10 ayakkabı mı 10 saat deliksiz uyku mu?

6 Dec

Begüm son 1 haftadır uyumuyor!!

Ben ve Umut isyanlardayız tabi! “Dün gece kaç kez emzirdin?” diye soranlara “hatırlamıyorum” diyorum.

Begüm’ün doğduğunda uyku düzeni mükemmeldi. Gece 12’de emzirirdim, sabah 7 de kalkardı. Öyle uykusuz geceler falan yaşamadık biz. Kilo alımları kötü gitmeye başlayınca doktor 3 saatte 1 emzirmeyi önerdiğinde bunda da zorlanmamıştım. Çünkü gece 3’te yatağından alıyordum, uykuda emiyor ve gazını çıkarıyordum uyumaya kaldığı yerden devam ediyordu.

Şimdilerde ise;

1- Eskiden gündüz 3 saat uyuyan Begüm şimdi gündüz 1 saat zor uyuyor.
2- Eskiden 20:00-21:00 arası uyku moduna giren Begüm şimdi saat 23:00’ten önce kesinlikle uyumuyor.
3- Eskiden gece 03:00 ve sonrasında 07:00’de emzirdiğim Begüm, şimdilerde neredeyse saat başı kalkıyor emzirmeden kesinlikle uyumuyor, ağlıyor, çığlık çığlığa bağırıyor.

Dün yataktan almayayım biraz ağlasın belki susar dedim ama benim bu yolla Begüm’ün kendi kendine uyumasını sağlamama imkan yok. Artık beraber yatıyoruz, bir eliyle beni, bir eliyle Umut’u tutuyor, bizim de biçimsiz yatmaktan her tarafımız tutuluyor:)

Çok zorlanıyorum özellikle sabah kalkmak ölüm! Bu uykusuzluk benim dengemi çok kötü bozdu. Geçen gün Umut’a “10 ayakkabı mı 10 saat deliksiz uyku mu diye sorsalar hiç düşünmeden uyku derim” dedim, o derece yani:(((

12 Responses to “10 ayakkabı mı 10 saat deliksiz uyku mu?”

  1. İlk December 6, 2010 at 3:39 pm #

    Benzer yas donemleri, benzer sorunlar. Ayni seyleri yasiyoruz. Su siralar, sanki 🙂 biraz biraz atlatiyoruz gece uyanmalarini. Her seyde oldugu gibi bu da gecici. Yalniz sizinle yatmasini istemiyorsaniz, sakinlesince kendi yatagina koymakta fayda var. Bizim oglanin yatagi yanibasimizda oldugundan cocugu uzuyoruz sikintisi tasimiyoruz.

  2. MISSRED December 6, 2010 at 4:00 pm #

    Begüm'ün de yatağı yanımızda ama öyle bir an geliyor ki artık kolumu bile atıp Begüm'ü alıcak halim kalmıyor:)))

  3. Peri December 6, 2010 at 6:35 pm #

    biz de dişlerini çıkarırken öyleydik, 2 hafta öncesinden bahsediyorum. Alt 2 diş çıktı.şİmdi daha iyi sadece 2 kere kalkıyor. Ama tabi daha gelecek çok diş olduğu için her an aynı duruma geri dönmek mümkün. sizinki de dişten mi acaba?

  4. MODAveSOSYETE ; December 6, 2010 at 6:39 pm #

    biz boyle bi dönem geçirmedik çok sükür. ama gündüz uyku saatleri aynen bizdede kısaldı. şimdi 1 saat uyusa şanslıyız diyoruz. akşamları eskiden 20 oldumu yataktaydı artık 9 da seansa başlayıp ancak 10 gibi uyuyor hanımefendi 🙂 sabahta normal insan gibi 8'de kalkıyor. bazen 2-3 gün arka arkaya geceleri çok sık kalkıyor. bunuda süte bağlıyorum. gaz yapıyor feci şekilde. o yüzden akşam yemeğini iyice yediriyorumki süte ihtiyaç duyup gaz sorunu yaşamasın diye. beraber yatma olayında ise üstteki arkadaşla aynı fikirdeyim. ne yapın edin yanınızda uyusa bile mutlaka yatağında uyansın derim. tabi yine siz bilirsiniz. ayçoşdan begüşe kocaman öpücükler

  5. MISSRED December 7, 2010 at 7:51 am #

    Peri; biz de dişler geç çıkacak galiba, babasının ilk dişi 14 aylıkken çıkmış:)) Doktor da daha görünürde diş yok dedi.Pelin; Tabi Ayça biraz daha büyük belki şu süt-meme bağımlılığı biraz azalsa daha iyi uyuyacak bizimki. Yalnız şu beraber yatma olayı tamamen benim tembelliğimden oldu. İyice alıştırmadan benim de bu olaya bir son vermem lazım.

