Ek gıdalara geçiş 2

5 Nov

Begüm 4.5 aylıkken ek gıdalara başladık biz. Anne sütüyle beslensin formül süt almasın diye o kadar kasmıştım ki 6 aylık olana kadar ek gıdalara geçmeyelim diye kafayı yemedim, hayret!! Bu konuda biraz düşündüm, Begüm’ü izledim. Biz yemek yerken neredeyse sofraya saldıracak kıvama gelmişti, sütümün yettiğini iddia etsem de  kilo alımı oldukça azdı ve milletin bu çocuk aç dırdırından artık bıkmıştım.  Doktorumuz da “ben bebek anne sütüyle 2 kg. alsa dahi ek gıdalara başlatıyorum ama anne sütü yine de baş tacı” diyince ek gıda maceralarımız başladı.

Daha önce bahsettiğim gibi ek gıdalara sebze ve meyve püreleriyle başladık ve sorunsuz bir şekilde 2. aşamaya geçmeye hak kazandık. Bu aşama oldukça düşündürmüştü beni. Anne sütüyle beslenen arada sebze-meyve pürelerinde tadann kızımın öğünlerine birden tahıllı karışımlar- tel şehriyeli sebze çorbaları ve yoğurtlar girdi.

Öğünlerin değiştiği haftayla 6.hastalık olduğu hafta çakışınca Begüm o hafta bütün ekstra öğünleri reddetti. Büyük hayal kırıklığına uğradım ve epey bir panik oldum bu çocuk hiçbir şey yemeyecek diye. Sonra düşündüm  Begüm daha 5.5 aylıktı ve onun gibi bebekler  6. ayda ek gıdaya yeni başlayacaktı üstelik biz püre engelini çoktan aşmıştık. Dedim ” Aslı sakin ol, sabırlı ol”  Bu noktada Carlos Gonzales’in Çocuğum Yemek Yemiyor kitabına teşekkürü bir borç bilirim.

Sonra Begüm’ün alerjileri çıktı ortaya. Kahvaltıdaki peyniri ve yoğurdu kestik. Begüm’e bizce ağır geleceğini düşündüğümüz mercimek ve et suyunu çorbasından çıkardık. Doktorun verdiği menüyü Begüm’e göre modifiye ettik.  Bizim Begüm’e göre uyarladığımız listemiz şöyle;

Sabah;
07:00 anne sütü

08:30 anne sütü+ bebelac tahıllı armutlu muzlu+ 1 dilim ekmek içi+ pekmez karışımı
           haşlanmış yumurta sarısı ( her hafta 1 çeyrek artırarak 1 ay sonunda bir tamam yumurta
           sarısı)
 
10:30 meyve püresi ( şimdilik armut+elma ağırlıklı 3. meyve olarak bazen muz,bazen avokado ya  
           da erik)

11:30 anne sütü

12:30- 13:00 arası sebze çorbası

15:00 anne sütü

18:00 kuzu etinden köfte ya da kabak dolması ya da sebze yemeği ( patlıcan hariç)

18:00 ‘den sonra sadece anne sütü.

Bu arada benim çalıştığım 09:00- 18:00 saat aralığında Begüm 250-300 cc civarı anne sütü alıyor. Ben işten döndükten sonra artık ne kadar alıyor bilemiyorum tabi.

Cumartesi ve Pazar günleri ise daha sık emziriyorum, yemeklerin miktarını azaltıyorum. Zaten Begüm benden yemek yemek yerine emmeyi tercih ediyor. Bu arada akşam yemeklerinde bizimle çöplenmek en sevdiği şey. Henüz bir mama sandalyesi almadığımızdan yemeğe oturduğumuzda o masanın uzağında olunca pek bir bozuluyor minik kuzu ve yaygarayı basıyor. Tabi ki bu savaşın galibi her zaman ki gibi Begüm oluyor, hemen kucağıma alıyorum. Su içirmeye de yeni yeni başladık. Onu da sevdi. Bir de bir çok bebek gibi bizimki de ekmek hastası.

Kısaca biz yemekle ilgili problem yaşamıyoruz. İstemediği anda çok ısrar etmiyor, “yediği kadar” diyoruz. Bu arada anne sütünün azalmaması için günde 4-5 litre su içiyorum. Ayrıca Aloe Blossom Herbal Tea, dereotu, ısırganlı papatyalı çay ve kayısı-ceviz-badem sütün artması ve kalitesi için her gün tükettiklerim.

