sadece anne sütü aldı şimdiye kadar sadece bir defa ben çok hastalandım ve sütleri çözdürecek vaktimiz yoktu, hipp'in formül sütünü verdik ama içmedi ve 2 dak. sonra dudaklarının kenarlarında kırmızılıklar belirdi.Şimdi şükrediyorum anne sütü verebildiğim için çünkü neocatemiş, pregominasmış hepsinin tadı iğrenç, bilmiyorum Begüm nasıl içerdi o sütleri.Bu arada balkabağı ve sanırım muza da alerjisi var Begüm'ün. En siniri de neye alerjisi olduğunu tam bilememek zaten. Yoksa şu testler doğru sonuçları verebileseydi en azından bilir ve emin olurduk. Senin de dediğin gibi 1 yaşına kadar kurtuluruz umarım.

  15. KUZEY'S MOM November 1, 2010 at 3:16 pm #

    test sonucunda bizinde inek sütü ve keçi sütü alerjimiz netleşti. anne sütü de yetmiyor artık ek gıdalarda da sabah öğle arası meyve öğle sebze maması veriyoruz.Akşam iğrenç mamayı vermeye çalışıyoruz ama doymuyor. ne yapacağımı şaşırdım

  16. KUZEY'S MOM November 1, 2010 at 3:16 pm #

    test sonucunda bizinde inek sütü ve keçi sütü alerjimiz netleşti. anne sütü de yetmiyor artık ek gıdalarda da sabah öğle arası meyve öğle sebze maması veriyoruz.Akşam iğrenç mamayı vermeye çalışıyoruz ama doymuyor. ne yapacağımı şaşırdım

  17. MISSRED November 2, 2010 at 12:49 pm #

    Lütfen kendi sütünün yetmediğini düşünme, bol bol su iç. Ben sütümün yetmediği düşüncesini artık hayatımdan çıkarttım. Bir de bizim oldukça yoğun bir ek gıda beslenmemiz var artık ek gıda değil bizimki:))Sabah tahıllı anne sütü, ara meyve, öğlen sebze çorbası, sonra köfte ya da sebze yemeği yiyor. Ben işteyken 300 cc süt bırakıyorum. Akşam saat 6 dan sonra da sadece anne sütü alıyor. Delice su içiyorum, ısırgan ve papatya çayı, bir de kayısı-ceviz. O iğrenç mamadan hiç vermedim ama eminim benim kızım onu kesinlikle içmez.

  18. MISSRED November 2, 2010 at 12:49 pm #

    Lütfen kendi sütünün yetmediğini düşünme, bol bol su iç. Ben sütümün yetmediği düşüncesini artık hayatımdan çıkarttım. Bir de bizim oldukça yoğun bir ek gıda beslenmemiz var artık ek gıda değil bizimki:))Sabah tahıllı anne sütü, ara meyve, öğlen sebze çorbası, sonra köfte ya da sebze yemeği yiyor. Ben işteyken 300 cc süt bırakıyorum. Akşam saat 6 dan sonra da sadece anne sütü alıyor. Delice su içiyorum, ısırgan ve papatya çayı, bir de kayısı-ceviz. O iğrenç mamadan hiç vermedim ama eminim benim kızım onu kesinlikle içmez.

  19. KUZEY'S MOM November 2, 2010 at 2:33 pm #

    Sebze yemeği olarak ne veriyorsun. Sebze çorbasından farklı mı?

  20. KUZEY'S MOM November 2, 2010 at 2:33 pm #

    Sebze yemeği olarak ne veriyorsun. Sebze çorbasından farklı mı?

  21. MISSRED November 2, 2010 at 3:52 pm #

    kabak dolması ve taze fasulye verdik ama artık doktor herşeyi verebileceğimizi söyledi.(ekşili köfte, mantı, patlıcan hariç bütün sebze yemekleri) Hepsi çok çok az yağ,az pirinç, tuzsuz ya da bir fiske tuz ve kuzu kıymasıyla. Begüm yiyor ama çok fazla yüklenmiyoruz normalde 6 aylık bebekler yeni yeni ek gıdalara başlıyor biliyorsun ama bizimki çiğneme olayını bitirdi çok şükür:))

  22. MISSRED November 2, 2010 at 3:52 pm #

    kabak dolması ve taze fasulye verdik ama artık doktor herşeyi verebileceğimizi söyledi.(ekşili köfte, mantı, patlıcan hariç bütün sebze yemekleri) Hepsi çok çok az yağ,az pirinç, tuzsuz ya da bir fiske tuz ve kuzu kıymasıyla. Begüm yiyor ama çok fazla yüklenmiyoruz normalde 6 aylık bebekler yeni yeni ek gıdalara başlıyor biliyorsun ama bizimki çiğneme olayını bitirdi çok şükür:))

  23. Ozgeee November 2, 2010 at 9:05 pm #

    Geçmiş olsun. Bizde de var aynı fasa fiso da biraz daha büyüğüz. Alerjiye özel bir doktora görünüyor musunuz?