  6. Anonymous December 8, 2010 at 5:13 pm #

    Aynı dert Çınar da 7 aylık oldu ve son iki aydır geceleri iki saat aralıksız uyku uyumuyor. Önce bu büyüme atağı mı acaba dedim. Sonra çocuğun birşeye ihtiyacı var herhalde olsun uyansın emsin dedim. Sonra aaa dişi çıkıyo herhalde ondan dedim. Sonra ayağa kalkmaya başladı o daha fena oldu direkt uyanmış bir halde yatakta ayakta buluyoruz kendisini. Şimdi de son on gündür hastalıkla mücadelemiz var… Ama şu hastalık bitsin içimdeki despot anne çıkar Tracy Hogg mu olur Feber mi olur yoksa kötek mi olur bilemiyorum ama uyku eğitimi başlayacak diyorum :)Sende de bir gelişme olur ise buradan paylaşır mısın?

  7. MISSRED December 9, 2010 at 11:03 am #

    Ben açlıktan olabileceğini düşünüyorum son 10 gündür sütüm az. Yalnız bir kaç gündür Begüm daha iyi gibi 2 dakika emip yatıyor 11 de yatıp 2 de 4 de ve 7 de kalktı bu iyi hali yani:))

  8. ÇokBilmiş December 9, 2010 at 6:11 pm #

    🙂 Bilmiş, bilmiş "Hepsi geçecek ve sonra yeniden başlayacak ve sonra yine geçecek" diyeyim ben de :))) Muhakkak bir atak yaşıyordur. Tracy Hogg okumanızı öneririm. Büyüme atağı gibi geliyor kulağa anlattıkların. Diş çıkarıyor olabilir, ayağa kalkma öncesi olabilir; hatta sıralamaya başlayacak olabilir. Muhakkak geçer. Ben yatağa da aldım, beraber de yattım, hamakta da salladım… Şu anda 15 aylık; akşam 7'de yatıp, sabah 7'de kalkıyor.Sakin zorlama Begüm'ü; o bilir ne zaman normale döneceğini. Sen sadece uykunu düzeltmeye bak. Mesela Begüm'le arana ince bir yastık koy yatakta, daha rahat uyursun. Begüm uyanınca da aradaki yastığı kaldırman yeterli olur.

  9. MISSRED December 10, 2010 at 9:30 am #

    Tracy Hogg'u okudum ama hamilelikte okuduğum için aklımda bir şey kalmamış yeniden gözden geçirmem lazım. Yok zorlamıyorum zaten bizimkini bir şey yaptırmaya zorlamak imkansız kendi kuralları var hanım efendinin hiç ödün vermiyor ben de kendi haline bırakıyorum. Dün saat 10 da emzirdim 10:30 gibi uyudu ve sabah 6 da kalktı ŞOKTAYIM hala:)))

  10. Çiğdemmm December 11, 2010 at 9:51 pm #

    ohhh be 🙂 bu yazıyı görmem bana bugün bu yorgunlukla Allah'ın bir lütfu terk kelime ile :)bugün yankı sabah 10:30 dan beri 1saat öğlen 1 saat de akşama doğru sadece KOCA GÜN 2 saatcik uyudu ve ben cinnet anne oldum bile ilk günden. ÇOk fena yoruldum ve yorulunca moralim bozuldu.. ağlıyordum en son.. Artık böyle uyursa biterim ben diye.. Çünkü normal uyku düzeni Begüm ile aynı hemen hemen. İnş büyüme atağıdır diyorum. N'olur kalıcı olmasın 5 dk uykuya dalıyor bir uyanıyor pür neşe, yatakta oturmuş beni bekliyor.. kendi kendine ASLA uyumuyor artık. İlla yakamı bir yerimi tutacak birlikte uyuyacağız, yatağına uyuyunca alıcam falan… oyyy içim dolmuş benim acil konuşmaya iht var ://

  11. MISSRED December 13, 2010 at 8:26 am #

    Bizim geçti galiba, o hafta çok zordu. Şunu farkettim ki Begüm tok olunca gazı çıkarıldıktan sonra süper uyuyor. Belki biraz daha yedirip içirmek lazım bu aralar. Ben şöyle bir şey yaptım geçen hafta; uykusunun geldiğini anlamadan hiç yatırmaya uğraşmadım. Yatak odasına gidiyorum ışığımız kısık,dönencesinin müziğini açıyorum. Kendi yatağımızda yatar pozisyonda emziriyorum. Biraz yatağın üzerinde dönüyor, oynuyor. SOnra bakıyorum gözler yarıma iniyor, koyuyorum yatağına kendi kendine uyuyor. Kendi kendine uyumazsa kucağıma alıyorum iki pışpış uyuyor. Bu arada o bir yerimi tutarak uyuma bizde de var demek ki bebeklerin bu aralar güvene ihtiyacı var, istediklerini vermek lazım.

  12. Çiğdemmm December 15, 2010 at 1:04 am #

    4 gündür günde sadece 2 saat uyuyor ve gece 00:30 kadar cin gibi açık gözleri! 21:30 da uyuyan çocuk gitti. Pufff oldu uçtu.. Ama evimiz pek kalabalık son günlerde belki ondan böyle olmuştur. Herkes gidince düzelecek umudum var hala ://

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

