Bebekli ilk evlilik yıldönümümüz

25 Jun

Dün bizim 4. evlilik yıldönümümüzdü,(bu sene evde kutladık, bir süredir ev hanımı olduğumdan bir sofra kuruverdim kocama 40 yılda bir de olsa:))), bu arada Begüm’de o dakikalarda coşmuştu, çözümü masanın üstüne çıkarmakta bulduk, sonra da uyudu, bu fotoğraf ileride güzel bir anı olacak bize) 2 gün önce ise bizim fındık 2 aylık oldu. Zaman çok çabuk geçerken benim de evde son günlerim. 5 Temmuzda  işe başlıyorum, Begüm’ü nasıl bırakacağım bilmiyorum ama en azından şunu biliyorum ki gözüm arkada kalmayacak çünkü annem bakacak.

Begüm’e gelecek olursak sakin bir bebek, özellikle son zamanlarda iyice düzene oturdu her şey. 2.5-3 saatte bir emziriyorum. Gündüz çok fazla uyumuyor ama problem de çıkarmıyor, yalnız kalmaktan çok fazla hoşlanmıyor. Yani ne iş yaparsam yapayım hep yanıma alıyorum. Kendisiyle konuşa konuşa bir şekil vakit geçiriyoruz. Genelde sebepsiz ağlamıyor, yani bu çocuğun problemi ne diye kafayı yemiyoruz. Ya altını kirletmiş, ya aç ya da uykusu olmuş oluyor. Tabi her zaman da bu kadar melek değil. Bazen sapıttığı da oluyor. İlk doğduğu günden beri geceyi-gündüzü ayırt etmiş durumda, geceleri uyuyor. İlk başlarda 2 defa kalkıyordu, emzirip hemen yatırıyordum. Bir kaç gündür ise gece yatırıyoruz, 5:30- 6:00 gibi kalkıyor. Sonra emziriyorum, tekrar uyuyor. Böyle bebeğe bakmak çok zor değil, o yüzden her gün şükrediyorum ve aynı şekilde devam etsin diye dua ediyorum.

Bu arada ilk 2 aya gelmişken anne olacak arkadaşlara en çok kullandığım ürünlerden de bahsetmek istiyorum;

GÖĞÜS KALKANI:   Avent’in göğüs kalkanını kullandım. İlk günler göğüsler şişince bebek göğüs ucunu ağzına almakta zorlanıyor ve göğüs kalkanı hem fazla sütün haznesinde toplanmasını sağlıyor hem de göğüs ucunun çıkmasına yardımcı oluyor. Açıkçası benim olmazsa olmaz kullandığım bir üründü.

GÖĞÜS PEDİ: Sütler akarken hem sütyeninizin hem kıyafetlerinizin lekelenmesini önlüyor. Bunda da bence Lansinoh marka göğüs pedi oldukça başarılı.

GÖĞÜS KREMİ: Lansinoh’un göğüs kremi kesinlikle ilk başlarda kuruyan, çatlayan ve hatta yara olan göğüs uçlarını hızlı bir şekilde tedavi ediyor.

SÜT POMPASI : Ben fazla sütü sağmak için pompa kiralayacaktım. Eşim kiralamak üzerine gittiğinde kiralanan pompaların hastane tipi olduğunu, daha çok sütü gelmeyen annelerde kullanıldığını çünkü sütü çekiş gücünün yüksek olduğunu söylemişler. Ben de zaten eğer sütüm gelirse çalışırken de süt sağacağım için kendime ait bir pompam olsun istedim Medela Swing’i tercih ettim. Karşılaştırma imkanım olmadı ama ben kullandığım pompadan oldukça mutluyum.

ANLAYACAĞINIZ YATIRIMI GÖĞÜSE YAPMAKTA FAYDA VAR:)))

ANA KUCAĞI:  Titreşimli bir ana kucağı gerçekten en büyük kurtarıcılardan. Çünkü bebekler bir süre sonra sürekli yatakta yatmaktan sıkılıyorlar. Dahası insana bir yerden sonra sürekli bebeğin odasına koşturmak zor geliyor, böylelikle bebek her yerde sizinle kalabiliyor.  Biz Fisher-Price’in yağmur ormanınıtercih ettik, her hangi titreşimli bir ürün de eminim işinizi görecektir.

BEBEK ARABASI: Bebek arabasında Joker mağazalarında satılan Bebe Confort’u tercih ettik. Özellikle İstanbul’un inişli çıkışlı yollarında hiç takılmadan rahatça gidebiliyorsunuz ve katlandığında oldukça az yer kaplayan bir araba .

