Beslenme üzerine

20 Apr

Bugün diyetisyenle randevum vardı. Ne acı ki şu an Begüm’ü doğurduktan 1 ay sonra düştüğüm kilodayım. Kısaca özetlersek; ben hamileliğimde 30 kilo aldım. 1 ay sonra 18 kilosu gitmiş ve gitmeye de devam ediyordu çünkü beslenmeme hayatımda hiç olmadığı kadar dikkat ediyordum.

Ne olduysa Begüm 3 aylıktan sonra kilo almamaya başlayınca oldu. Bizim doktor bol bol şerbetli tatlı ve lokum yememi salık verince bende film koptu. O sıcaklarda sütüm artar bebeğim kilo alır diye o tatlıları tabak tabak nasıl yedim hala düşününce midem bulanıyor.  Sen o kadar oku ne süt yapar ne süt yapmaz diye yerli yabancı bütün kaynakları ezberle ondan sonra git o kadar tatlıyı ye ve 1.5 ayda 6 kiloyu tekrar geri al. İşte bir umuttur yaşatan insanı diye boşuna dememişler. O zamandan aklımda kalan cümle zaten her şeyi açıklıyor. Demiştim ki “isterse 100 kilo olayım yeter ki bebeğim kilo alsın”

Begüm kilo almadı, böylelikle şerbetli tatlıların, lokumların bebeğe yaramadığını vücudumdan 6 kilo ödeyerek öğrenmiş oldum bende. Öyle yemişim ki hala canım tatlı istemiyor:)))

Diyetisyene bebek beslenmesini de sordum. Emzirmekten sıkıldığımı söyledim. Emzirmekten değil aslında Begüm’ün gece uyanıp emmeden sakinleşmemesinden sıkıldım. Diyetisyen  “2 yaşına kadar muhakkak emzirin” dedi. Emziririm tabi şurda 1 sene kaldı 2 yaşına nolucak ki?:)))
Şu inek sütü- devam sütü- mama mevzusunu da konuştuk. ” Süte gelene kadar yediğimiz her şey problemli” dedi.

Ben de bu konudaki bakış açımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Türkiye’de bir şeyin belgesini almak o kadar kolay ki o yüzden hiç inanmıyorum organik gıdaya. Kötünün iyisidir o ayrı ama kimse ben sadece organik besleniyorum demesin.  Her şey ilaçlı, katkı maddeli. Bebek mamaları da kendilerini sütten çıkmış ak kaşık gibi göstermiyorlar mı ona da sinir oluyorum. O kavanoz mamaları, yoğurtlar falan hepsi çocuklar için zararlı ama bence bizim bebeklerimize verdiğimiz gerçekten faydalı hiçbir şey yok şu anda. Anne sütüne bile yediğimiz her şey geçiyor. O yüzden inanmıyorum kavanoz mamasıyla beslenen çocukla sözde ev yapımı yiyeceklerle beslenen çocuğun sağlık açısından aralarında fark olduğuna. Bu demek değil ki sürekli hazır gıdalarla besleyelim çocuğu ama verince de vicdan yapmasın bence kimse. Daha Begüm mama, hazır gıdayla tanışmadı ama bunun sebebi şimdilik öyle bir ihtiyaç doğmadı. Bisküviyi bile doktordan doktora veriyoruz eline, doktor Begüm’ün siniri yatışsın diye veriyor daha doğrusu. Ancak artık ne yiyorsak Begüm’e de veriyoruz  çok yağlı ve çok tuzlu olmamak kaydıyla. Çünkü artık o da değişiklik istiyor sıkıldı çocuk hastane yemeği gibi tatsız tutsuz yemeklerden. Dışarıda yemek yediğimiz zaman da bize eşlik ediyor Begüm zaten başka türlü zaptedilmiyor bizimki dışarıda.

Anlayacağınız rahat olun diyorum ben beslenme konusunda öyle kasmayın Fatma’nın çiftliği, Ayşe’nin sütü bilmem ne diye. Türkiye’de organik gıda yok siz kendi kendinizin meyvesini-sebzesini üretene, buğdayını çavdarını elde edene kadar:)))))***