Şimdi beni çok yoğun bir gün bekliyor, herkese iyi hafta sonları:)))

25 Responses to “Ek gıdalara geçiş 2”

  1. Eymen'in Annesi November 5, 2010 at 9:59 am #

    Bizimde ek gıda serüvenimiz hemen hemen aynı..Dediin gibi Eymen de sofradan uzak kalınca çok kızıyordu mama sandalyesi aldık sonundaama iyi oluyor mama zamanı geldiğini anlıyor…işi bitince hemen inmek istiyor o ayrı :))bi de ev de çok yer kaplamasalar :(Bu arada kolay gelsin…

  2. Eymen'in Annesi November 5, 2010 at 9:59 am #

    Bizimde ek gıda serüvenimiz hemen hemen aynı..Dediin gibi Eymen de sofradan uzak kalınca çok kızıyordu mama sandalyesi aldık sonundaama iyi oluyor mama zamanı geldiğini anlıyor…işi bitince hemen inmek istiyor o ayrı :))bi de ev de çok yer kaplamasalar :(Bu arada kolay gelsin…

  3. MISSRED November 5, 2010 at 10:19 am #

    Ben de Begüm mama sandalyesinde durmaz diye düşünüyorum, o yüzden Ikea'dan şu ucuz mama saldalyesinden alayım diyorum, siz ne kullanıyorsunuz? herkes Ikea'yı öneriyor.

  4. MISSRED November 5, 2010 at 10:19 am #

    Ben de Begüm mama sandalyesinde durmaz diye düşünüyorum, o yüzden Ikea'dan şu ucuz mama saldalyesinden alayım diyorum, siz ne kullanıyorsunuz? herkes Ikea'yı öneriyor.

  5. Eymen'in Annesi November 5, 2010 at 4:46 pm #

    ben eşime dinletemedim ikeaya gitmek zor geldi adama …bir alışveriş merkezinde babyhopeninkini alıverdi… 170 tl ödeyerek o fiyata daha kaliteli bir şey alırız diyorum yok bu iyi diyor🙂 ben de al dedim…sabit fikirli olunca insan🙂 ama ikea en iyisi çünkü yemek harici kesinlikle oturmuyorlar canım…

  6. Eymen'in Annesi November 5, 2010 at 4:46 pm #

    ben eşime dinletemedim ikeaya gitmek zor geldi adama …bir alışveriş merkezinde babyhopeninkini alıverdi… 170 tl ödeyerek o fiyata daha kaliteli bir şey alırız diyorum yok bu iyi diyor🙂 ben de al dedim…sabit fikirli olunca insan🙂 ama ikea en iyisi çünkü yemek harici kesinlikle oturmuyorlar canım…

  7. MISSRED November 8, 2010 at 3:47 pm #

    biz de ikea aldık dün:)

  8. Anonymous November 9, 2010 at 1:51 pm #

    sevgili missred bebelac kullanmaninizin ozel bir nedeni var mi ben milupa kasik mamalarini kullaniyorum bebelac daha mi iyi mi acaba tesekkur ederim

  9. Anonymous November 9, 2010 at 1:51 pm #

    sevgili missred bebelac kullanmaninizin ozel bir nedeni var mi ben milupa kasik mamalarini kullaniyorum bebelac daha mi iyi mi acaba tesekkur ederim

  10. MeraklıCüce November 9, 2010 at 6:58 pm #

    Ah ben yetişemeden almışsınız ben de IKEA diyecektim çok memnunuz🙂 Bu menüyü yazman çok iyi oldu ne ekleyebilirim diye düşünürken köfte ve kabak dolmasını gördüm250-300 cc süpermiş bu gece dediğin metodu denicem bakalım sabaha kaç cc çıkacak?dertler paylaştıkça azalıyormuş gerçekten

  11. MeraklıCüce November 9, 2010 at 6:58 pm #

    Ah ben yetişemeden almışsınız ben de IKEA diyecektim çok memnunuz🙂 Bu menüyü yazman çok iyi oldu ne ekleyebilirim diye düşünürken köfte ve kabak dolmasını gördüm250-300 cc süpermiş bu gece dediğin metodu denicem bakalım sabaha kaç cc çıkacak?dertler paylaştıkça azalıyormuş gerçekten

  12. MISSRED November 10, 2010 at 8:50 am #

    Adsiz; Bebelac kullanmamızın özel bir sebebi yok. Doktorumuz marka vermemişti tahıllı mamalardan birini kullan demişti. Ben de o gün sütsüz olanlardan bir tek Bebelac'ı buldum. Begüm'ün alerjisi olduğu için biz sütlü kaşık mamalarını kullanamıyoruz. Begüm de şimdi buna alıştı o yüzden buna devam ediyoruz.Meraklı Cüce; Bir kaç günlük deneyimimize göre biz de İkea'dan çok memnunuz:)) Canım bu arada benim metod umarım işine yarar ben de nasıl biriktiricem diye kara kara düşünürken bulmuştum ve beni kurtaran bu oldu.

