Begüm bugün 7 aylık

23 Nov

Üye sayımız 41 olmuş 41 kere maaşallah:)

Begüm bugün tam 7 aylık bir genç kız:) Bugünler bana çok uzaktı, ilk günler ne kadar da yavaş geçiyordu. Emzirme telaşı, anlama ve alışma devresi derken 7 aylık kızımı hala emziriyor olmaktan dolayı çok mutluyum. Onun ben işten gelir gelmez memeye saldırmasına bayılıyorum sanırım ben de emzirme bağımlısı annelerden olacağım. Zaten bizim başka ihtimalimiz yok, malum Begüm’ün alerjisi var. Devam sütüymüş, sütlü tahıllı kaşık mamalarıymış bunlar bize uzak şeyler. İyi ki emzirmek konusunda bu kadar diretmişim yoksa bu konuda aile öykümüz oldukça kötü. Ailemiz kadınlarında 1 ay sadece anne sütüyle emziren bile yok gibi. Bana çok şaşırıyorlar ama onlar benim verdiğim mücadeleyi vermediler ki!!!Sabahın kör karanlığında sağdığım sütleri, litrelerce içtiğim suları ben bilirim. Hala da devam ediyor bu mücadele. Sabah kalk süt sağ, iş yerinde süt sağ, hele onları temizlemesi tam bir işkence. Çıkarıp göğsü emzirmeye benzemiyor. O yüzden Tanya’yı çok takdir ediyorum. Sütünü sadece sağarak verdi Alişine ve ne sütü azaldı ne bebeğinin kilosunda problem oldu. İkisi de zımba gibi maşallah:)))

Neyse konumuza geri dönelim. Begüm 7 aylık oldu. Artık;

“memme, mamma, babba ” diyor. Özellikle “memme” diyerek acıktığını kastettiğini düşünüyoruz ama tam da emin değiliz.

Uzun zamandır desteksiz oturuyor ve artık nadiren arkaya düşüyor ama emekleme belirtisi yok henüz.

Yemek konusunda çok seçici. Yemeğindeki en ufak değişikliği hemen anlıyor ve zor alışıyor. Köfte, yumurta ve domates dahil olmak üzere neredeyse her şeyi yiyor. Tam bir ekmek düşkünü.

Birinin kucağındayken başkasının kucağına geçmek için talepte bulunuyor artık. Mesela benim kucağımdayken babasının kucağına geçmek için kollarını açıyor, kendini öne atıyor.

Bu hafta önceden bahsettiğim kalça gelişimi problemi için tekrar kontrole gideceğiz ayrıca rutin kontrolü de var.

Bu arada bayramın ilk günü ilk defa kustu Begüm. İlk defa yediklerini çıkardı yani. 3 defa üst baş değiştirdik. İlk günümüz tatsızdı yani, 3 defa kusunca 1 tam gün sadece anne sütüyle besledik. Bayram yorucu geçti benim için çalışmak çok daha kolaymış bunu anladım. Mutfaktan çıkmadım diyebilirim. Tatilden yorgun dönen ve çalışarak dinlenen bir anne olarak evde yardımcısız bebek büyüten ve ev işlerini yapmaya çalışan annelere de buradan sabır diliyorum:))))))))

4 Responses to “Begüm bugün 7 aylık”

  1. ÇokBilmiş November 23, 2010 at 3:29 pm #

    Ben de Ela o aylardayken onunla çok yorulduğumu düşünürdüm ama şimdi (14 aylık) her şey çok daha kolay ve çok çok zevkli.

  2. Peri November 23, 2010 at 7:30 pm #

    41kere maşallah 🙂 sen hep dıyorsun ya ben de şimdi aydisko yu okudum sanki yazında. Asıl seni tebrik etmek lazım hem erkenden çalısmaya başladın hem de emzirmeyi devam ettirdin, helal olsun :)) sağmak çok zor is

  3. KırmıZı WosWos November 24, 2010 at 8:24 am #

    mücadeleye devam hep destek tam destek 🙂

  4. tuguna December 1, 2010 at 5:40 pm #

    cok tebrik ediyorum seni, emzirmek guzel sey..ben ozledim bile saka maka:) opuyorum seni de begum'u de.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

