Begüm ve televizyon

28 Dec

Bizim evde TV hep açıktır. Son 1 aya kadar problem olmuyordu ama artık Begüm televizyonla ilgilenmeye başladı. Eskiden TV’ye arkası dönük oturtuyorduk ve dönüp bakmıyordu bile, ilgilenmiyor diye seviniyorduk. Neden sonra Begüm reklamlar çıktığında televizyona kilitlenmeye başladı ve artık iş ciddi boyutlara ulaştı. Reklamlar başladığı anda elindeki her şeyi, yanındaki herkesi bırakıyor ve Begüm diye bas bas bağırsak bile kesinlikle bakmıyor. Hipnotize olmuş bir şekilde TV’ye odaklanan Begüm reklamlar çıktığı anda bunu anlamayı nasıl başarıyor bilmiyorum.


Sürekli bebekler için TV’nin zararlarını okuyup duruyorum, hal böyle olunca tırsıyor insan. Şimdilik çözüm olarak reklamlarda kanalı değiştirsek de onu tamamen TV’den uzaklaştıracak ya da ailecek kendimizi TV’den uzaklaştıracak bir çözüm bulmalıyım.


Siz TV konusunda ne düşünüyorsunuz? Bebeğinize TV seyrettiriyor musunuz? Hiç tanıştırmamalı mı yoksa arada seyrettirmek bir problem yaratmaz mı?

10 Responses to “Begüm ve televizyon”

  1. çokoprenses December 28, 2010 at 11:57 am #

    tv izlemiyoruz,ceren uudugunda haftasonları şöyle bi açıyoruz.ceren için açıyorum ama baby tv'yi,bazen meyvesini yerken,bazen de cok emekleyip kan ter içinde kaldıgında otursun biraz dinlensin diye.

  2. MODAveSOSYETE ; December 28, 2010 at 12:18 pm #

    bence o kadar kasma kendini bu konuda. ben ayçayı tv den hiç uzaklaştırmadım.bir şekide hep dibinde oldu. aynen oda yeni yeni tvyi keşfetmeye başladı. daha 6 aylıktı reklamlara hastaydı. zaten reklam hastası olmayan bebek duymadım hiç 🙂 tüm kanalların reklam müziklerini bilirdi ve başladığı an dünyayla ilgisi kopardı. şimdiyse sadece müzikli reklamlara bakıyor. mesela garantinin yeşilli noel reklamına deliriyor :)tv bebek ilişkisine gelince. tüm doktorlar aman sakın tv seyrettirmeyin yok şöyle asosyal yok şöyle içine kapanık olur falan diyorlarda daha bunun bir örneğine bile denk gelmedim. ben tv ile büyüdüm. eşim, yeğenim, kuzenler, arkadaşlarımın çocukları hiçbirimiz ve hiçbiri tv ile büyümemize rağmen çok şükür normal hayat yaşadık 🙂 ne yapsak etsekde bir şekilde tv ile tanışacak ve büyüyecek. ama şöyle bir örnekde var. uzakdoğuda bebeğin birine bakıyorlar şiddet eğilimi var. anne baba ölecek üzüntüden. çocuk eline geçeni fırlatıyor ve kendini ısırıyormuş. hemde kanatırcasına. götürmüşler doktora. adam dadıyı kontrol edin demiş. eve gizli kamera yerleştiriyorlar. bakıyorlarki dadı gayet iyi hiçbir sorun yok. en nihayet dadının karate ve aksiyon filmleri seyrettiğini görüyorlar. kadın işi gereği her an seyretmiyor ama tv hep açık. bebek birşekilde bu şiddeti tvden kapıyor ve uyguluyor. o yüzden tv de ne seyrettiği çok önemli. bide yakından bakmaması o kadar. onun dışında fazla endişe etmene gerek yok derim şekerim. öp onu o güzel yanaklarından 🙂

  3. MISSRED December 28, 2010 at 12:44 pm #

    Çokoprenses; tebrik ediyorum valla bizim evde seyredilmese bile açıktır, TV açık değilse yarattığı sessizlikten dolayı bir tuhaf hissederiz. Eşim futbol bağımlısı olduğundan ve her şeyi maçlara göre planladığımızdan canıma tak etti en sonunda futbol paketini iptal ettim, en basit pakete geçtik o yüzden baby tv yok galiba bizde.

