Piyango

4 Aug
k

Piyangodan bize de zor çocuk çıktı:)))

Begüm bu aralar çok zorluyor bizi. Balkondan sinsice cep telefonlarını atması mı dersiniz, istediği olmayınca çığlık çığlığa ağlaması mı? Sürekli yaramazlık peşinde bir kız çocuğu, 1 dakika boş bırakmaya gelmeyen bir asi cadı. 
Kendimi sakinleştirmek için açıp açıp Osho’nun Çocuk adlı kitabını okuyorum. Diyor ki Osho;

“İtaat eden çocuk her zaman sıradandır; itaatsiz olmak demek, biraz zekaya ihtiyaç duyar”

“Anne babalar boyun eğen çocukları sever. Ve unutma ki boyun eğen çocuk neredeyse en aptal olandır”

Bir de şöyle diyor;

” Çocuğunda hoşuna gitmeyen bir şeyler bulursan kendi içine bak, onu orada bulacaksın; o çocuğa yansıtılır. Çocuk sadece duyarlı bir yanıttır.”

” Çocukta yanlış bir şey varsa bu anne babadan geliyor olmalıdır. Bu her zaman böyledir.”

Çıkamadım ki işin içinden, biz mi hata yapıyoruz? Begüm mü böyle bir çocuk? Dönemsel mi ??????????

10 Responses to “Piyango”

  1. Peri August 4, 2011 at 11:03 am #

    hem dönemsel hem de karakterleri ortaya çıkıyor missredciğim. hareketli, yaramaz(iyi anlamda) çocuk zeki çocuktur, meraklı ve öğrenmeye açıktır diye düşünüyorum ben de. bize düşen sabretmek, çok zor biliyorum bazen benim de çığlık çığlığa bağırasım geliyor..

  2. Pelin August 4, 2011 at 11:12 am #

    Sizi okuyunca donemsel olduguna inancim artti zira ben de 16 aylik kizimi bazi durumlarda taniyamiyorum. Istedigi olmadiginda o sevgi kelebegi(!) Gidiyor yerine boyle asabi, car car bagiran bir tip geliyor son gunlerde. Defne hep uyumlu, sakin, guleryuzlu bir bebekti ama artik buyuyormudur bedir boyle arada heyheyleri bir geliyor, tedirgin oluyorum huy mu degistiriyor diye. Ozetle, yalniz degilmisim bunu anladim ama Osho da fena oldu yahu🙂

  3. MODAveSOSYETE ; August 4, 2011 at 11:53 am #

    şekerim hiç canını sıkma. aynı ayça da böyle. enerjisi bitmiyor, istediği olmadımı yeri göğü inletiyor, aldığını yere atıyor, ağlıyor, zırlıyor, tepiniyor. benim doktorum bu dönemi şöyle açıkladı ki bana çok mantıklı geldi. tüm sorun kendisini ifade edememesinden geliyor. çünkü artık konuşmanın ne demek olduğunun bilincinde. bizim yaptığımızı yapamadığının farkında. konuşmaya başlayana kadarda bu dönem böyle aralıklarlada olsa devam edermiş. ne zaman kendini ifade etmeye başlar istediğini rahatça söyliyebilecek döneme gelir o zaman çocuğun karakteri daha uysallaşırmış. bize bu dönemde peygamber sabrına ihtiyacınız olacak haberiniz olsun demişti dediğide aynen çıktı. o yüzden hiç sağa sola bakıpda kafanı bulandırma. en güzeli ben kendimden örnek vereyim sana. bebekliğimde beni sabah yatağa koyarlarmış akşama kadar yatarmışım yere bile inmezmişim. öylesine uysalmışımki nerdeyse annem doktora götürecekmiş beni. annem ayyy bu gerizekalı olacak dermiş ama IQ um 160. evet Einstein ile aynı :))))))) konuşmaya ki cümle kurmadan bahsediyorum 1 yaşına girmeden başlayıp 3,5 yaşında okuma yazmayı çözmüştüm. benim kızım 22 aylık ama hala kelime haznesi 10 u geçmez. diyeceğim o ki kalıplaşmış kurallarla uğraşma akışına bırak ve SABIRLI OL. çok öpüyorum🙂

  4. MISSRED August 4, 2011 at 11:58 am #

    Peri; çok haklısın sabretmek çok önemli. Doktor da "her şeye hayır demeyin, hayır denecek şeyleri de onun gözüne sokmayın" dedi. Siz bıçağı onun alabileceği yere koyup ondan sonra aldı diye kızarsanız bu yanlış olur dedi. Bunun dışında Begüm çok hareketli 1 dak. oturmuyor, hep aksiyon peşinde. Bakalım zaman herşeye cevap olacak.Pelin; büyüyorlar ve bizi de büyütüyorlar, sabır denen şeyi ben Begüm'le öğrendim. Çocukların bu değişim dönemlerinde bizim de onları yanlış yönlendirmememiz, her şeye hayır diyerek onların şevklerini kırmamamız lazım. Sanırım böyle davranırsak onlar da bir süre sonra uyum sağlayacaktır.

  5. MISSRED August 4, 2011 at 12:12 pm #

    Pelin;(moda ve sosyete) Yani durumu ancak bu kadar güzel özetleyebilirdin. Ben de bu kalıplaşmış kurallara karşıyım zaten o yüzden çocukların gelişimleriyle ilgili pek okumuyorum, hepimiz farklı olduğumuz gibi her çocuk da farklı. Zeka denen şeyin dışarıya vurumu da herkeste farklı. Tavsiyelerin için sağol:)

  6. Bahar ve kızısı Yağmur August 5, 2011 at 10:56 am #

    Merhaba🙂 ben sizi tanıdım ama siz beni tanırmısınız. Geçen sene Zeynep'lerde Serhan'ın doğum gününde bizde oradaydık🙂 Begüm bebişti o zaman. Şimdi büyümüş, maşallah.Dönemsel bazı şeyler, büyüdükçe daha keyifli hale geliyor🙂

  7. MISSRED August 5, 2011 at 11:06 am #

    Bahar; tanıdım tabi tanımaz olur muyum??Hata ben de postunuza yorum yaparken kendimi tanıtmam gerekirdi:)) O gün Begüm daha çok küçük olduğu için kimseyle doğru düzgün sohbet etme fırsatım olmamıştı. Zeynep'le geçen gün konuştuk. Fotoğraf çekmekten falan bahsederken sizin blogunuzu söyledi, aslında daha önceden de konuşmuştuk ama ben eklememişim sizi. Fotoğraflarınız çok güzel ben de kendimi geliştirmeye çalışıyorum bu konuda.

  8. Bahar ve kızısı Yağmur August 5, 2011 at 11:14 am #

    ben şimdi fotoğraflarınıza baktımda hepsi çok çok iyi. Çoğuna bayıldım🙂 Evet Zeynep banada söylemişti o gün bugün bende sizi ekliycem demek bu güne kısmetmiş🙂

  9. MISSRED August 5, 2011 at 11:58 am #

    :))) Bugüne kısmetmiş. Çok sevindim fotoğrafları beğenmene, genelde bu konuda yorum yapacak insan yok pek çevremde. Umarım en yakın zamanda yüz yüze görüşme fırsatı buluruz biz de Beylikdüzü'ne taşındık.

  10. Bahar ve kızısı Yağmur August 5, 2011 at 1:56 pm #

    hı hı biliyorum canım🙂 hayırlı olsun bu arada, istediğiniz zaman görüşelim, seve seve.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

