Begümce

12 Dec

ümü-üzüm
abali-araba
şamşo-şampuan
cıbı-bıcı bıcı
akabi-ayakkabı
cibcib-civciv
dipti-bitti
kama-makarna
balli- balık
çobi-çorba
eme-ekmek
oku- kitap
otu-sandalye
Bunlar Begüm’ün kelime dağarcığının bizi güldüren kelimeleri, daha da var ama aklıma bunlar geldi, bazı kelimeleri de yavaş yavaş değiştirerek doğru söylemeye başladı. Çok basit iki kelimeli cümleler de kurmaya başladı yeni yeni. Derdini anlatamadığı zamanlarda da tam bir sinir küpüne dönüşüyor. Konuşmayı iyice sökmesini heyecanla bekliyorum. Bu arada  3 yaşına kadar çocukların tek kelime söylememesi bile doktorlar tarafından normal karşılanıyor artık. Ben 1 yaşındayken teyzem beni sinemaya götürürmüş, eve gelince de filmi anlatırmışım. Begüm’ü hiç düşünemiyorum zaten o kadar hareketli ki oturup da film izleyebileceğini hiç sanmıyorum.
Bu arada geçen hafta yoktum buralarda, ne takip edebildim ne de birşeyler yazmaya vaktim oldu. Annemle Begüm ufak bir kaza atlattılar. Bütün hafta onların yanındaydım. Neyse ki geçti, bitti. Geçen hafta çok kötü başlamıştı, bu haftanın benim ve herkes için güzel bir hafta olması dileğiyle:)))
14 Responses to “Begümce”

  1. MODAveSOSYETE ; December 12, 2011 at 10:31 am #

    en tatlı anlar bunlar. bizimkinin de aklıma gelen listesi:buga buga – portakalnünü – domatesbılık – balıkeme – benkak – kalkget – gelaydede – ayergo – apartman görevlimiz erolpata pata – pastapıt pıt – pop cornbübü – bisküviAllahtan dadısı söylemek istediklerini keşfetmekte usta. bana kalsaydı birçok kelimeyi anlamayacaktım bile :)benimkinde de hala cümle yok böyle tuhaf tuhaf kendi dilinde kelimeler var. dediğin gibi şimdiki çocuklar bizler kadar aceleci değil. o yüzden de çok sinirli oluyorlar 🙂 yirim o sinirli hallerini 🙂

  2. Sevgi December 12, 2011 at 10:48 am #

    begüme maşallah… herşey vakti gelince olacaktır inşallah..kaza içinde çok geçmiş olsun..

  3. yesilerik December 12, 2011 at 11:51 am #

    cok tatlı oluyorlar bu donemde bız suan herseye ba dıyoruz ba asagı ba yukarı:)

  4. essu December 12, 2011 at 11:57 am #

    ccanım sanada masallah 🙂 1 yasında sinemaya gitmek herkesin basına gelicek bisi degil 🙂 begümede masallah canım 🙂 en güzel zamanları insan onun konusan dilini yemek ister ♥ seninde haftan güzel gecsin 🙂

  5. MISSRED December 12, 2011 at 12:11 pm #

    ModaveSosyete; Hehe Ayça da pek yaratıcıymış:)) Benim de annem baktığı için o anlıyor, yoksa ben de çoğu zaman anlamıyorum:))Sevgi; çok sağol:))Yeşilerik; birden bire artıyor zaten kelimeler. 15 ay ile 18 ay arası çok hız kazandı. 18-19 arası bir o kadar daha kattı kelime dağarcığına.Essu; Aslında ben hatırlamadığım için inanmıyorum ama herkes doğruluyor gittiğimi:))Begüm bazı kelimeleri o kadar komik söylüyor ki söylettirip söylettirip öpüyorum:))

  6. Bahar ve kızısı Yağmur December 12, 2011 at 12:54 pm #

    hayırdır geçmiş olsunönemli bir şey yok inşallah.

  7. KIRMIZI December 12, 2011 at 1:02 pm #

    aslicim, seni takip ediyorum her zamanki gibi ama yorum birakamiyorum zamansizliktan… cok uzuldum okuyunca, cook cok gecmis olsun canim…

  8. MISSRED December 12, 2011 at 1:25 pm #

    Baharcım; Annemle Begüm'e motorsiklet çarptı:( Begüm iyi de annem de ezikler var allaha şükür kırık çıkık yok ama iyileşemedi bir türlü annem.Kırmızı; sağol cnm, çok iyi anlıyorum seni merak etme:)

  9. Eylem Atılgan December 12, 2011 at 7:30 pm #

    Çok geçmiş olsun Aslı. Umarım önemli birşey değildi.

  10. MISSRED December 13, 2011 at 9:56 am #

    Eylem; anneme kucağında Begüm'le motorsiklet çarptı ama iyiler şimdi. Begüm'e zaten bir şey olmadı da çok korkmuş. Annemde de ezikler, sıyrıklar vs.. 1 haftanın sonunda ikisi de iyi çok şükür:)

  11. tcingi December 13, 2011 at 2:40 pm #

    çook geçmiş olsun, korkusu bile yeter bunun:(sinemayi hayal bile edemiyorum, bizim nesil pek mi usluyduk ne?:)www.cangama.com

  12. Kirpikteki Gözyaşı December 14, 2011 at 10:59 am #

    Çok geçmiş olsun Aslıcım! İyi olmalarına sevindim. Allah beterinden korusun!

  13. MISSRED December 14, 2011 at 11:08 am #

    tcingi; valla ben uslu değilmişim ama nasılsa durmuşum sinemada, aileden sadece biri dese uyduruyor dicem ama herkes de uydurmuyor ya :)))

  14. Giz December 14, 2011 at 1:03 pm #

    Geçmiş olsun canım, çok şükür atlatılmış ama insanın yüreği ağzına geliyor bu durumlarda.Begüm'ün kelime dağarcığını keyifle okudum ve onun nasıl telaffuz ettiğini zihnimde canlandırmaya çalıştım öyle şeker geldi ki 🙂 uzun zamandır bebek konuşması duymadım, dilerim ileride benim de kızım olur ve ben de böyle postlar yaparım tatlım 🙂

Leave a Reply

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

Bir Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Yenilikleri - Oğuzhan Yılmaz

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

