Freud yaklaşımlı Cuma Yazısı

2 Dec
Bugün cuma yazısı yazacaktım, aklımda bir sürü şey vardı, hepsi uçtu gitti. Sahi ben neden bahsedecektim? Begüm’den mi? Yorgun ve ne olduğunu anlamadan geçen günlerden mi ? Ailecek bir değişim ve dönüşüm dönemine girmemizden mi? Bir takım planlardan mı? Hiç olmadı şu bir türlü veremediğim kilolardan mı?
Yok yok ben konumu buldum, şimdi başlıyorum.

Daha aralık ayına girmeden herkeste bir telaş başladı. Yeni yıl telaşı! Herkes hediyelerini aldı, ağacını süsledi, yeni yıldan başka bir düşünce yok çoğu insanın kafasında. Ne yalan söyleyeyim imreniyorum böyle insanlara, işinin gücünün içinde bir de bunlara vakit ayırabilenleri takdir ediyorum. Daha çok da içinden gelerek yapanlara, yaptığında mutlu olanlara gıptayla bakışım.

Yeni bir yıla girecek olmak beni nedense heyecanlandırmıyor. Yeni yıla yeni başlangıçlar, yeni umutlar gözüyle bakamıyorum çünkü. Yanlış anlaşılmasın umutsuzca yaşayan, hayata dair beklentisi olmayan biri değilim ben. Aksine o kadar da çok planım var ki hayata dair. A planım, B planım ve daha fazlası… Ama şu her şeye bir mantıksal çerçevede bakışım yok mu? Bir gün deli olacağım diye korkuyorum. Bir gün önce neyse bir gün sonra da o olacak işte yeni yılda. Kutlamalar genelde başarıyla sonuçlanan bir olayın sonunda olmaz mı? Yılı iyi bitirdiysek biten yılı kutlayabiliriz ama başımıza nelerin geleceğini bilmeden neden kutlama yapıyoruz ki yeni yıl için? :))

Bu arada aklıma bir şey geldi çocukluğuma dair. Çocukken yılbaşında hep evde olurduk, yemekler yapılır, çerezler alınır, bir çok Türk ailesi gibi biz de televizyon başında yılbaşı programlarını izlerdik. Artık beynime neden  öyle kodlamışsam yılbaşı demek kar yağması demekti. Aralık’ın 31’ini Ocak’ın 1’ine bağlayan gece kar yağardı (yağmalıydı) ama hiç de yağmazdı. O kadar dua ederdim, “bu gece kar yağsın” diye, gece durup durup camdan bakardım acaba kar başladı mı diye? Annemle babam anlatırdı kar yağmayacağını ama yok, ben inanmaz ve beklerdim daha doğrusu çok beklerdim:)
Sanırım çocukluğumda yaşadığım bu hayal kırıklığı beni yılbaşından, yeni yılın yeni umutlar getirdiği mottosundan soğuttu. Kar bile yağmayan yılbaşında ne yeniliği, ne umudu dimi ama?? (Karlar içinde girdiğimiz bir yıl bana yeni yıla dair bütün çocukluk şoklarımı unutturacaktır):))))
Yaşasın çocukluğa inme !  yaşasın Freud ! Yaşasın psikanalitik yaklaşım !
                                                                             Source: etsy.com via Maryanne on Pinterest


 Yukarıda “ben konumu buldum” dediğimde, aslında konu 2012 takvimleriydi, nereden nereye geldik!

Bütün bir sene bizimle masamızda duracak ya da duvarımızda asılı olacak takvimler için bir kaç güzel örnek buldum sizin için( üzerine tıklayıp kaynağını görebilirsiniz)  Ayrıca baykuş merakı olanlar baykuşlu takvim yaratmak için sağdaki gagdet’e tıklayabilir ya da photoshop kullanarak kendinize özel bir takvim yaratmak için buradan buyurabilirsiniz.

Herkese iyi hafta sonları🙂

P.S : Turkcell Blog Ödülleri’nde sanırım bugün son gün, biliyorum bütün oylar bana ama belki unutmuşsundur😛

10 Responses to “Freud yaklaşımlı Cuma Yazısı”

  1. Tanya's December 2, 2011 at 1:48 pm #

    Ben verdim oyumu:)))) buraya link vermesen bulamıyodum yalnız:) Hileli galbaaa

  2. MISSRED December 2, 2011 at 2:10 pm #

    Tanya; ben de anlamadım ne iş! İddialı değilim hem önemli olan katılmak dimi ama?

  3. Bahar ve kızısı Yağmur December 2, 2011 at 2:23 pm #

    verdim ben oyumu biliyorsun dimi😀 yani sanırım olmuştur🙂 kazanırsan beraber kutlayalım😉 Yılbaşı ruhu bende de yok olsun diye bir ağaç alalım diyorum bu sene. Nasıl🙂

  4. gizli dünyam December 2, 2011 at 2:51 pm #

    Merhaba,Oğlum 1 yaşına girdi ama bende hala eski halime dönemedim,bende doğum kilolarımı veremiyorum,sizin gibi tahlil falan yaptırmayı düşünüyorum.Üzerime yapıştılar sanki gram veremez oldum.

  5. MISSRED December 2, 2011 at 2:55 pm #

    Bahar; hehe zorla oy almaya çalışmanın da bu kadarı, bişey olacağından bir iddiam olduğundan değil madem bir işe girdim bari gerekenini yapayım dedim de güya twitterdan, facebooktan herkese mesaj atacaktım bak o kadarına üşendim işte:) Aslında ağaç süsleyince güzel oluyor hem Yağmurla eğlenceli bir aktivite olur. Bizim kız ağacı da süsleri de haklar diye düşünüyorum.

  6. MISSRED December 2, 2011 at 2:57 pm #

    Gizli dünyam; Begüm 19 aylık ben hala veremedim ama vermemem çok normal çünkü diyet falan hak getire. Ben istiyorum ki kendiliğinden gitsin ama bunun için ne yapıyorum?HİÇBİŞEY. Bana diyetisyen yolları gözüktü yine.

  7. gizli dünyam December 2, 2011 at 3:03 pm #

    ben dikkat etmeme,haftada 3 gün spor yapmama rağmen veremiyorum.Emziriyorum birde,sözde emzirince kilolar kendiliğinden gidiyormuş ya,buda koca bir yalan.Bende diyetisyene gitmeyi düşünüyorum bakalım.

  8. MISSRED December 2, 2011 at 3:34 pm #

    Gizli dünyam; o zaman ihmal etme mutlaka git, hatta önce bir endokrinolog ya da dahiliyeye gidip anlat, testlerine baksın. Çünkü diyetisyende yapılan testlerde açlık-tokluk kan şekerine bakmayabilirler.

  9. rebeltakipte December 3, 2011 at 3:07 pm #

    yeni yıl ruhuna kapılıp şimdiden alışverişe başlayanlardanım ben :)) eskiden her sene kardeşlerimle heyecanla birbirimize aldığımız hediyeleri açmak için 12yi bekleyişimizin,hep beraber uzun zamana yayarak yenilen kalabalık aile yemeklerimizin tadı da bir başkaydı,küçükken en ufak şey bile özel olabiliyor,ben hala içimdeki ufaklığı büyütmediğimden yeniyıl her sene aynı heyecanla geliyor benim için🙂

  10. MISSRED December 5, 2011 at 9:05 am #

    Rebel; çok haklısın, bizim ailede böyle şeyler pek önemsenmezdi ama miniklerimize güzel hatıralar bırakmak adına böyle şeylere daha fazla önem vermek gerekiyor demek ki.

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

