EMZİRME REFORMU SOBESİ

24 Dec

Sevgili Çiğdem ve Ayda’nın annesi beni mimlemiş. Ülkemizin bir sürü reforma ihtiyacı olduğu gibi Emzirme Reformu’na da fazlasıyla ihtiyacı var. Sonuna kadar destekliyorum.


(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)
Yüzde 10-15 civarıdır diye düşünüyorum.
(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
Begüm 8 aylık, ek gıdalarla beraber hala Begüm’ü anne sütüyle besliyorum ve 1.5-2 yaşına kadar emzirmeyi istiyorum.
(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
2,5 aylıkken işe başladım ama kendi işim olduğu için esnek çalışma saatlerine sahiptim.
(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
HAYIR.
(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Karşılaşmadım ama tek bayanın ben olduğum iş yerinde süt sağma, saklama gibi durumlarda zorlandım.


(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Begüm’ü AVM’lerin emzirme odaları ve arabamız dışında dışarıda emzirmedim. Zaten çok hareketli olduğundan benim dışarıda Begüm’ü emzirmem imkansızdı hem de hiç mecbur kalmadım. Mecbur kalsam çekinir ve rahat edemezdim. 


(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
Benim emzirme danışmanım eşimdi:))) Bana bu konuda kimsenin veremeyeceği moral ve desteği verdi.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?

“Sütün yetmiyor, mama ver”  bir dönem en çok duyduğum cümleydi, zor günlerdi:(

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?

Emzirme reformunu biliyor ve de sonuna kadar destekliyorum. Emzirme Reformu Türk kadınının bilinçlenmesi ve işverenlerin bu konuda hassasiyet kazanması için şart!!!


(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için
http://emzirmereformu.com/ adresindeki formu doldurmanız yeterli.
Benden de en başından beri  hep destek, tam destek!

Ben de TANYA‘yı, Haydins‘i ve Özgesizolmaz‘ı, İLK’i ve KIRMIZI‘yı mimliyorum. Cevapların aynı zamanda bilgi@emzirmereformu.com‘a da gönderilmesi gerekiyor veri toplamada yardımcı olmamız için. Ayrıca isteyenler facebook sayfasından da bu anketi doldurabilirler.

(*) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı yüzde 1,3. (Kaynak UNICEF Türkiye). Annelerin yüzde 98’i doğumdan sonra emzirmeye başlıyor, fakat ilk iki aydan sonra genel emzirme sorunları veya işe başladıklarında yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle emzirmeyi ve anne sütüyle beslemeyi sonlandırabiliyorlar.

2 Responses to “EMZİRME REFORMU SOBESİ”

  1. Peri December 27, 2010 at 7:45 pm #

    teşekkürler 🙂

  2. Ayda'nın annesi December 27, 2010 at 7:45 pm #

    teşekkürler 🙂

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

