TEFAL ACTIFRY TESTİ

25 May

Dün Fikrimühim’in Mutfak Sanatları Akademisi’nde düzenlediği Tefal Actifry Workshop’una katıldım. Hem yemeğin daha çok yeme kısmıyla ilgilendiğim hem de daha önce bir yemek çalışmasına katılmadığım için benim için farklı ama harika bir deneyimdi.  Bu arada bu bir reklam postu değil yani MSA, Fikrimühim ve Tefal’in benim bir blogger olduğumdan bile haberleri yok. Ben sadece Actifry’ı güzel bir ortamda test etmiş biri olarak fikirlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki workshop’un yapıldığı MSA’ya bayıldım. İçinde azıcık yemek yapma isteği olmayan beni bile bu kadar etkilediğine göre öğrenciler kim bilir orada ne işler çıkarıyordur. Profesyonel mutfaklar yemek konusunda insanı gerçekten gaza getiriyor onu söyleyeyim. İleride burada düzenlenen amatör programlardan birine katılmak dileğiyle gelelim Actifry deneyimlerimize.

Google’dan aratarak Actifry ile ilgili bir çok yorum okudum. Bunlar o kadar uç yorumlardı ki birisi iğrenç diyor, diğeri harika kafamda soru işaretleri oluştu tabi. Bunu birebir deneyimleyebilmek bu yüzden büyük şans oldu. Kimse o kadar para verip, mutfağında ciddi  yer kaplayacak bir makineyi boşuna almak istemez dimi?

Menümüzde; havuç,biber,kabak kızartma , çoban kavurma ve sıcak meyve salatası  vardı. Bu arada biz gelmeden önce patatesleri kızartmaya başlamıştı şef o yüzden bize yapmak değil tatmak düştü. İlk yediğimiz patatesler fırında yapılmışla yağda kızartılmış arasında ne çok yağlı ne de yavan diyebileceğimiz kıvamda oldukça lezzetliydi. İkinci yapılan dondurulmuş patates kızartmasını ise ben çok beğenmedim açıkçası. Bu arada dondurulmuş patateslerin belli bir miktarda kızartılarak dondurulduğu yani içinde daha kızartmadan yağ barındırdığı ek bilgisini aldık ürün müdürü Emrah Bey’den.

Sözü fazla uzatmadan, yemek blogu kıvamına getirmeden şunu söylemek isterim ki;
1- Patates kızartmaları alıştığımızdan farklı ama çok lezzetliydi.
2- Havuç, biber, kabak kızartması insana o vıcık vıcık yağlı hissini de vermeden damağımda oldukça lezzetli bir tat bıraktı.
3- 20 dakikada pişen çoban kavurma -burada pişen diyorum çünkü kendi kendine pişiyor, siz o sırada başka işinizi rahatlıkla yapabilirsiniz-   pratikliği ve lezzetiyle benden tam puan aldı.
4-  Un ve tereyağıyla yaptığımız kırıntıların sıcak meyvelerin üzerine döküldüğü meyveli crumble ise son zamanlarda yediğim en lezzetli ve hafif tatlıydı.
5- Bir de bütün bunları bir kesme tahtası ve bir actifry la yapmamız, dağ gibi bir bulaşığın birikmemesi, temizliğinin çok kolay olması, yiyeceklerde fazla kızartıldığından ötürü yanma ihtimalinin olmaması, çocuklara kızartmasız kızartma tadları sunabilmemiz, başında beklemek zorunda olmadığımız için zamandan kazandırması beni oldukça cezbetti.

6 Responses to “TEFAL ACTIFRY TESTİ”

  1. deniz saatçioğlu May 18, 2011 at 5:48 pm #

    Ben de istiyorum ne zamandır bir tane edinmek ama çok pahalı, ayakkabı almaktan fırsat gelmiyor :))Teşekkür ederim yorumun için. Ben de kendimi, çok sporum diye bir garip hissetmiştim :)Bu arada, ben senin izleyicindim ama göremedim kendimi şimdi izleyiciler arasında. Tekrar izliyorum. http://denizsaatcioglu.blogspot.com/

  2. MISSRED May 23, 2011 at 2:21 pm #

    Anneler gününde 1 kg olanı oldukça uygundu aslında ben de kaçırdım. 1.5 kg olanına bence gerek yok bana çok büyük geldi aklında bulunsun:)

  3. Miss Sensible May 24, 2011 at 2:19 pm #

    Daha yeni actifry edinmiş ve hala denememiş biri olarak bunları duymak hoşuma gitti 🙂

  4. MISSRED May 24, 2011 at 2:24 pm #

    Güle güle kullanın,bir sürü güzel değişik tarif var, sadece kızartma yapıyor diye de düşünmemek lazım.

  5. irem May 29, 2011 at 3:03 pm #

    ben de almayı planlıyordum yazını okumak çok yardımcı oldu 😉 özgürce patates kızartması yeme fikri muhteşem kesinlikle =)

  6. MISSRED May 30, 2011 at 1:53 pm #

    İrem; yine de patates olayını abartmamakta fayda var haşlanmışı bile diyetlerde yasak genelde:)

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