Bebek bakım ürünlerine gelince biz önce Sanosan diye bir marka kullanıyorduk ama bebişe allerji yapınca Mustela’ya geçiş yaptık. Şampuan, Vücut sütü ve güneş kremi. Bebek hassas ciltli olduğundan doktor yağ ve pudra kullanmamamız konusunda bizi uyardı, çünkü yağ ve pudra gözenekleri tıkıyormuş.

Şimdilik bizden bu kadar, Begüm ağlamaya başladı:))) Bu arada Aşk-ı Memnu senaristlerini dizinin sonunu bu kadar güme getirdikleri için ayrıca kınıyorum.

12 Responses to “Bebekli ilk evlilik yıldönümümüz”

  1. NiLaY June 25, 2010 at 11:50 am #

    bebişinizle birlikte nice aşk dolu yıllara diyorum 🙂 sevgiler..

  2. tuguna June 25, 2010 at 12:17 pm #

    Evlilik yildonumunuz kutlu olsun, tabi Begum'un ikinci ayi da:) Her seyin yolunda olmasina cok sevindim, opuyorum ikinizi de.

  3. Burcu June 25, 2010 at 1:03 pm #

    masadaki en lezzetli şeyi buldum bile :)) birlikte nice yılları kutlamanızı diliyorum

  4. Sittirella June 25, 2010 at 4:54 pm #

    Mutluluğunuza nazar değmesin :)Nice mutlu yıldönümlerinize…

  5. Çiğdemmm June 25, 2010 at 6:56 pm #

    maaşallah size, nice güsel senelere, 40 lara 90 lara :))) begüm de pek yakışmış masanıza, mutluluğunuza ortak olmuş :)he he gögüslere yatırıma katılıyorum sonuna kadar :pp

  6. Antigone June 26, 2010 at 4:28 pm #

    öneriler için çok teşekkürler canım. çok işime yarayacak doğumdan sonra 😉

  7. deYda June 28, 2010 at 12:06 pm #

    aşk-ı memnu yorumunu da eklemişsin ya çok güldüm missred :)seninle ne kadar benziyor bebek maceramız, anladığım kadarıyla bebiklerimizin huyları da benziyor. kullandığımız ürünler aynı, bu arada bizim evlilik yıldönümümüz de dündü. bebekler(kardeşi de olsun begümcüğün)le birlikte nice sağlıklı mutlu yıllar dilerim ailenize 🙂 Ayda'nın annesi

  8. MODA CADISI June 30, 2010 at 1:15 pm #

    Mutlu yıldönümleri :)) 2 ay bitti bile hı?

  9. MISSRED'S DIARY July 1, 2010 at 3:15 pm #

    Nilay; iyi dilekleriniz için çok teşekkürler.Tuguna; şimdilik her şey yolunda canım, korktuğum kadar olmadı kızımız üzmedi bizi.Burcu; evet biz de sürekli yemek niyetine Begüş'ü yiyoruz.Sittirella; Çok teşekkürler.Çiğdemm; zaten kendimi artık yürüyen meme olarak görüyorum, eminim sen de öylesindir.Aman sütlerimiz olsun da nolursa olsun.Antigone; valla ben de internette okuduklarımla büyütüyorum bebeğimi, gerçekten başkalarının deneyimleri faydalı oluyor.Deyda; kardeş için biraz erken sanki????Cadı; Çok teşekkürler,evet bitti, ben de inanamıyorum hatta yarın Begüm tam 10 haftalık olacak.

  10. Muge July 2, 2010 at 11:28 am #

    Avent Göğüs Kalkanı'ndan memnun olmanıza çok sevindik.Umarız diğer ürünlerimizi de deneme ve yorum yapma fırsatınız olur.Sevgilerwww.bebegimoldu.com

  11. mermaid July 7, 2010 at 11:20 am #

    şahane:) darısı başımıza:))

  12. MISSRED'S DIARY July 7, 2010 at 12:15 pm #

    mermaid; hoş geldin bloguma:)) hazırlıklar başlıklı postunu okudum, ne güzel heyecanlar bunlar, her günün yeri ayrı, o hazırlık yaptığımız günler de çok güzeldi şimdi de her şey başka güzel.

Leave a comment

cemsagkol

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

SERBEST KÜRSÜ

3 Okur 1 Yazar

Hayatı Kolayla

Hayatı kolay yaşamaya dair herşey...

aklıma düşen

Hayata dair herşey...

KocaBoğaz

yemiş* içmiş* yetiştirmiş*

İSYANIM VAR !!!

KONUŞURSAM OLAY OLUR

ANTRE

Kelimelere dökülmüş benliğim...

baharinay

Perdedeki Kadınlara Mektuplar

DÜNYANIN TASARIMI

Dünya görüşünüz tasarımlara yansır , tasarımlar da buraya !

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.