7.ay doktor kontrolü

29 Nov

Cumartesi Begüm’ün kontrolü vardı. Son 5 aydır ilk defa bir kontrolde boyu da kilo alışı da her şey gayet normal çıktı. Şükürler olsun. Boyu 2 cm uzamış, kilosu da 450 gr. artmış, köfteler yaramış kızıma hehe:)))

Beslenmeyle ilgili olarak artık balığa başlayabileceğimizi söyledi doktor. Bütün yazılanların aksine “o yasak, bu yasak” değil bizde, deneyip bakın, alerji olmuyorsa herşeyi verebilirsiniz dedi. Buna turunçgiller de dahil. Yine de ben daha erken olduğunu düşünüyorum ama mandalina vereceğim o daha masum gözüküyor gözüme:) Zaten dün akşam verdik, önce alerji yapıp yapmadığını test etmek için mandalinayı keserek Begüm’ün kolunda bir süre tuttuk. Kızarıklık görmeyince tattırmaya başladık, beğendi mi? Sanırım pek beğenmedi:((

Bu arada keçi sütünün de alerji yaptığını söyleyince “soya sütünü deneyin” dedi. Soya sütü yapımı için tarif verdi. Soya fasülyesi ve suyla yapılıyor ama o kadar da basit değil. İlk etapta marketten soya sütü aldım ve onunla yaptım yoğurdu bakalım bu elimizdeki son kalemiz. Buna da alerjisi varsa yoğurt defterini 1 yaşına kadar kapatıyorum her ne kadar doktor arada deneyebilirsiniz dese de benim Begüm’ü yüzü gözü şişmiş ve kızarmış görmeye tahammülüm yok.

Doktor “7.aya kadar ayağını yere bastırmayın” demişti. Ben bunu dile getirdiğimde forumda bazı anneler saçma bulmuştu. Bense Begüm’ün kalça gelişim geriliği öyküsünden dolayı bu konuda hassastım. Çünkü üstüne basa basa söylenmişti ki  kalça çıkığının sebeplerinden bir tanesi de bebeğin erken dönemde ayağının bastırılmasıdır. Her ayağı bastırılan bebekte olacak diye bir şey yok ama riske atmaya değer mi? DEĞMEZ. Dolayısıyla biz de 7. aya kadar bekledik ve  bu hafta doktor ayağını basması için egzersizler verdi, şimdi bunları yapmaya başladık ve Begüm çok sevdi.

Diğer bir konu da 6 ay kontrolünde “artık eğitime başlıyoruz” diyerek bizden her sayfada bir hayvanın olduğu kitaplardan almamızı istedi. Begüm bu kitapları seviyor, pek bir şey anladığını zannetmiyorum ama en azından kitabı görünce gülüyor. Onu kucağıma alıp başlıyorum anlatmaya “bu kedi, bu köpek” diye:) Bu ay da aynanın karşısına geçerek ” Bu Begüm’ün kulağı, bu Begüm’ün gözü” diye anlatmamızı istedi. Düşünüyorum da  yolumuz ne kadar uzun, öğretecek milyonlarca şey var. Belki biraz zor bir dönem ama meyvelerini toplamaya başladığında ne kadar da zevkli olacak her şey.  Begüm nerde senin kulağın diyeceğim ve o gösterecek bir gün. Çok heyecanlıyım… ( Allahım ya nelere heyecanlanır oldum)

.

7 Responses to “7.ay doktor kontrolü”

  1. KIRMIZI November 29, 2010 at 7:41 pm #

    aslicim, hem edemama denen seyi hem de iglonun soya fasulyesini cok sever-dim… taaki su transgenik muhabbeti cikana kadar… o konuyu da biraz arastirsana, icime sinmedi de bu soya sutu isi… son cumlelerine bayildim, onumuzde daha ne kadar muhtesem gunler var dimi… insan kendini acaip sansli hissediyor… sevgiler, opucukler…

  2. Peri November 29, 2010 at 8:01 pm #

    ben de bir süredir burnun nerde deyip gösteriyorum ama pek oralı olmuyor. hayvan resimli kitabı ben de alayım o zaman iyi fikir 🙂 Begüm'e de 41 kere maşallah :))

  3. MISSRED November 30, 2010 at 9:56 am #

    Kırmızı; gün geçmiyor ki bir gıda maddesi hakkında olumsuz bir şeyler söylenmesin. Bence yediğimiz içtiğimiz her şey zararlı artık, bu yüzden bu düz mantıkla kötünün iyisini bularak beslenmeye çalışıyoruz biz ama diyemem ki bu konuda aşırı hassasız. Soya fasülyesiyle ilgili okuduklarım kadarıyla şimdilik transgenik olanla olmayan arasında birinin diğerinden daha zararlı, daha alerjik vs. gibi olduğuna dair bir ispat henüz yok. Ben organik soya fasülyesinden soya sütü yapmayı düşünüyorum Begüm'e eğer alerjisi çıkmazsa. İçim rahat mı değil ama hiçbir gıda için değil.

  4. MISSRED November 30, 2010 at 10:15 am #

    Ayda'nın annesi;sanırım daha erken Begüm de pek ilgilenmiyor ama ilgilenmediklerine bakmayalım onlar hafızaya alıyorlar bence:))

  5. ÇokBilmiş December 1, 2010 at 9:54 pm #

    Kesin alıyorlar hafızaya. Sen anlamıyor, ilgilenmiyor sanıyorsun; hiç beklemediğin bir anda tıkır tıkır geri vermeye başlıyor.Balık için İglo'nun mezgit filetolarını tavsiye ederim. hem kılçıksız hem de pratik oluyor. Buzluğa atıyorum, dar vakit olunc ahemen balık yapıveriyorum. Hem kısa zamanda pişiyor hem de buharda pişirince, yağsız susuz çok kolay yeniyor.Mandalinayı da zarından çıkarıp vermenizi tavsiye ederim. Benim kız her şeyi yer bitirir, mandalina yediremiyordum. Ne zamanki babası mandalina dilimlerinin göbeğini dişi ile kopartıp, eliyle de tüm zarını soyup verdi; 2 mandalina bitiriyor 14 ay itibariyle 🙂

  6. Eymen'in Annesi December 2, 2010 at 4:27 pm #

    Maşallah Begüm'e …büyüyorlar çok çabuk ! 😦

  7. MISSRED December 3, 2010 at 3:58 pm #

    Çok Bilmiş; öneriler için sağol, mandalinayı da zarından çıkarmadık bir de öyle deneyelim.Eymen'in annesi; hepsine maşallah:)

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

