9-10 ay zeka gelişimi için oyunlar

18 Feb

Çalışan anne bebeğiyle daha kaliteli zaman geçirirmiş. Bunu kim demişse koca bir yalan söylemiş. İşten çıkıp Begüm’ü annemden alıp eve vardığımızda akşam saat 8’i bulmuş oluyor. Yemek yemişsek annemde, ne mutlu bize ama yememişsek zaten yemeği ısıt, salata yap, sofrayı kur, ye, yemeği topla, bulaşıkları makineye koy veya yıka, mutfağı topla oldu mu saat 9? Oldu.
Yemekten sonra rehavet çöküyor tabi insana. Ondan sonra Begüm huysuzluk yapmasın ya da uyusun diye gözünün içine bakıyorum resmen. Kalite bunun neresinde sorarım size?

Sonra hafta sonu geliyor.  Haftalık alışveriş yaptığımızdan boşalan dolabı bir doldurmak lazım. Kirlileri çamaşır makinesine atıp evi bir toparlamak lazım. Market alışverişi başlı başına bir iş ve ben ütüyü bile daha çok seviyorum artık. Bir sürü poşet ve Begüm artı Begüm’ün eşyalarıyla eve çıkana kadar kan ter içinde kalmaktan nefret ediyorum. Hafta sonu yapılması gereken işler listesi bu kadar kabarıkken zaten öğlene kadar hiçbir şey yapamıyoruz. Begüm’ün kahvaltısı, Begüm’ün meyvesi, Begüm’ün çorbası. Ben bu konuda hassasiyeti bir türlü atamıyorum üstümden. Çünkü kesilen meyve 15 dakikada tüketilmelidir, ısınan yemek tüketilmezse bakteri üretir gibi bilgilerden ötürü hep istiyorum ki yiyelim adam gibi evimizde sonra çıkalım dışarıya. Zaten trafik, insan kalabalığı  yeterince zamanımıza tecavüz ediyor bir de dışarıda vay ben şimdi Begüm’ü nasıl besleyeceğim diye düşünmek istemiyorum.

Alışveriş bitip eve geldikten sonra her çalışan bayanın hafta sonu yapmak üzere biriktirdiği işler üstüme üstüme geliyor. Bunları yapmanın ya da yapamamanın verdiği stres bebeğinize yeterli vakti ayıramamanın vicdan azabıyla birleşince bir de bakmışsınız hiçbir şeyi tam istediğiniz gibi yapamadığınız 2 gün daha bitmiş ve pazar akşamı olmuş. Pazar akşamları çok kötü oluyorum ben sanki bütün hafta sonu gezmişim de pazartesi günkü sınavı unutmuşum gibi hissediyorum. Son dakikaya kadar çalışmamış öğrenci gibi stres basıyor beni. Bütün bu kaos içinde Begüm’e vakit ayırıyorum tabi ama kaliteli mi? Bence değil.

Kısaca; hayat zor!!

Şimdi birazda oyunlardan bahsedeyim. Begüm oyuncaklarla pek oynamıyor, sürekli keşfetme modunda olduğu için oynamaması gereken ne varsa onların peşinde!!! Bu yüzden biz de oyuncak almıyoruz Begüm’e. IKEA’dan aldığımız kaplar, mandallar, bir de halkalarla oynuyoruz beraber. Doktorumuz da zeka gelişimi için şu oyunları oynamamızı önerdi.

1-   Kutuyu doldurup boşaltma: Mandalları kutuya koyuyoruz sonra tek tek mandalları çıkartıyoruz.

2-  Kırmızı rengi öğretme: Değişik renkli halkaların, kapların ya da mandalların içinden sürekli kırmızı olana yönelerek, örneğin diğerlerinden mandal diye bahsederken ondan “kırmızı mandal” diye vurgu yaparak ayrıca çevremizde kırmızı olan her şeyden “kırmızı yastık”, “kırmızı domates” diye bahsederek kırmızıyı öğretmeye çalışıyoruz ve bir sürü renkli obje içinden kırmızı olanını bize vermesini istiyoruz.

3- Oyuncak saklama : Tanıdığı bir objeyi ya da oyuncağı beraber onun da ulaşabileceği bir yere saklıyoruz. ( Mesela Begüm’ün Ayşe bebeğini sakladık) Sonra yaklaşık 1 saat sonra “nerdeymiş Ayşe?” diyerek sakladığımızdan yerden Ayşe’yi çıkarıyoruz. Bir kaç kez aynı şeyi tekrarlayıp en sonunda Ayşe bebeği onun bulmasını istiyoruz.

4- Saklambaç; Bebeğimizin bizi duyabileceği bir yere saklanarak sese doğru gelmesini ve bizi bulmasını sağlıyoruz.

5- kapak açma-kapama :  Kavanoz ve kutuların kapaklarını açma kapama egzersizleri yapıyoruz.

.

    

6 Responses to “9-10 ay zeka gelişimi için oyunlar”

  1. mubi February 18, 2011 at 9:05 pm #

    Market alışverişi için Migros sanal marketi tavsiye ederim.Sebze meyveleri bile gayet taze ve güzel seçilmiş getiriyorlar.Akşam 10'a kadar da servisleri var.Poşet taşımak,çocuk taşımaktan kurtuldum artık:)

  2. mubi February 18, 2011 at 9:05 pm #

    Market alışverişi için Migros sanal marketi tavsiye ederim.Sebze meyveleri bile gayet taze ve güzel seçilmiş getiriyorlar.Akşam 10'a kadar da servisleri var.Poşet taşımak,çocuk taşımaktan kurtuldum artık:)

  3. NİHAN February 24, 2011 at 9:39 pm #

    begüm ve Can ali sanırım hemen hemen aynı günlerde doğmuşlar🙂

  4. NİHAN February 24, 2011 at 9:39 pm #

    begüm ve Can ali sanırım hemen hemen aynı günlerde doğmuşlar🙂

  5. MISSRED February 25, 2011 at 1:11 pm #

    Mubi; herkes tavsiye ediyor ama ben unutuyorum Migros sanal marketi.En iyisi bu haftasonu bir deneme yapayım.Nihan; Begüm 23 nisan doğumlu.

  6. MISSRED February 25, 2011 at 1:11 pm #

    Mubi; herkes tavsiye ediyor ama ben unutuyorum Migros sanal marketi.En iyisi bu haftasonu bir deneme yapayım.Nihan; Begüm 23 nisan doğumlu.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