*** Tabi bu benim düşüncem.

8 Responses to “Beslenme üzerine”

  1. MODAveSOSYETE ; April 20, 2011 at 11:33 am #

    evet güzel demişin. öncelikle kendimizi kasyalım ! kasmanın sonu yok çünkü 🙂 ben kızıma 7 ay süt verdim. ama hiçbir zaman sütüm tam yetmemişti. o yüzden 4 aylıkken katı yemeğe geçmiştik. bakıyorumda her doktor farklı. mesela benimki emzirmeyi uzatmanın bir zaman sonra yarardan çok zararını göreceğimi söylemişti. normal yemeklere tepkisi daha fazla olurmuş bebeğin. o yüzden erkenden katı yemeğe siz ne yerseniz vermeye başlayın demişti. doğrusu epey faydasını gördüm. bizimki çiğ köfte ve kısır bile yiyor desem inanırmısın 🙂 (tabi ki minik parça veriyorum) sütte ise çocuk sütlerinin hepsinde şeker var. o yüzden pınar ın organik sütünü seçtim ve şimdiye kadar hep onu verdim. gerçekten organikmi allah bilir ama ben üstüme düşenin en iyisini yapıyorum elimden gelende bu. şimdi öğlenleyin sadece sebze yemeği hanımefendiye özel yapılıyor o kadar. sebzelerini organik pazardan alıyorum. ama takıntılı değilim. bazen bizimkilerdende pişiyorum. benim takıntılı olduğum tek şey var. o da şeker. şeker hücrelerini ne kadar geç büyütürsek o kadar iyi. o yüzden şekerli hiçbir şey vermiyorum. elbette yuvada görecek isteyecek. ne kadar geç başlarsa o kadar kar. seni ve kızını öpüyorum 🙂

  2. MODAveSOSYETE ; April 20, 2011 at 11:33 am #

    evet güzel demişin. öncelikle kendimizi kasyalım ! kasmanın sonu yok çünkü 🙂 ben kızıma 7 ay süt verdim. ama hiçbir zaman sütüm tam yetmemişti. o yüzden 4 aylıkken katı yemeğe geçmiştik. bakıyorumda her doktor farklı. mesela benimki emzirmeyi uzatmanın bir zaman sonra yarardan çok zararını göreceğimi söylemişti. normal yemeklere tepkisi daha fazla olurmuş bebeğin. o yüzden erkenden katı yemeğe siz ne yerseniz vermeye başlayın demişti. doğrusu epey faydasını gördüm. bizimki çiğ köfte ve kısır bile yiyor desem inanırmısın 🙂 (tabi ki minik parça veriyorum) sütte ise çocuk sütlerinin hepsinde şeker var. o yüzden pınar ın organik sütünü seçtim ve şimdiye kadar hep onu verdim. gerçekten organikmi allah bilir ama ben üstüme düşenin en iyisini yapıyorum elimden gelende bu. şimdi öğlenleyin sadece sebze yemeği hanımefendiye özel yapılıyor o kadar. sebzelerini organik pazardan alıyorum. ama takıntılı değilim. bazen bizimkilerdende pişiyorum. benim takıntılı olduğum tek şey var. o da şeker. şeker hücrelerini ne kadar geç büyütürsek o kadar iyi. o yüzden şekerli hiçbir şey vermiyorum. elbette yuvada görecek isteyecek. ne kadar geç başlarsa o kadar kar. seni ve kızını öpüyorum 🙂

  3. MISSRED April 22, 2011 at 8:36 am #

    Biz de 5 aylıkken ek gıdalara geçtik ve faydasını gördük. Begüm dişi olmamasına rağmen her şeyi yiyor, hiç sıkıntı yaşamadık. Tabi ki maksimum özeni göstermeliyiz ancak abartmanın alemi yok.

  4. MISSRED April 22, 2011 at 8:36 am #

    Biz de 5 aylıkken ek gıdalara geçtik ve faydasını gördük. Begüm dişi olmamasına rağmen her şeyi yiyor, hiç sıkıntı yaşamadık. Tabi ki maksimum özeni göstermeliyiz ancak abartmanın alemi yok.

  5. Anonymous June 1, 2011 at 11:12 am #

    aslı hanım sütünüz yetmediğinde mama verdiniz mi takviye olarak peki? sadece anne sütü yetmez dedi dr. mama da başlattı bize hatırladığım kadarıyla süt alerjiniz vardı.teşekkür ederim

  6. Anonymous June 1, 2011 at 11:12 am #

    aslı hanım sütünüz yetmediğinde mama verdiniz mi takviye olarak peki? sadece anne sütü yetmez dedi dr. mama da başlattı bize hatırladığım kadarıyla süt alerjiniz vardı.teşekkür ederim

  7. MISSRED June 3, 2011 at 12:35 pm #

    Yok vermedim, sütümün yetmediği olmadı sanırım zaten 4,5 aylıkken ek gıdaya başladık yavaş yavaş. Sadece anne sütünün yetmeyeceğine doktor karar veremez, bu doktorların hepsi mamacı ben anlamıyorum valla.

  8. MISSRED June 3, 2011 at 12:35 pm #

    Yok vermedim, sütümün yetmediği olmadı sanırım zaten 4,5 aylıkken ek gıdaya başladık yavaş yavaş. Sadece anne sütünün yetmeyeceğine doktor karar veremez, bu doktorların hepsi mamacı ben anlamıyorum valla.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