  4. MISSRED December 28, 2010 at 12:48 pm #

    Moda ve Sosyete;Bizim evde Türk dizileri seyredildiğine göre Begüm de entrikacı olur herhalde:)))))))))))))))Şaka bir yana bu sezon diziler konusunda oldukça yol katettim sadece Küçük Sırlar'ı izliyorum ama Muhteşem Yüzyıl'ı da kaçırmam kesinlikle:)Dediğin doğru hepimiz tv ile büyüdük, bir şey olmadı çok şükür ama ne izlendiği gerçekten önemli.

  5. Peri December 28, 2010 at 8:49 pm #

    ben de çok sıkıldığım zaman(genelde akşama doğru) açıyorum bazen, Ayda yı da arkası dönük oturtuyorum oyuncaklarının önüne. O yüzden pek farketmiyor, farkederse de dönüp izlemeye çalışıyor. Genelde o varken açmamaya çalışıyorum. Bazen de çok yorulduysam baby tv açıyorum, yarım saat kadar açık kalıyor, ara ara izliyor. Ben de TV bağımlısıyım, annem küçüklüğümden beri izlettirmemek için uğraşırdı, hatta üniversiteye hazırlanırken izlemeyeyim diye sigortayı kapatmış elektrikler yok diye izleyememiştim o kadar yani 🙂 şimdi kızımla birlikte kendimi terbiye ediyorum desem olur.

  6. ÇokBilmiş December 29, 2010 at 10:35 pm #

    Ben izlettirmiyorum, kendim de izlemiyorum. Sadece kızım yattıktan sonra eşim açarsa onun yanınd aoturmak adına bakıyorum. Zaten TV'de doğru düzgün program da yok gördüğüm kadarıyla. Akşamları netten film indirip izlemeyi tercih ediyoruz.Her neyse, benim gözlemim şu: Kızıma 1 yaşına kadar hiç TV seyrettirmedim. Şu anda 16 aylık ve TV açık olsa bile en fazla 1 dakika bakıyor. TAvsiyem bir 4 ay dişinizi sıkıp TV açmayın. Ses istiyorsanız radyo açın, CD çalın, ekndiniz şarkı söyleyin filan. "Reklam sevmeyen bebek yoktur" diyenleri kızıma reklam izlettirmeye davet ediyorum :)TV'de faydalı bir şey yok ayrıca ne seyrettireceksiniz bebeğe?

  7. MISSRED December 30, 2010 at 1:05 pm #

    Peri; annenin taktiği süpermiş ben de Umut'a uygulasam hiç fena olmayacak.Çok bilmiş; bizde genelde belgesel kanalları,spor programları ve diziler izleniyor. Ben izlemeden yaşarım ama eşim televizyonsuz duramaz. Başka şeylerle ilgilensek bile tv hep açık bu alışkanlığı sonlandırmalıyız dediğin gibi.

  8. Çiğdemmm December 30, 2010 at 11:26 pm #

    Doktorumuz izletmeyin diyor.Yankı daha hiç tv görmedi. Biz ailecek düşkün değiliz. Sorun olmuyor. Annemler geldiğinde dizileri kaçtığı için problem oluyordu ilk zamanlar, ancak ne kadar kararlı olduğumuzu anladıklarından beri onlar da problem etmeyi bıraktılar.Ben sadece tv den Türkan dizisini izliyorum, onun da saati geç 🙂 diğer yabancı dizileri netten hallediyorum eğer izleyeceksem :)Zaten başka da bi şey yok tv de kayda değer :/

  9. Tanya's January 18, 2011 at 7:38 pm #

    Missred,Bizde hiç izletmiyoruz, bu aslında ailenin uygulayabilmesiyle alakalı bir karar.Seyredende büyüyor, seyretmeyende. Evdeki abla sıkı tembihli..TV yok, ee zaten 7de uyuyor, sorun yok.Reklamsız yemek yemeyen bebeklerden yetiştirmek istemiyorum ehehehe.

  10. MISSRED January 20, 2011 at 8:51 am #

    Tanya; özellikle de TV ile yemek olayını ben bilhassa dikkat ediyorum. Açık TV bile yemek yerken kapatılıyor ancak Begüm gece 11'e kadar uyumadığı için biz de mutlaka 1-2 saat açık kalıyor ve bizimki de sadece reklamlarda bakıyor onda da değiştiriyoruz zaten.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