  24. Ozgeee November 2, 2010 at 9:05 pm #

    Geçmiş olsun. Bizde de var aynı fasa fiso da biraz daha büyüğüz. Alerjiye özel bir doktora görünüyor musunuz?

  25. Ozgeee November 2, 2010 at 9:06 pm #

    Bir de ekşili köfte neden yasak desem? Yoksa ben mi yanlış yorumladım cümleyi, tekrar okuyunca emin olamadım:D

  26. Ozgeee November 2, 2010 at 9:06 pm #

    Bir de ekşili köfte neden yasak desem? Yoksa ben mi yanlış yorumladım cümleyi, tekrar okuyunca emin olamadım:D

  27. MISSRED November 3, 2010 at 8:18 am #

    Özge; ben her yöne çekilebilir bir cümle kurmuşum, ekşili köfte yasak değil, sebze olarak sadece patlıcan yasak. Alerji için özel bir doktora gitmedik şimdilik. Çünkü Begüm'ün gaz-ağlama-kusma gibi problemleri yok sadece alerjisi olduğu besine vücut tepki veriyor. Doktorumuz da yönlendirmedi normalde kendisini aşan durumlarda hemen yönlendiriyor. Sence gitmeli miyim??aslında ben de ikilemdeyim. Begüm'e alerji yapan şeyleri vermediğimde bir problem olmadığından şimdilik askıya aldım.

  28. MISSRED November 3, 2010 at 8:18 am #

    Özge; ben her yöne çekilebilir bir cümle kurmuşum, ekşili köfte yasak değil, sebze olarak sadece patlıcan yasak. Alerji için özel bir doktora gitmedik şimdilik. Çünkü Begüm'ün gaz-ağlama-kusma gibi problemleri yok sadece alerjisi olduğu besine vücut tepki veriyor. Doktorumuz da yönlendirmedi normalde kendisini aşan durumlarda hemen yönlendiriyor. Sence gitmeli miyim??aslında ben de ikilemdeyim. Begüm'e alerji yapan şeyleri vermediğimde bir problem olmadığından şimdilik askıya aldım.

  29. Haydins November 11, 2010 at 10:49 am #

    Ah ah geçmiş olsun ne kadar zor..Geçer mi acaba zamanla bu alerji durumu..Benimde bebekken çok alerjik bir bünyem varmış hatta annem çamaşırda kullandığı deterjanı bile değiştirdiğini söylemişti ama şimdi herşeye alerjim yok..az bir şeylere🙂

  30. Haydins November 11, 2010 at 10:49 am #

    Ah ah geçmiş olsun ne kadar zor..Geçer mi acaba zamanla bu alerji durumu..Benimde bebekken çok alerjik bir bünyem varmış hatta annem çamaşırda kullandığı deterjanı bile değiştirdiğini söylemişti ama şimdi herşeye alerjim yok..az bir şeylere🙂

  31. MISSRED November 11, 2010 at 11:08 am #

    Aslında şimdilik zor değil ben süt ürünlerini yemiyorum o zaten bir yoğurt yiyecekti onu yemiyor. Bir süre sonra anlamaya başlayınca dondurmayı, çikolatayı o zaman esas zorlaşacak işimiz. 1 yaşına kadar geçme ihtimali var ama 2 yaşına kadar sürebilirmiş. Umarım yıllarca süren bir durum olmaz olmaması için önlem alıyoruz işte bakalım:(

  32. MISSRED November 11, 2010 at 11:08 am #

    Aslında şimdilik zor değil ben süt ürünlerini yemiyorum o zaten bir yoğurt yiyecekti onu yemiyor. Bir süre sonra anlamaya başlayınca dondurmayı, çikolatayı o zaman esas zorlaşacak işimiz. 1 yaşına kadar geçme ihtimali var ama 2 yaşına kadar sürebilirmiş. Umarım yıllarca süren bir durum olmaz olmaması için önlem alıyoruz işte bakalım:(

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