  13. MISSRED November 10, 2010 at 8:50 am #

    Adsiz; Bebelac kullanmamızın özel bir sebebi yok. Doktorumuz marka vermemişti tahıllı mamalardan birini kullan demişti. Ben de o gün sütsüz olanlardan bir tek Bebelac'ı buldum. Begüm'ün alerjisi olduğu için biz sütlü kaşık mamalarını kullanamıyoruz. Begüm de şimdi buna alıştı o yüzden buna devam ediyoruz.Meraklı Cüce; Bir kaç günlük deneyimimize göre biz de İkea'dan çok memnunuz:)) Canım bu arada benim metod umarım işine yarar ben de nasıl biriktiricem diye kara kara düşünürken bulmuştum ve beni kurtaran bu oldu.

  14. KUZEY'S MOM November 10, 2010 at 9:29 am #

    Bizim doktorumuz hazır mamalara karşı vermiyoruz

  15. KUZEY'S MOM November 10, 2010 at 9:29 am #

    Bizim doktorumuz hazır mamalara karşı vermiyoruz

  16. MISSRED November 10, 2010 at 12:54 pm #

    Kuzey's Mom; tahıllı karışımlardan bahsediyorsun herhalde. Ona alternatif olarak ne veriyorsun?

  17. MISSRED November 10, 2010 at 12:54 pm #

    Kuzey's Mom; tahıllı karışımlardan bahsediyorsun herhalde. Ona alternatif olarak ne veriyorsun?

  18. Peri November 10, 2010 at 6:30 pm #

    bugün meraklı cücenin annesi ile buluştuk da o söyledi, burada blog yazmaya devam ettiğini. ben de salak gibi öbür bloga bakıyordum ara ara. Neyse sonunda bulduk sizi tekrar, umarım sizin de alerji sıkıntılarınız en kısa zamanda geçer missredciğim. bu arada bravo demek isterim, hem işe git, hem begüm e bak hem de blog tut, süpersin, lütfen yazmaya devam et :))

  19. Ayda'nın annesi November 10, 2010 at 6:30 pm #

    bugün meraklı cücenin annesi ile buluştuk da o söyledi, burada blog yazmaya devam ettiğini. ben de salak gibi öbür bloga bakıyordum ara ara. Neyse sonunda bulduk sizi tekrar, umarım sizin de alerji sıkıntılarınız en kısa zamanda geçer missredciğim. bu arada bravo demek isterim, hem işe git, hem begüm e bak hem de blog tut, süpersin, lütfen yazmaya devam et :))

  20. MISSRED November 11, 2010 at 9:48 am #

    hem iş,hem begüm hem de blog ama ben kimseyle görüşemiyorum:((( Emziren anneler grubunda falan paso buluşuyorsunuz, kıskanıyorum!!!!

  21. MISSRED November 11, 2010 at 9:48 am #

    hem iş,hem begüm hem de blog ama ben kimseyle görüşemiyorum:((( Emziren anneler grubunda falan paso buluşuyorsunuz, kıskanıyorum!!!!

  22. Tanya's November 17, 2010 at 2:59 pm #

    Yaşasın püreler, bizdesebze ve meyve püreleri ve anne sütü devam ediyoruz,anne sütü israrıma son verdim, zira artık oldukca az faydalı, neredeyse su, doktorum sütün coksa devam sütlerini suya değil sütüne karışırıp verebilirsin dedi, ama kahvaltı, sebze ve meyve püreleri yiyior, yemezse de ısrar etm,yorum, elinde köfte ile gezen annelerden olmaya HAYIR!Öpüyorumkocaman.

  23. Tanya's November 17, 2010 at 2:59 pm #

    Yaşasın püreler, bizdesebze ve meyve püreleri ve anne sütü devam ediyoruz,anne sütü israrıma son verdim, zira artık oldukca az faydalı, neredeyse su, doktorum sütün coksa devam sütlerini suya değil sütüne karışırıp verebilirsin dedi, ama kahvaltı, sebze ve meyve püreleri yiyior, yemezse de ısrar etm,yorum, elinde köfte ile gezen annelerden olmaya HAYIR!Öpüyorumkocaman.

  24. MISSRED November 22, 2010 at 8:39 am #

    Tanya; bir yerde 6 aydan sonra su gibi olduğunu okumuştum ama bu az faydalı anlamına gelmez sadece kilo yapma açısından özelliği kalmıyor diye biliyorum. Biz de ısrar etmiyoruz yediği kadar, zaten istemediğinde öyle bir kapıyor ki ağzını istersen ısrar et, her zman o kazanıyor:)

  25. MISSRED November 22, 2010 at 8:39 am #

    Tanya; bir yerde 6 aydan sonra su gibi olduğunu okumuştum ama bu az faydalı anlamına gelmez sadece kilo yapma açısından özelliği kalmıyor diye biliyorum. Biz de ısrar etmiyoruz yediği kadar, zaten istemediğinde öyle bir kapıyor ki ağzını istersen ısrar et, her zman o kazanıyor:)

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

